<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
gumovanie<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dňa 23. 3. 2022 o 14:55 Jan Kuba
napísal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRPwgJy2CPOMcjLfC=Q-_ftKGKzN8eqfAnNXzGDLDO6HLw@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
Ne, AM má bez modulace stále nosnou, třeba jen 30 procent, ale má.
Alespoň AM na středních vlnach a AIR..
<div>AM bez nosné se říká DSB... </div>
<div>Mimochodem víte někdo hlavní důvod proč se stále v letecké
komunikaci používá am modulace? <br>
<br>
středa 23. března 2022 Petr Labaj <<a
href="mailto:labaj@volny.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">labaj@volny.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Pokud po
přistání ještě řeknou něco jako "tak jsme tu", tak se dá
klidová frekvence změřit.<br>
Letecká komunikace myslím používá AM, mimo okamžik vysílání
tam asi žádná nosná neběží.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*********************<br>
<br>
Dne 23.3.2022 v 13:45 Pavel Hudeček napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Identifikovat peak od letadla a zjistit o kolik se liší od
klidové hodnoty, pak výpočet podle relativistického
Dopplera.<br>
<br>
Což by hezky fungovalo u signálu primárního radaru, pokud
chytneme zdrojový i odražený, ale 118 MHz, to bude palubní
radiostanice a u tý teda fakt nevím, jak zjistit skutečnou
původní frekvenci s dostatečnou přesnotí.<br>
<br>
Nebo, možná porovnat přímý signál s odraženým od vhodného
statického objektu, který je od letadla opačným směrem než
přijímač?<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 23.03.2022 v 13:16 Daniel Valuch napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<br>
Zdravim osadenstvo,<br>
<br>
robim pravidelne skolenie na temu Zaklady merani vo
vysokofrekvencnych systemoch. Jedna z tem je pouzivanie
analyzatora spektra. Vcera som mal velmi dobru skupinu,
takze sme mohli urobit aj velmi pokrocile cvicenie:
/Pomocou analyzatora spektra odmerajte rychlost lietadla
pristavajuceho na letisku v Zeneve/.<br>
<br>
V prilohe (dufam, ze prejde), zaznam obrazovky spektraku
FSW-26 s datami, ktore su k tomu potrebne. Kvizova otazka
- ako? :-)<br>
<br>
b.<br>
<br>
<br>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="moz-mime-attachment-header"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>