Ano, jsou slyšet i slabé signály pod silnějšími, je slyšet obě (nebo víc) relací na jednom kmitočtu. U FM když je jeden ze signálů jen o cca  3 dB silnější "smaže" ten slabší... <br><br>středa 23. března 2022 Tomáš Hamouz <<a href="mailto:konfery.tomas.hamouz@seznam.cz">konfery.tomas.hamouz@seznam.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">


<div>
<span style="font-family:'Courier New';font-size:9pt">Pokud vím tak kvůli tomu, aby silnější signály nemaskovaly slabší.<br>
<br>
Tomáš<br>
<br>
<br>
<br>
</span><table>
<tbody><tr>
<td width="2" bgcolor="#0000ff"><br>
</td>
<td><span style="font-family:'courier new';font-size:9pt">Ne, AM má bez modulace stále nosnou, třeba jen 30 procent, ale má. Alespoň AM na středních vlnach a AIR.. <br>
AM bez nosné se říká DSB... <br>
Mimochodem víte někdo hlavní důvod proč se stále v letecké komunikaci používá am modulace? <br>
<br>
středa 23. března 2022 Petr Labaj <</span><a style="font-family:'courier new';font-size:9pt" href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank">labaj@volny.cz</a><span style="font-family:'courier new';font-size:9pt">> napsal(a):<br>
Pokud po přistání ještě řeknou něco jako "tak jsme tu", tak se dá klidová frekvence změřit.<br>
Letecká komunikace myslím používá AM, mimo okamžik vysílání tam asi žádná nosná neběží.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*********************<br>
<br>
Dne 23.3.2022 v 13:45 Pavel Hudeček napsal(a):<br>
Identifikovat peak od letadla a zjistit o kolik se liší od klidové hodnoty, pak výpočet podle relativistického Dopplera.<br>
<br>
Což by hezky fungovalo u signálu primárního radaru, pokud chytneme zdrojový i odražený, ale 118 MHz, to bude palubní radiostanice a u tý teda fakt nevím, jak zjistit skutečnou původní frekvenci s dostatečnou přesnotí.<br>
<br>
Nebo, možná porovnat přímý signál s odraženým od vhodného statického objektu, který je od letadla opačným směrem než přijímač?<br>
<br>
PH<br>
<br>
Dne 23.03.2022 v 13:16 Daniel Valuch napsal(a):<br>
<br>
Zdravim osadenstvo,<br>
<br>
robim pravidelne skolenie na temu Zaklady merani vo vysokofrekvencnych systemoch. Jedna z tem je pouzivanie analyzatora spektra. Vcera som mal velmi dobru skupinu, takze sme mohli urobit aj velmi pokrocile cvicenie: /Pomocou analyzatora spektra odmerajte rychlost lietadla pristavajuceho na letisku v Zeneve/.<br>
<br>
V prilohe (dufam, ze prejde), zaznam obrazovky spektraku FSW-26 s datami, ktore su k tomu potrebne. Kvizova otazka - ako? :-)<br>
<br>
b.<br>
<br>
<br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by </span><a style="font-family:'courier new';font-size:9pt" href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a style="font-family:'courier new';font-size:9pt" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a style="font-family:'courier new';font-size:9pt" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a></td>
</tr>
</tbody></table>
</div>

</blockquote>