<div dir="ltr"><div dir="ltr"><div>v CZ mate nejazdiace vlaky, na Slovensku aktualne jazdia aj bez rusnovodica... Aj ked madari z toho nie su nadseni.</div><div>;-)</div><div><br></div><div><a href="https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/613080-neriadena-strela-vlak-z-kosic-bez-rusnovodica-sa-po-25-km-zastavil-az-v-madarsku/">https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/613080-neriadena-strela-vlak-z-kosic-bez-rusnovodica-sa-po-25-km-zastavil-az-v-madarsku/</a></div><div><br></div><div>Dodo<br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">ut 11. 1. 2022 o 23:52 Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napísal(a):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Zápletka mnoha katastrofických filmů.<br>
Je třeba zavřít nějaký důležitý ventil. Elektrika nefunguje. Ručně to <br>
nejde, tak pracovník (ne hlavní hrdina) to vezme trubkou a ulomí to.<br>
Hlavní kladný hrdina pak musí zachránit svět a krásnou ženu.<br>
<br>
V těch letadlech je předepsaná síla, jakou to musí jít ovládat. Prý s <br>
tím snad můžou mít problémy malé ženy, se občas objeví.<br>
Ale pokud je třeba překonat aerodynamické síly při letu dolů a ještě na <br>
plné motory, tak už to půjde dost ztuha.<br>
<br>
PL<br>
<br>
********************<br>
<br>
Dne 11.1.2022 v 23:39 Jaroslav Kotlaba napsal(a):<br>
> Tohle mi připomnělo, když jsem pracoval ve firmě co vyráběla <br>
> servomotory pro ovládání ventilů, kohoutů a podobných zařízení, pohon <br>
> byl elektromotorem, ale byla o toho k ovládání i klika nebo ruční <br>
> kolo, co kdyby náhodou. Jednou se v tom někdo šťoural, že by se to <br>
> ruční kolo mohlo zmenšit. Napadlo mne, jestli existuje nějaká norma <br>
> nebo předpis, jakou silou nebo momentem se tím kolem smí točit - <br>
> jednak kdyby bylo potřeba armaturu havarijně zavřít, aby to člověk <br>
> utáhnul, jednak pokud tu armaturu někdo chce zavřít fest, do kola <br>
> strčí násadu od krumpáče, zabejčí a něco ulomí, aby se vědělo, kdo za <br>
> to může. Ale nic čeho bych se mohl chytnout jsem tehdy nenašel.<br>
> Možná, že jsem jen špatně hledal.<br>
><br>
> ---------- Původní e-mail ----------<br>
> Od: Petr Simek <<a href="mailto:psimek@jcu.cz" target="_blank">psimek@jcu.cz</a>><br>
><br>
>     ... Jenze Boeing redizajnoval kolo<br>
>     kterym se toci a pohani ten lanovod tak ze ho udelal mensi. A pri<br>
>     silach<br>
>     ktere na ten vyklopeny stabilizator pusobily s tim statni chlapi<br>
>     nedokazali dost rychle tocit aby se zachranili.<br>
><br>
><br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div>