<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0cm;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
--></style></head><body lang=CS link=blue vlink="#954F72" style='word-wrap:break-word'><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>Ono je dost těch Dolby zázraků celkem funkčních, pokud se ale použijí za okolností, pro které byly vymyšleny. Mimo ně pak zvuk kazí víc, než technologie nezázračné. Tzn. je klidně možné, že by to bylo super pro žánr, který poslouchá JL, ale je otázka, co by to udělalo třeba s hiphopem, jestli by rádio se zázračným kodekem nemělo druhej den zázračně počmáranej vhod hláškama o kvalitě zvuku:-)</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>PH</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='mso-element:para-border-div;border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal style='border:none;padding:0cm'><b>Od: </b><a href="mailto:labaj@volny.cz">Petr Labaj</a><o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal>Myslím, že zázraky se v běžném životě zas tak moc často nestávají.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>**********************</p><p class=MsoNormal>Dne 18.12.2021 v 14:40 Jaroslav Lukeš napsal(a):</p><p class=MsoNormal>> Kdysi velmi, velmi dávno existovala kompresní technologie DolbyFAX, </p><p class=MsoNormal>> kde se použily k přenosu 2 ISDN linky. Kvaita zvuku prakticky jako z </p><p class=MsoNormal>> CD s minimálním zpožděním. Kdysi to bylo i součástí Real kodeku. Pak </p><p class=MsoNormal>> přišlo i do ISO kodeků SBR, kdy se parametricky generovaly vyšší </p><p class=MsoNormal>> harmonické z těch nižších. A bitrate se dal snížit. Pokud se nepoužilo </p><p class=MsoNormal>> "kostičkové" DCT, ale IIR, opět se kvalita zvuku dostávala jinam. </p><p class=MsoNormal>> Třeba FhG enkodér mp3 v nejvyšší kvalitě byl "mp3 audiofily" </p><p class=MsoNormal>> kritizován za to že příliš zachovává původní průběh signálu že stačí </p><p class=MsoNormal>> jenom zachovat spektrum... A všechna porovnávání dělali na waterfallu.</p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> Takže scela otázka na místě je, co je tam za kopresi? Protože až poté </p><p class=MsoNormal>> lze říct, jestli je bitrate dostatečný, nebo nikoliv.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></body></html>