<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style></head><body lang=CS link=blue vlink="#954F72" style='word-wrap:break-word'><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>Zajímavý je, že s tím hull se mi to nějak vždycky rozaplikovalo všude a vznikl z toho placatý prstenec, přičemž po zakomentování hull byla spirála z kružnic. Tak jsem se vykašlal na dokonalost a udělal to z válců. Kdyby někdo chtěl, tak tady je výsledná funkce:</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>// translate Z, D, d, stoupani, uhlova velikost, uhv segmentu, uhlova pozice zacatku</p><p class=MsoNormal>module spiralaT(tr, D, d, st, uhv, uhvs, upz) { // spirala</p><p class=MsoNormal>    stu = st/360;</p><p class=MsoNormal>    vel = uhvs/360 * PI*D *1.25;</p><p class=MsoNormal>    for (u = [0: uhvs: uhv-uhvs]) translate([0, 0, tr]) {</p><p class=MsoNormal>        rotate([0, 0, u+upz]) translate([D/2, 0, stu*u]) </p><p class=MsoNormal>            rotate([-atan(st/d/PI), 0, 0]) cylinder(d=d, h=vel, center=true, $fn=d*6);</p><p class=MsoNormal>    }</p><p class=MsoNormal>}</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Příklad:</p><p class=MsoNormal>spiralaT(0, 50, 5, 50, 720, 2, 0);</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>PH</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='mso-element:para-border-div;border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal style='border:none;padding:0cm'><b>Od: </b><a href="mailto:psimek@jcu.cz">Petr Simek</a><br><br><b><o:p></o:p></b></p><p class=MsoNormal style='border:none;padding:0cm'>On Sun, 21 Nov 2021, Pavel Hudecek wrote:</p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> Chtěl bych klasickou válcovou spirálu, jako je pružina.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> Když zkusím for cyklem vyrobit hromadu kuliček, tak to funguje. Ale to </p><p class=MsoNormal>> je pomalé už při náhledu, pokus o render v ne moc velké kvalitě trval </p><p class=MsoNormal>> hodinu. Líp by to vyšlo s méně kuličkami a spojit přes hull, jenže ten </p><p class=MsoNormal>> pak ještě spojí začátek a konec:-)</p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> Nějaká třetí cesta?</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>For cyklus od nuly do n-1 a vzdy nakreslite v hull segment n a n+1 .</p><p class=MsoNormal>Nejlip kruznici, kulicka je vypocetne slozitejsi. A podle hrubosti</p><p class=MsoNormal>cyklu a $fn kruznice bude vysledek umerne hladky.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></body></html>