<div dir="ltr"><div dir="ltr">so 11. 9. 2021 v 10:34 odesílatel Jaroslav Kotlaba <<a href="mailto:kotlaba.hw@seznam.cz">kotlaba.hw@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div>Vzpomněl jsem si na jeden scifáč:<div><div>...V práci, kterou jsem si našel, jsem drtil nové pozemní automobily, aby mohly být odeslány zpátky do Pittsburghu jako šrot. Cadillaky, chryslery, eisenhowery, lincolny – všechny možné druhy krásných velkých nových a silných turbovozidel bez jediného kilometru na tachometrech. Zajet s nimi mezi čelisti a potom cvak, rup, prásk – a byl z nich šrot pro vysoké pece.</div><div>Ze začátku mě bolelo dívat se na to, protože sám jsem do práce jezdil veřejnou dopravou a neměl jsem ani graviped. Zmínil jsem se o tom a málem jsem přišel o místo… dokud si šéf směny nevzpomněl, že jsem spáč a že tomu vlastně nerozumím.</div><div>„To je docela jednoduchá ekonomická otázka, chlapče. Tohle jsou auta z přebytečných zásob, která vláda přijala jako garancii proti půjčkám na podporu cen. Teď už jsou dva roky stará a nikdo už je neprodá… takže je vláda dává do starého železa a prodává je zpátky ocelárnám. Vysoká pec nemůže pracovat jen s rudou; musíš tam taky přidávat šrot. To bys měl přece vědět, i když jsi spáč. A při tom, jak je vysoce jakostní ruda vzácná, je poptávka po šrotu čím dál větší. Ocelářský průmysl tahle auta potřebuje.“</div><div>„Proč je ale vůbec vyrábět, když se nedají prodat? Připadá mi to jako plýtvání.“</div><div>„To ti jenom připadá jako plýtvání. Copak bys chtěl vyházet lidi z práce? Chtěl bys, aby se snížila životní úroveň?“</div><div>....</div><div> Když jsem si však všiml, že jedno auto – podle toho, jak na něj narazily zuby drtiče – nemá ani pohonnou jednotku, zmínil jsem se o tom.</div><div>Šéf směny na mě jenom zíral. „Pro všechno na světě, chlapče, přece nečekáš, že si dají nějakou zvláštní práci s auty, která jdou jen do přebytečných zásob? Tahle auta byla určena pro cenové půjčky ještě dřív, než se vůbec dostala na montážní pás.“</div><div>...</div></div></div></blockquote><div><br></div><div>Slyšel jsem teď od známýho, co má známýho, co má kamaráda... ty vyrobené neprodejné škodovky, co jsou na tom odstavném parkovišti někde u Svijan --> prý tam přijeli a 500 aut odvezli na šrotiště, tak jak jsou. Důvod? Prý byla vyrobena "navíc" = za každé auto se platí emisní pokuta a tahle přebývala. Takže se Škoda Auto vyplatí je nechat sešrotovat než zaplatit za ně ty emisní pokuty...</div><div><br></div><div>Jsem jedinej, komu na tom připadá něco divnýho?</div><div><br></div><div>P.K. </div></div></div>