<div dir="ltr"><div>po 25. 10. 2021 v 10:52 odesílatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napsal:<br></div><div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Máte ty citace špatně.<br>
Pod mým jménem je tam text pana Hudečka, ten můj začíná až níž.<br></blockquote><div><br></div><div>Reagoval jsem na obojí.</div><div> </div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
Nevím, jestli zatížit individuální dopravu a z toho financovat hromadnou<br>
je až tak velký sociální experiment. Ta individuální je zatížená už teď,<br>
ale rovnostářsky (spotřební daň, případně silniční daň). Jenže to platí<br>
lidé i tam, kde ta doprava dává smysl a moc nevadí (meziměstská doprava,<br>
na vesnici a podobně). To mýto by zatížilo adresně dopravu tam, kde vadí.<br></blockquote><div><br></div><div>Individuální doprava zatížená je a ne zrovna málo. Podívejte se na účtenku za benzín, kolik tvoří daně.</div><div><br></div><div>Hromadná je dotovaná taky a taky to nejsou nějaký drobný.</div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
A nic neprobíhá osamoceně, ve vzduchoprázdnu. Ale má důsledky i na<br>
další oblasti. Takže kdyby se například vytlačila auta z center, tak by se<br>
pravděpodobně dost zrychlila hromadná doprava. Šalina má své koleje,<br>
ale busy a trajfy se na silnicích přetlačují s auty a pak stojí v kolonách.<br></blockquote><div><br></div><div>Když odněkud vytlačíte dopravu, přesune se jen někam jinam. Pokud se v důsledku např. nehody zablokuje dálnice, velice rychle se zaplní objízdné trasy.</div><div><br></div><div>Pokud by měl obchvat Prahy dostatečnou kapacitu, nikoho by nenapadlo projíždět centrem, jenže Blanka je odpoledne přecpaná, rychlost v ní zpomalená na 50km/h a před každým vjezdem se na semaforu střídá červená a zelená.</div><div><br></div><div>Autobusy mají své vyhrazené pruhy.</div><div><br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
Města prostě nejsou nafukovací. Navíc ta naše historická města nejsou<br>
ani stavěna podobně dopravně velkoryse jako třeba americká města<br>
(ne všechna americká).<br>
U každého omezeného statku je nutné/vhodné stanovit nějaké omezení<br>
a pravidla, která zajistí pokud možno aspoň trochu spravedlivé dělení<br>
mezi zájemce.<br></blockquote><div><br></div><div>Jasně, nejsou... ale on tu je i nějaký samoregulační efekt, kdy od určitého stavu lidi zvolí místo auta MHD, protože je to rychlejší. Autem tak jede jen ten, pro koho je to z nějakého důvodu výhodnější (obvykle je hlavní důvod čas i když cestování autem je dražší).</div><div><br></div><div>P.K.</div></div></div>