<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>No, abych řekl pravdu, myslím si že dva kotle je horší než jeden.</p>
<p>Když vezmu, že cena kotle pro celý barák (který bude potřeba asi
brzo pořídit) bude zhruba stejná jako cena kotle pro jeden byt =
buĎ zaplatíte jeden kotel a nebo půlku společného. Ta půlka
společného bude cca 30 000Kč, plus k tomu přidejte roční údržbu
druhého kotle (cca 2000) , možná ještě něco dalšího.</p>
<p>Opravdu je současné rozpočítávání nákladů tak nespravedlivé, aby
kompenzovalo tyhle investice ?</p>
<p>Petr</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 08. 10. 21 v 14:13 Pavel Kadečka
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAE=fyGYX=AK0p0FqMpSsyeezML0b0=+Sn8H6O2r1F7Cf9D5DhQ@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr">
<div>Takže ideál = ekviterm + podlahovka + ne termostatické
ventily?</div>
<div><br>
</div>
<div>Podlahovka je dost velký zásah, pokud teda nestavíte barák
a nezačínáte od nuly. Pokud máte dům / byt, kde jsou
radiátory, řešíte, jak topit pomocí těch radiátorů.</div>
<div><br>
</div>
<div>Rozpovídejte se ještě o tom "přizpůsobit zvyky obyvatel".
Když jsem zvyklý na 21-22 stupňů v místnosti, při 18-19 je mi
zima. A nejsem v plavkách a bos, normálně dlouhé kalhoty,
mikina... větrám krátce a intenzivně, ne celej den na
větračku.</div>
<div><br>
</div>
<div>Nedávno jsem se tu ptal, jak rozpočítat náklady jeden kotel
na dva byty, závěr je, že nějaká poměrová měřidla jsou
nesmysl... nicméně nám ten kotel navíc zlobí, řešil jsem to
minulý rok, byl tu servisák a asi to bylo
zavzdušněným čerpadlem. Teď to zlobí zas (padá do nějaké
chyby), takže máme zase objednaný servis.</div>
<div><br>
</div>
<div>Nicméně jsem začal uvažovat přecejen o vlastním kotli,
zabil bych tím několik much jednou ranou, bojler (elektrický)
na teplou vodu mám až dole ve sklepě = dlouhé trubky. Vlastní
kotel bych mohl mít hned vedle bytu na chodbě, topil by do
radiátorů a taky ohříval vodu... samozřejmě teď už to nestihnu
a znamenalo by to překopat trubky k radiátorům (teď je to
nějak propojené s bytem pode mnou a trochu na divoko, původně
to byl jeden velký rodinný dům, tak to prostě neřešili...).</div>
<div><br>
</div>
<div>P.K.<br>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">čt 7. 10. 2021 v 10:45
odesílatel Dodo Racek <<a
href="mailto:dodoracek@gmail.com" moz-do-not-send="true">dodoracek@gmail.com</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div>Ideal je to, co splni vase KONKRETNE poziadavky</div>
<div><br>
</div>
<div>Najnizsie naklady -> cisty ekviterm + nutnost
prisposobit zvyky obyvatelov, citlivost na nevhodne
zasahy<br>
</div>
<div>nizke naklady + mensia ochota zmenit spravanie,
schopnost "opravy" prehreskov voci predpokladom
regulacie -> ekviterm s vlyvom teploty referencnej
mistnosti (BEZ skrtenia vymennikov - radiatorov)<br>
</div>
<div>Ziadna ochota menit svoje zvyky a moznost sa hrat
-> co najviac akychkolvek regulatorov<br>
</div>
<div>Riadenie kazdej miestnosti samostatne, nezavisle na
cene -> ventily s termohlavicami + beziaci kotol<br>
</div>
<div>Sofistikovane ( drahsie, zlozitejsie a preto menej
spolahlive ) riadenie podla miestnosti ->
termoventily s komunikaciou a zdroj tepla riadeny
poziadavkami z termoventilov</div>
<div>odporucane studioum - pravdepodobnost zlyhania
celku/riesenia pri seriovom radeni komponentov s nejakou
spolahlivostou kazdeho komponentu <br>
</div>
<div>Je mi jedno, len nech mi je teplo a chcem si to
nastavovat sam a odozvu chcem mat hned -> tu mas
ventilator s elektrohrevom a nastav si co chces...</div>
<div>Co najkratsie doby odozvy -> vzduhove kurenie s
elektrickym ohrevom</div>
<div>Najnizsie naklady a stale dobry pocit tepla ->
ekvitermika + podlahove kurenie + pochopenie tepelnej
zotrvacnosti + nutnost prisposobit zvyky obyvatelov</div>
<div>( ked je teplo na nohy, pri hlave moze byt aj o 3
stupne chladnejsie a stale je tepelna pohoda - preto
moze byt pri podlahovke teplota vo vyske oci na
teplomeri/regulatore mensia ako pri kureni radiatormi -
uspora ako pri nastaveni teploty miestnosti s radiatormi
o par stupnov menej, ale pri zachovani, az vylepseni
pocitu teplenej pohody ) <br>
</div>
<div>---</div>
<div>a mnoho dlasich poziadaviek a k nim rieseni na
splnenie poziadaviek - kazdy si moze zadefinovat vlastne
poziadavky a k nim najst vhodne riesenie.</div>
<div>Najvacsi problem je definovat - spisat vstupne
poziadavky. Ak su protichodne, tak zadavatel si musi
vybrat, ktoru svoju poziadavku uprednostni a ktorej sa
vzda. <br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Ekvitermika + termohlavice sa nedoplnaju, ale biju z
podstaty svojej cinnosti</div>
<div>Termoventil odmieta dodavanu energiu ekvitermikou,
ked ju poskytuje a ekvitermika nedodava energiu v
mnozstve a case , ked ju termoventil pozaduje.</div>
<div>Opacne to nefunguje - ekvitermika nikdy nedodava
viacej energie, aby ju potreboval termoventil skrtit.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>je to podobna kombinacia, ako ked v aute (budova)
mate adaptivny tempomat ( ekvitermika ) na riadenie
rychlosti (reprezentuje energiu) zmenou otacok motora (
zdroj energie - kotol ) <br>
</div>
<div>a kazdy clovek z osadky dostane riadenie variatora
(termoventil miestnosti) , ktory v istom rozsahu LEN
znizuje otacky kolesa (miestnost a teplota v nej) voci
otackam motora, <br>
</div>
<div>Diferencialy taketo riesenie nepozna - z motora su
priame hriadele na kolesa a pred kolesami variatory.<br>
</div>
<div>Neznamena to, ze auto nedokaze ist, ale niektore
kolesa sa mozu suchat z pretacania a niektore zo
zabrzdenia. <br>
</div>
<div>Ekonomicky to nie je najlepsie, niekomu to moze
vyhovovat, moze to povazovat za idealne riesenie, ale
technicky su aj lepsie a korektnejsie sposoby riesenia
riadenia.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>ekvitermika je riadenie budovy, ako celku.</div>
<div>Predpoklada, ze nikto nebude branit dodavanu tepla a
ze nikto nebude pozadovat teplo v case a mnozstve v
casti budovy, ked z hladiska celej budovy dodavka tepla
v case a mnostve nie je potrebna.</div>
<div>V stratach budovy v rezime ucenia sa o vlastnostiach
budovy zapocitava "premerny pocet otvorenia dveri a
okien na priemerny cas" <br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>ventily+termohlavice su riadenie miestnosti,
odtrhnute od riadenia budovy.<br>
</div>
<div>predpokladaju, ze je sustavne dostupny zdroj tepla,
pretoze dokazu len branit dodavke tepla. Nedokazu
zabezpecit dodavku tepla svojim otvorenim, ak je zdroj
tepla v tom case nedostupny ( kotol nekuri )<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Cim ma budova mensiu tepelnu stratu - je
"nizkoenergetickejsia", tym ostrejsie vyniknu chyby
regulacie, alebo "nestandardne spravanie sa ludi" (
"nadpriemerne" zabudnute otvorene okno v zime a
podchladenie miestnosti )<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Riesenie "termostat na kotli drzi stale 50" +
termoventily v miestnostiach:<br>
</div>
<div>Majte auto, s neustale (7x24) beziacim motorom (zdroj
energie - kotol), s tehlou na plyne, ktora drzi otacky
"v pracovnej oblasti motora"- napr. 2500 rpm (50 stupnov
celzia)</div>
<div>Ked potrebujete niekam ist, tak sadnete do auta a
riadenie robte variatormi (termoventily) na kazdom
kolese (miestnost), pricom rychlost kazdeho kolesa
(miestnosti) bude ovladana zvlast ( jednym clovekom -
vodicom, alebo na kazdom sedade bude ovladac variatora
pre jedno koleso ?) <br>
</div>
<div>Znizenie rychlosti auta sa moze robit aj zabrzdenim (
vyvetranim), teda vedomou stratou energie. <br>
</div>
<div>Funguje aj taketo riadenie, a niekomu moze vyhovat (
pre niekoho idelane riesenie ), ale "dobru = nizku"
spotrebu nedosiahnete.</div>
<div> Problem so zadierajucim sa kolesom (plesne v
miestnosti) sa nemusi prejavit hned, moze sa prejavit po
dlhsom case.</div>
<div>Aj voci tomuto pripadu riadenia su dostupne aj
ekonomickejsie a technicky lepsie moznosti.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Staci si len nastudovat zdroje, moznosti, fyziku,
manualy k vyrobkom a vybrat podla vlastnosti rieseni a
ich jednotlivych prvkov.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Dokaze niekto povedat, ake je najlepsie auto, bez
toho, aby boli v zadani poziadavky na ucel - osobne,
nakladne, pocet sedadiel, pouzitie, objem kufra,
spolahliovst, reprezentacne ucely, pickup, limuzina,
kombik ... ?</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>Dodo<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
<div><br>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">št 7. 10. 2021 o 7:41
Pavel Kadečka <<a
href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com" target="_blank"
moz-do-not-send="true">pavel.kadecka@gmail.com</a>>
napísal(a):<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div>Takže ekviterm + termohlavice = ideál?</div>
<div><br>
</div>
<div>A co myslíte, bude plyn? Fakt je, že odklon od
uhlí potažmo od jádra = plynová elektrárna.</div>
<div><br>
</div>
<div>P.K.<br>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">st 6. 10. 2021
v 19:02 odesílatel René Damek <<a
href="mailto:rene.damek@gmail.com"
target="_blank" moz-do-not-send="true">rene.damek@gmail.com</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px
0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">Podle mě nejlepší řešení.
<div>V práci tak vytápím místnosti s naprosto
rozdílnými požadavky (dílny, kancly, sklad,
provoz, šatny, všechny světové strany) a
nic lepšího se asi nedá vymyslet.
<div>RD </div>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">st 6. 10. 2021
v 11:40 odesílatel Tomáš Hamouz <<a
href="mailto:konfery.tomas.hamouz@seznam.cz"
target="_blank" moz-do-not-send="true">konfery.tomas.hamouz@seznam.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote"
style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div>
<span style="font-family:"Courier
New";font-size:10pt">Přiživím se na
tématu:<br>
<br>
Mám v domku ekvitermní regulaci, řízenou
jen externím čidlem, takže podle venkovní
teploty se mi řídí teplota okruhu.<br>
Radiátory v jednotlivých místnostech jsou
pak řízené termohlavicemi, podlahovku
nemám.<br>
<br>
Je toto řešení principiálně špatně nebo je
použitelné?<br>
Subjektivně to funguje dobře, ale třeba
něco přehlížím.<br>
<br>
Tomáš<br>
<br>
<br>
<span style="color:rgb(128,0,0)"><b>>
Toto je nejrozumnější názor, se kterým
jsem se setkal a děkuji, že jste<br>
> to velmi jasně vysvětlil. Zabývám
se tímto oborem dlouho a narážím stále<br>
> na předsudky, které je skoro
marné vysvětlovat.<br>
<br>
</b></span></span></div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer"
target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target="_blank" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer"
target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz"
target="_blank" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer"
target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>