<div dir="auto">Problem neriadenej elektrocentraly je pri skokovom odlahceni - vypnuti velkej  spotreby.<div dir="auto">Napriklad zvaracka a koniec zvarania - okamih zhasnutia obluka. </div><div dir="auto">Skokove odlahcenie vyvola skokovy narast vytupneho napatia z centraly. </div><div dir="auto">Pripojene zariadenia nemusia zvysene napatie prezit (napriklad nepreziju vstupne obvody invertora zvaracky)</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Napriklad v dokumentaciach zvaraciek je zakaz pouzivat zvaracku, napojenu na elektrocentralu, pod hrozbou straty zaruky zvaracky pri poruche zvaracky.</div><div dir="auto">V dokumentaciach _lepsich_ elektrocentral je napriklad napisane, ze centrala ma dobru regulaciu a moze byt pouzita aj ako zdroj pre zvaracku.</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Dodo</div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto"><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dňa st 6. 10. 2021, 16:07 Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napĂ­sal(a):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">VidĂ­m to pĹ™esnÄ› naopak.<br>
ZařízenĂ­ se spĂ­nanĂ˝m zdrojem na vstupu (jako tĹ™eba ty vyjmenovanĂ© mobily <br>
a PC) jsou ke kolĂ­sánĂ­ napÄ›tĂ­ snad nejtolerantnÄ›jší.<br>
<br>
Moje Ĺ™ešenĂ­ nouzovĂ©ho zdroje elektriky: mám starou UPS. V tĂ© uĹľ dávno <br>
chcĂ­pla baterka. Novou jsem nekupoval, ale udÄ›lal jsem si kabely se <br>
svorkami na pĹ™ipojenĂ­ autobaterky.<br>
Mám ověřeno, Ĺľe kotel na nĂ­ jede. ÄŚerpadlo má sice ne moc pÄ›knĂ˝ zvyk, <br>
protoĹľe vĂ˝stupem jsou schody a ne sinus. Ale jede.<br>
V garáži mám trvale 2 kanystry nafty (40 litrĹŻ) a v autÄ› se snažím mĂ­t <br>
stále nad pĹŻlku nádrĹľe. Naftu v kanystrech toÄŤĂ­m, po vyjetĂ­ poloviny <br>
nádrĹľe naleju kanystr do auta a do kanystru koupĂ­m novou. Tak 3-4x do roka.<br>
<br>
Tak pokud bude velká krize, baterka z auta zatopĂ­. Tak auto nastartuju a <br>
baterku dobiju. PřípadnÄ› dám tu UPS přímo k autu a svorky cvaknu na <br>
baterku v autÄ›. Pak bude nastartovanĂ© auto baterku trochu dobĂ­jet, a <br>
kromÄ› toho bude napájet tu UPS.<br>
Kdyby Ĺˇlo fakt do tuhĂ©ho, tak mám doma dost hadic a asi bych byl schopnĂ˝ <br>
provizornÄ› toÄŤit vodu v topenĂ­ napojenĂ­m na chladicĂ­ okruh auta.<br>
<br>
V lĂ©tÄ› je to horší, protoĹľe start lednice na UPS se nÄ›kdy povede, nÄ›kdy <br>
ne. Tohle by chtÄ›lo ještÄ› nÄ›jak vychytat.<br>
Ale mražák vydrží studenĂ˝ celkem dlouho. A nakonec Ĺˇlo by jen o prachy <br>
(zniÄŤenĂ© potraviny), ne o mrznutĂ­ případnÄ› popraskánĂ­ jako v zimÄ›.<br>
Ty zniÄŤenĂ© potraviny budou asi levnÄ›jší neĹľ nÄ›jaká drahá centrála. A moc <br>
ÄŤasto se to asi dĂ­t pĹ™ece jen nebude.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*********************<br>
<br>
Dne 6.10.2021 v 7:38 Jiří NesvaÄŤil napsal(a):<br>
> ... S neregulovanou asi neuspÄ›jete u mobilĹŻ, PC, ...<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>