<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <div class="moz-cite-prefix">Spis bych rekl, ze smejd zarovka, mam u
      Forda takovou featuru, ze auto pro denni sviceni snizuje pro
      halogeny napeti na pry 80% (nemeril jsem, nevim jestli to neni
      treba PWM ale je to dost znat na jasu)</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Zarovky sviti usilovne kazdy den 2 roky
      a pokovene nejsou. V tomhle rezimu snad vydrzi vecne. Zadny high
      end, za pade z nejakeho marketu nejlevnejsi, naplno to sviti fajn
      ale v noci moc nejezdim.<br>
    </div>
    <p><br>
    </p>
    <p>Dne 22.09.2021 v 11:15 Vláďa Anděl napsal(a):</p>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:e2cdaf86-095a-a6df-1a47-1b9842f62a11@vaelektronik.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div class="moz-cite-prefix">No né napětí v autě, kde je voltmetr
        připojený někam blízko k baterce. Ale napětí přímo na patici té
        žárovky. Taky mohou být někde po cestě zoxidované kontakty,
        větší úbytek na relátku ... těch možností je víc.</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 22.9.2021 v 10:36 Pavel Kadečka
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
cite="mid:CAE=fyGbYb7o845-Z7K2zOKdKzsZ79fi4FFZtzwMkeLaFHbnW8w@mail.gmail.com">
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        <div dir="ltr">
          <div>Napětí v autě je při běžícím motoru cca 14V jak má být -
            mám na palubce malý voltmetr. Kdyby na žárovce bylo výrazně
            míň, muselo by to někde hřát a světla by svítily naprd -
            nové žárovky svítí dobře, na cestu vidím. Dal jsem tentokrát
            Osram Nightbreaker.</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>Auto je japonská mazda 6 r.v. 2004, na tom snad soudruzi
            nešetřili (nové se prodávalo od 800 000 Kč nahoru a to byly
            tehdy nějaký peníze; já jsem to samozřejmě koupil ojeté).</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>V dálkových je taky H1, ale nějaká obyčejná, staré jsem
            vyndaval a pokovené nejsou, ani přerušené, přestože vlákno
            už je opotřebené; dával jsem v březnu všechny žárovky nové,
            když jsem měnil světla (vyhodil jsem xenony a dal halogeny,
            nové TYC), dráty v nich vypadají normálně, ne nějaké
            nafejkované.</div>
          <div><br>
          </div>
          <div>P.K.</div>
          <br>
          <div class="gmail_quote">
            <div dir="ltr" class="gmail_attr">st 22. 9. 2021 v 10:24
              odesílatel Vláďa Anděl <<a
                href="mailto:vaelektronik@vaelektronik.cz"
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">vaelektronik@vaelektronik.cz</a>>
              napsal:<br>
            </div>
            <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
              0.8ex;border-left:1px solid
              rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
              <div>
                <div>K pokovení zpravidla dochází, když má žárovka
                  příliš malé napětí. Když je teplota vlákna vyšší než v
                  klasické žárovce, takže se rozprašuje a ještě
                  nefunguje ten halogenový cyklus, který by to
                  rozprášené zachytil. Třeba soudruzi šetřili a máte k
                  žárovkám menší průřez drátů, nebo ta super svítivá
                  žárovka má větší proud - no zkuste na té žárovce
                  změřit napětí když motor běží a alternátor už dobíjí.</div>
                <div><br>
                </div>
                <div>Anděl</div>
                <div><br>
                </div>
                <div>Dne 22.9.2021 v 9:48 Pavel Kadečka napsal(a):<br>
                </div>
                <blockquote type="cite">
                  <div dir="ltr">Přátelé,
                    <div><br>
                    </div>
                    <div>měl jsem v autě halogenové žárovky Tungsram H1
                      Megalight Ultra, měly by to být trochu lepší
                      žárovky, ale najezdil jsem s nima tak 6000 km (a
                      rozhodně celou dobu nesvítily, mám LED denní
                      svícení), teď jsem je vyndal a jsou zevnitř
                      částečně pokovené = moc už nesvítily. Přepálené
                      nejsou, vlákno vypadá jak nové.</div>
                    <div><br>
                    </div>
                    <div>Je to normální u halogenek?</div>
                    <div><br>
                    </div>
                    <div>Doplním, že mám přes ně zapojené ty LED světla
                      pro denní svícení, tzn. vlákno žárovky se používá
                      jako GND, ale že by tohle byla příčina toho
                      pokovení? Bude na nich nějaký nepatrný výkon, za
                      studena může mít vlákno pár desetin ohmu. Proud
                      asi 400mA (pro LED světlo 5W).</div>
                    <div><br>
                    </div>
                    <div>Proč je to takhle zapojené - v jednoduchosti je
                      síla, když se rozsvítí potkávačky, LED automaticky
                      zhasnou, protože mají na obou pólech 12V. Není to
                      úplně podle předpisů, ale STK to prošlo, tak jsem
                      to neřešil. Správně má LED denní osvětlení
                      zhasnout při rozsvícení obrysovek, no mně to
                      zhasne až při rozsvícení potkávaček.<br>
                    </div>
                    <div><br>
                    </div>
                    <div>Pavel Kadečka.</div>
                  </div>
                  <br>
                  <fieldset></fieldset>
                  <pre>_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank" moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
                </blockquote>
                <p><br>
                </p>
              </div>
              _______________________________________________<br>
              HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank"
                moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
              <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
                moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
              <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true"
                class="moz-txt-link-freetext">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
            </blockquote>
          </div>
        </div>
        <br>
        <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <p><br>
      </p>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>