<div dir="auto"><div dir="auto"> Nevim jak to bylo dřív, ale manželka když šla před 4 roky do důchodu tak musela na sociálně doložit že má vlastní účet. Musela kvůli tomu osobně do banky a přinést o tom písemné potvrzení, jinak by ji důchod na účet neposlali </div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne pá 2. čvc 2021 13:51 uživatel Stanislav Šmejkal <<a href="mailto:smejkal@smejkal.com" target="_blank" rel="noreferrer">smejkal@smejkal.com</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Ano, to je přesně to, co jsem měl na mysli. Dneska máte nějakou dobu, <br>
kdy můžete uspořádat věci. Až bude mít banka přímý přístup do registrů a <br>
může to být klidně i formou, že bude dostávat automaticky notifikace o <br>
změnách, stejně jako je dostávám do datovky já, zařízne to v řádu minut <br>
a neuděláte s tím dlouhé měsíce nic.<br>
<br>
Hezké srovnání bank a jejich přístup ke smrti majitele účtu:<br>
<a href="https://www.idnes.cz/finance/financni-radce/bezny-ucet-smrt-majitele-disponent-spolecny-ucet.A200823_133756_viteze_frp" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">https://www.idnes.cz/finance/financni-radce/bezny-ucet-smrt-majitele-disponent-spolecny-ucet.A200823_133756_viteze_frp</a><br>
<br>
Je jasné, že existují cesty, jak se připravit, ale kolik lidí to dělá?<br>
<br>
Myslím, že tuto část debaty jsme tak nějak vyčerpali. Moderní služby <br>
jsou super, ale jako se vším - ne pro každého.<br>
<br>
Mimochodem, večer přijde kamarád, abych mu vylomil z <a href="http://ocko.uzis.cz" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">ocko.uzis.cz</a> ten <br>
očkovací certifikát. Po první dávce dostal papír, po druhé URL. A <br>
myslím, že nebude jediný.<br>
<br>
Standa<br>
<br>
Dne 2.7.2021 v 13:04 <a href="mailto:jan@galuszka.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">jan@galuszka.cz</a> napsal(a):<br>
> ten ucet po zemrelem se blokuje behem par hodin po tom, co je nekde zanesena informace o umrti.<br>
> <br>
> Toto jsem resil pred par mesici. Zemrel mi otec u ktereho nekolik let jsem se staral o jeho pravidelne platby, ...<br>
> Po umrti jsem jeste druhy den mohl vypnout pravidene platby, inkasa, vytisknout potrebne vypisy pro notare, ... Dalsi den me to uz na ucet nepustilo.<br>
> Notare zajima pouze zustatek v den umrti. To co se deje potom, je zalezitosti dedicu.<br>
> <br>
> Osobne od svatby jsme meli pouze jeden spolecny ucet psany na mne, manzelka ma plne prava (krome zruseni uctu). Oba mame karty. Vzdy nam to stacilo.<br>
> Ale po tom, co jsem slysel pribehy vdov, ktere prakticky obratem byly bez penez na nekolik tydnu/mesicu, a s pribyvajicim vekem, jsme pristoupili na druhy ucet psany na manzelku. Na nem je odlozeno par vyplat na pripadne prekonani krizove doby.<br>
> V mem pripade nastesti uz mam dve dospele samostatne ditka, ktere by maminku (a nezletileho bratra) nenechaly na holickach.<br>
> Ale je hodne vdov, ktere si na to obdobi musely nekde pujcit.<br>
> <br>
> Takze je to pouze o rozdeleni rizik<br>
> <br>
> S pozdravem<br>
>               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail:  <a href="mailto:jan@galuszka.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">jan@galuszka.cz</a> )<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div>