<html><body>S bateriemi z ebiků mám stejné zkušenosti. Měl jsem půjčené dva ebiky, jedno kolo jedna koloběžka, obě mělo 48v 26ah a sotva jsem na tom dojel do práce 28km daleko, poslední kilometry jsem musel tlačit. Půjčovatel se prsil že to ujede víc jak 100km. Kolo dojelo asi o 2km dál protože jsem mohl šlapat, koloběžce se moc pomáhat nedá. Obojí chcíplo plusmínus na stejném místě. Cestu zpátky to nedalo ale to chápu že to rychlonabíječka těžko za 8h pracovní směnu nabije, to by bylo omluvitelné. Do práce jsem ale jel s plně nabitými stroji.<br><br>Od té doby vím že reklamní texty dojezdu musím podělit třema abych se dostal na reálné hodnoty.<br><br>Kolo mělo 500w koloběžka 2x 1kW, na výkonu neměl dojezd vliv, jen koloběžku jsem do kopce nemusel tlačit, kolo do kopce nejelo, resp tlačil jsem rychleji než jel...<br><br>S pozdravem<br><br>  F burian<br><br>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Michal Vanka <br>Datum: 20. 6. 2021 v 18:20:48<br>Předmět: Re: Kapacita LiIon 18650<br><br><div dir="ltr"><div dir="ltr">Děkuji všem za přínosné připomínky.<div><br></div><div>Je to úplně jednoduché:</div><div>koupil jsem rodině několik ebiků no a myslím si,</div><div>že kapacita těch baterií je menší, než udává prodejce.</div><div><br></div><div>Dnes ujetých cca 30 kilometrů s převýšením cca 800 metrů.</div><div>Po příjezdu jsem měl na cyclocomputeru 2 čárky (z 10).</div><div>Napětí na baterii je nyní 35.7 Voltů, přičemž byla cca 2 hodiny</div><div>v klidu (čili se asi trochu zregenerovala).</div><div>Dnes jsem baterii šetřil, tedy s vyjímkou posledních cca 3 km a 250m výškových,</div><div>to jsem byl rád, že tam ta přípomoc 4 a 5 je :).</div><div><br></div><div>Baterie má dle všeho konfiguraci 10S6P, dodavatel udává kapacitu 565 Wh,</div><div>což, pokud dobře počítám, odpovídá kapacitě jednoho článku zhruba 2500 mAh.</div><div><br></div><div>Objednal jsem 300W elektronickou zátěž, přijde příští týden, takže měřit se bude potom.</div><div><br></div><div>Ještě mě napadlo vzít to z opačné strany a změřit nabíjecí cyklus.</div><div>Nějaké ty GPIB multimetry tady mám, zatím jsem se k tomu ale nedostal (venku je pěkně :).</div><div><br></div><div>Michal</div><div><br></div></div><div class="-wm-gmail_quote"><div dir="ltr" class="-wm-gmail_attr">On Sun, Jun 20, 2021 at 12:53 AM Pavel Hudecek <<a href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</a>> wrote:<br></div><blockquote class="-wm-gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div lang="CS" style="overflow-wrap:break-word"><div class="-wm-gmail-m_-7243441695647029537WordSection1"><p class="-wm-MsoNormal">No to je další kousek skládačky, že se životnost dá dramaticky prodloužit ne moc hlubokými cykly, ale to bych nespojoval s hraničním napětím. Když má baterka nějakou kapacitu, já jí většinou nevyužiju, tak tím výrazně prodlužím životnost, ale když je potřeba, využít jí můžu. Když konstrukčně omezím hranici vybití, tak je to v konečném důsledku jako tam mít x-krát menší baterku, resp. pro požadované využití musím dát x-krát větší.</p><p class="-wm-MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="-wm-MsoNormal">PH</p><p class="-wm-MsoNormal"><u></u> <u></u></p><div style="border-right:none;border-bottom:none;border-left:none;border-top:1pt solid rgb(225,225,225);padding:3pt 0cm 0cm"><p class="-wm-MsoNormal" style="border:none;padding:0cm"><b>Od: </b><a href="mailto:lsh@wo.cz">Jaroslav Lukeš</a><u></u><u></u></p></div><p class="-wm-MsoNormal">Záleží, kolik cyklů z toho chcete dostat. pokud maximum, pak nesmíte jít </p><p class="-wm-MsoNormal">pod 30%, 20% je totální limit. Pokud to má být dlouhodobě v zařízení </p><p class="-wm-MsoNormal">typu černá skříňka, tak trvale nabíjet jen do 4,0V, lépe 3,8V ale záleží </p><p class="-wm-MsoNormal">na kapacitě. Občas je nutné elektrolyt promíchat standardním nabíjením </p><p class="-wm-MsoNormal">až k 4,2V a pak zas nechat klesnout. Ideální je využívat jen třetinu </p><p class="-wm-MsoNormal">kapacity, pak to vydrží mnohem více, než je v návrhu.</p><p class="-wm-MsoNormal"><u></u> <u></u></p><p class="-wm-MsoNormal">Pavel Hudecek napsal(a):</p><p class="-wm-MsoNormal">><u></u> <u></u></p><p class="-wm-MsoNormal">> U toho koncového napětí dost záleží na tom, co s tím člověk chce </p><p class="-wm-MsoNormal">> napájet, protože se toho účastní vnitřní odpor.</p><p class="-wm-MsoNormal">><u></u> <u></u></p><p class="-wm-MsoNormal">> Proto na Ali prodávají různé ochranné obvody, které zpravidla vypínají </p><p class="-wm-MsoNormal">> při 2,6 V a podobně. El. šroubovák s 3,1 by skoro nešel používat. Na </p><p class="-wm-MsoNormal">> druhou stranu, proudem 0,01C vybíjet článek na 2,6 V mu dlouhodobě </p><p class="-wm-MsoNormal">> nebude moc svědčit.</p><p class="-wm-MsoNormal">><u></u> <u></u></p><p class="-wm-MsoNormal">> A pak jsou různé nuance ohledně sériového spojení: Když je baterie </p><p class="-wm-MsoNormal">> přiměřeně zatěžována a každý článek hlídán, je 3,0 V dobrá volba a i </p><p class="-wm-MsoNormal">> trochu míň by se sneslo. Když ale není každý hlídán, třeba Li-polka </p><p class="-wm-MsoNormal">> v letadle, začne záležet na způsobu nabíjení. Pokud bude napěťově </p><p class="-wm-MsoNormal">> balanční, v článcích může být rozdílný náboj a pod 3,2 krát počet </p><p class="-wm-MsoNormal">> začíná být risk. Při nábojově balančním není ani 2,9 problém.</p></div></div>_______________________________________________<br><br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.hw.cz" rel="noreferrer">www.HW.cz</a><br><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br><br></blockquote></div></div><br></body></html>