<div dir="ltr"><div>S bateriemi je ještě jeden problém, všechno je to Lithium a dobře to hoří. Představa, že si lidi budou doma na koleně měnit packy v autě, do toho žádný výrobce nepůjde a i kdyby, vstoupí do toho stát a zakáže to zákonem. LPG bomby v autě si taky nepřehazujete doma, máte pevnou nádrž, montáž v autorizovaném servisu a doplňujete na benzínce.</div><div><br></div><div>Vyměnitelnou baterii už měla Tesla a ukázalo se, že je to slepá cesta. Žádná automobilka to dneska nenabízí (takové ty startupy s přívěsným vozíkem jsou ve stadiu prototypu).</div><div><br></div><div>Možná k tomu vývoj nějak dospěje v budoucnu, ale zapomeňte na to, že to bude dneska nebo za rok.</div><div><br></div><div>P.K.<br></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">ne 2. 5. 2021 v 23:37 odesílatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Na to já jsem myslel.<br>
Proto už v patentové přihlášce jsem uvedl, že ten zvedák bude z nerezu.<br>
<br>
PL<br>
<br>
*************************<br>
<br>
Dne 2.5.2021 v 18:50 AZe napsal(a):<br>
> S tím problémem se zvedákem jste mi připomněl jednoho vynálezce auta <br>
> na vodík, který se získával záhadným způsobem skoro zadarmo z vody. <br>
> Ten měl také závažný problém. Do výfuku mu šla vodní pára a tento mu <br>
> stále korodoval. Problém tedy byla koroze výfuku. Až ten problém <br>
> vyřeší, už to bude hotové. Článek o něm jsem četl někdy před 10-20 <br>
> lety...<br>
> aze<br>
><br>
> -----Původní zpráva----- From: Petr Labaj<br>
> Sent: Sunday, May 02, 2021 6:25 PM<br>
> To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a><br>
> Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?<br>
><br>
> Myslím, že by to mohlo dávat smysl.<br>
> V nějakém malém poskakovadle do města by byl 1 bateriový modul, s<br>
> dodatečným místem třeba na 1 další. Malé a lehké auto (bez obrovské<br>
> baterky) by na ten 1 modul ujelo asi celkem dost.<br>
><br>
> Větší auto by mělo prostor pro osazení třeba 4-6 takových modulů. Jako<br>
> "starter pack" by se to mohlo prodávat třeba jen s jedním, podle potřeby<br>
> si pak člověk dokoupil (nebo půjčil, kdyby to bylo jen občas) další <br>
> moduly.<br>
><br>
> Ty moduly, co by zrovna nejezdily v autě, by se mohly jednak doma<br>
> nabíjet. Ale taky by mohly fungovat třeba jako vyrovnávačka pro domácí<br>
> soláry.<br>
> Navíc by třeba i kufr auta mohl být dělaný tak, že by se tam další modul<br>
> nebo moduly mohly vejít (místo zavazadel). Občas by se mohlo hodit jet<br>
> daleko i malým poskakovadlem. Tak doma naložím do kufru baterky i z<br>
> velkého auta nebo z domácí elektrárny.<br>
><br>
> K měnění: za pár stokorun se dá koupit pojízdný hydraulický zvedák pod<br>
> auta (jeden takový mám doma). Prostě podvozek se 4 malými kolečky a<br>
> hydraulický válec. Tak něco podobného by se mohlo dělat pro rychlou<br>
> výměnu baterek zespodu pod autem.<br>
><br>
> PL<br><br>
</blockquote></div></div>