<div dir="ltr"><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Dobrý deň,</div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">V rámci spolupráce s Petrom Fabom (<a href="https://www.linkedin.com/in/peter-fabo-55b42870/">https://www.linkedin.com/in/peter-fabo-55b42870/</a>) zo Žilinskej univerzitiy mi spomenul, že na niečom podobnom pracuje:</div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></div><div class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">"<span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif">To naše riešenie používa meranie AC impedancie a pár trikov z elektriky </span><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif">- všetko je to (aktuálne) narvaté do jediného čipu low-power MCU </span><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif">STM32L476, takže zvládame vodu (aj s odhadom hrúbky vrstvy tak do 10mm), </span><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif">sneh, lad, nesúvislý lad, suché znečistenie a zmes vody, snehu a soli</span></div>... senzor by mal byť štandardne zaplacnut<span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">ý </span>do roviny vozovky, odolný do<span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"> </span>6t nápravového tlaku a oderu pri brzdení na jeho povrchu (aj s<span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"> </span>kamienkami .. )<br><br>Aktuálne to stojí, lebo musím vymyslieť na to klasifikáciu - norma pre<span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"> </span>cestnú meteorológiu vyžaduje explicitné rozlišovanie tuším 6-tich<span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"> </span>stavov, ja tam mám kopu prípadov, čo v tej norme nie je.<span style="font-family:tahoma,sans-serif">"</span><div><span style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></span></div><div><span style="font-family:tahoma,sans-serif">P<span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">re viac detailov, nezáväzný pokec prípadne spoluprácu, ho môžete kontaktovať na adrese: <a href="mailto:fabo.peter@gmail.com">fabo.peter@gmail.com</a></span></span></div><div><span style="font-family:tahoma,sans-serif"><span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></span></span></div><div><span style="font-family:tahoma,sans-serif"><span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Dúfam, že Vám to pomôže vyhnúť sa slepým uličkám :-)</span></span></div><div><span style="font-family:tahoma,sans-serif"><span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif"><br></span></span></div><div><span style="font-family:tahoma,sans-serif"><span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">S pozdravom</span></span></div><div><span style="font-family:tahoma,sans-serif"><span class="gmail_default" style="font-family:tahoma,sans-serif">Peter Janiš</span></span></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">st 28. 4. 2021 o 23:05 Pavel Kutina <<a href="mailto:hw@prelude.cz">hw@prelude.cz</a>> napísal(a):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Zdravím,<br>
<br>
potřeboval bych vymyslet čidlo, detekující námrazu / náledí  / sníh na zemi, <br>
resp vozovce, a trochu váhám nad principem.<br>
<br>
Varianta posadit tam kameru a dělat analýzu obrazu se nám nelíbí ani jednomu <br>
:)<br>
<br>
Kolega navrhuje použít optické čidlo, nějakou průmyslovou závoru, ideáně s <br>
analogovým výstupem, (takže bude možné určit i nějakou míru zastínění), kde <br>
bude v zemi vysílač (viditelné světlo, IR, ještě netuším), na sloupu u cesy <br>
přijímač, který rozpozná zastínění. Vysílač bude nějak modulovaný, takže <br>
jsem schopný ropozat, zda posloucham svůj signál, nebo nějaké rušení. Za <br>
pomoci další logiky (čidlo vlhkosti, teploty atd.) a opakovaných měření bych <br>
měl být schopný rozpoznat, zda se jedná o náhodné přerušení paprsku, nebo o <br>
meteorologický jev.<br>
<br>
Nějak se mi to pořád nezdá a napadlo mne, jestli by to nešlo jinak. Co <br>
použít plochou cívku (samozřejmě zapouzdřenou, suchou) a vyhodnocovat změnu <br>
indukčnosti, Q, a tak podobně vlivem vody? Dtto něco podobného s kapacitním <br>
čidlem, zjišťovat kvalitu dielektrika, jen ten tvar placky není pro <br>
kondenzítor úplně ideální.<br>
<br>
Falešné poplachy asi tak úplně nevadí, pokud jich nebude statisticky <br>
nezanedbatelné množství (kařdý třetí atp.), dost se toho dá vyfiltrovat <br>
právě sledováním prostředí.<br>
<br>
Něco takového určitě musí existovat, třeba v letectví detekce námrazy na <br>
křídle a podobně, netušíte někdo, na jakém principu to funguje?<br>
<br>
Napadne někoho něco?<br>
<br>
Díky,<br>
<br>
Pavel Kutina <br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>