<div dir="auto">To je selection guide výrobce frekvenčních měničů.<div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Nebo by ten měnič s tím motorem, co jsem dal jako příklad, nešel? <br><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">P.K. </div></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne so 17. 4. 2021 19:13 uživatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz">labaj@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">No - je to metoda na úrovní dotazů na Fakebooku (o čemž vniklo tohle <br>
vlákno):<br>
"A kolik VA je tada jeden W? Pošli mi link na on-line převodník." ;-)<br>
<br>
PL<br>
<br>
************************<br>
<br>
Dne 17.4.2021 v 19:06 Pavel Kadečka napsal(a):<br>
> Například:<br>
><br>
> <a href="https://literature.rockwellautomation.com/idc/groups/literature/documents/sg/pflex-sg002_-en-p.pdf" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://literature.rockwellautomation.com/idc/groups/literature/documents/sg/pflex-sg002_-en-p.pdf</a> <br>
> <<a href="https://literature.rockwellautomation.com/idc/groups/literature/documents/sg/pflex-sg002_-en-p.pdf" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://literature.rockwellautomation.com/idc/groups/literature/documents/sg/pflex-sg002_-en-p.pdf</a>> <br>
><br>
><br>
> Třeba strana 21. Máte měnič, jeho výstupní proud a výkon (pro <br>
> konkrétní napětí). Když máte motor 5,5kW @ 400V, vyberete měnič s <br>
> výkonem 5,5kW@380..480V input (píšou tam 12A), případně o stupeň vyšší <br>
> a ne ten s výkonem 2,2kW.<br>
><br>
> Například tenhle motor má 5,5 kW a jmenovitý proud 10,5A. Ten vybraný <br>
> měnič to dá (12A).<br>
><br>
> <a href="https://www.elektromotory.cz/goods/index/id/1820" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://www.elektromotory.cz/goods/index/id/1820</a> <br>
> <<a href="https://www.elektromotory.cz/goods/index/id/1820" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://www.elektromotory.cz/goods/index/id/1820</a>><br>
><br>
> Co je na tom špatně?<br>
><br>
> Takhle jsme ty měniče dimenzovali a nevycucal jsem si to z prstu, <br>
> poradil mi kolega, co s měniči dělal X let.<br>
><br>
> P.K.<br>
><br>
><br>
> Dne so 17. 4. 2021 16:53 uživatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">labaj@volny.cz</a> <br>
> <mailto:<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">labaj@volny.cz</a>>> napsal:<br>
><br>
>     Při vší úctě - tak to prostě není.<br>
>     Žádná tabulka výrobce měničů tohle nemůže rozumně postihnout. Leda by<br>
>     tam měla vyjmenované konkrétní motory.<br>
><br>
>     U motorů se jeho výkon udává jako mechanický výkon na hřídeli.<br>
>     Ale ten toho neříká moc o příkonu (viz účinnost). A ještě méně<br>
>     toho říká<br>
>     o potřebném proudu (viz účiník, případně napětí).<br>
><br>
>     Naproti tomu měnič dodává výstupní proud.<br>
>     Takže je klidně možné mít motor 1kW a motor 2kW, kdy oba budou<br>
>     potřebovat (a plně zatíží) ten samý měnič.<br>
><br>
>     PL<br>
><br>
>     ***************************<br>
><br>
>     Dne 17.4.2021 v 11:40 Pavel Kadečka napsal(a):<br>
>     > Obvykle jsme kupovali fr. měniče podle výkonu motoru, v katalogu<br>
>     je na<br>
>     > to tabulka - resp. jsme tam měli ještě rezervu výkonu. Samozřejmě,<br>
>     > motor si vezme kolik potřebuje, v jednom projektu jsme dostali<br>
>     zadání,<br>
>     > podle toho dali měniče a pak se přišlo na to, že motory jsou<br>
>     slabé na<br>
>     > to, čím mají točit. A ještě nás obvinili, že máme špatně nastavené<br>
>     > frekvenční měniče, protože jejich motory se hřejou - aby ne,<br>
>     když byly<br>
>     > přetížené. Prostě to poddimenzovali, pak se motory několikrát<br>
>     měnily<br>
>     > za větší a pak i ty frekvenční měniče... Ale samozřejmě to byla<br>
>     naše<br>
>     > chyba, ne toho strojaře, co to špatně mechanicky spočítal...<br>
>     ><br>
>     > P.K.<br>
>     ><br>
>     > Dne pá 16. 4. 2021 21:37 uživatel Petr Labaj <<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">labaj@volny.cz</a><br>
>     <mailto:<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">labaj@volny.cz</a>><br>
>     > <mailto:<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">labaj@volny.cz</a> <mailto:<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">labaj@volny.cz</a>>>> napsal:<br>
>     ><br>
>     >     Co je to "výkon frekvenčního měniče"?<br>
>     >     Frekvenční měnič se zásadně dimenzuje podle výstupního<br>
>     proudu, nikoli<br>
>     >     podle nějakého "výkonu".<br>
>     ><br>
>     >     Navíc pokud tam chybělo opravdu 10%, tak to opravdu není moc.<br>
>     >     Samozřejmě jde o to, z čeho to bylo 10% a jak to bylo počítáno.<br>
>     >     Ale když se to s měniči trochu umí, a na pohon nejsou<br>
>     extrémní nároky,<br>
>     >     ta se dá i s malým kašpárkem sehrát velké divadlo (tj. v<br>
>     malým měničem<br>
>     >     honit velký motor).<br>
>     ><br>
>     >     PL<br>
>     ><br>
>     >     ************************<br>
>     ><br>
>     >     Dne 16.4.2021 v 11:41 Pavel Kadečka napsal(a):<br>
>     >     > Já jsem to vzal hodně šmahem, ještě výpočet výkonu U*I, to<br>
>     samé<br>
>     >     pro 3f<br>
>     >     > výkon, účinnost, účiník, výkon zdroje vs. zátěž... jeden<br>
>     kolega<br>
>     >     kdysi,<br>
>     >     > tehdy mladej kluk, nakoupil frekvenční měniče s asi o 10%<br>
>     menším<br>
>     >     > výkonem než měly motory, říkal si že 10% je nic a pak musel<br>
>     >     objednávat<br>
>     >     > jiné.<br>
>     ><br>
><br>
>     _______________________________________________<br>
>     HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <<a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://www.HW.cz</a>><br>
>     <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a> <mailto:<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a>><br>
>     <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
>     <<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>><br>
><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>