<html><head></head><body>Inak, p.Vaculik ho (H.Kona) pred tyzdnom hodnotil, tu: <a href="https://youtu.be/4J3NYQUILGM">https://youtu.be/4J3NYQUILGM</a><br><br><div class="gmail_quote">Dňa 1. marca 2021 18:25:33 SEČ používateľ DeeJay <deejay@email.cz> napísal:<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">
<pre class="k9mail">Ano - při větší rekuperaci brzdovky svítí, s tím není problém <br><br>Auto při odstavení plynu rekuperuje podle nastaveného stupně (nastavuje se pádly pod volantem) nicméně úplně nezastaví a přejde do režimu "plížení" jako automatická převodovka. Levým pádlem se nastavuje rekuperace na vyšší a při podržení to začne brzdit co může, je však nutno si uvědomit, že pokud máte baterii na 100% není kam rekuperovat a nebrzdí to dokud se trochu nevybije. I Ikony rekuperace je dále rozsvíceno "auto" a do hry vstupuje ještě třeba radar a pokud je před autem další vozidlo upravuje intenzitu samo. <br><br>Na garančce vyměnili filtr klimatizace, provedli kontrolu, diagnostiku a přehráli software (v rámci garance) kolem auta vám neřekne nikdo nic ... peklo ... časem se má prý měnit chladicí kapalina baterie za dlouhé peníze. No bylo naivní myslet si, že firmy se připraví o zisky ze zbytečných kontrol.<br><br>Jednou se nám stalo, že se v práci auto nenabilo - protože manželka nezapojila kabel :-D ale vzhledem ke vzdálenosti domů to bylo v podstatě jedno. Výjímečně se stane, že se při zasunutí konektoru nabíjení nezapne, ale to chce jen pár vteřin počkat jestli se rozsvítí ledky a cvakne stykač. <br><br>Ovládání appkou je fakt šílené a dle mého je na vině hlavně konektivita - v autě je vestavěná SIM a podle mě to používá buď SMSky nebo nějaké GPRS a je to furt připojené na nějaký vzdálený server, wifinu to neumí - appka pošle dotaz, čekáte, přijde odpověď a můžete poslat další ... Funguje to, ale ne jako byste si představovali v 21. Století. <br>SIMka se prý bude po 6ti letech provozu platit, neví se kolik a pochybuju, že si tam budu moct dát vlastní. <br><br>Jinak auto má tepelné čerpadlo pro topení - chlazení, dobrý battery management (topení, chlazení baterie) <br>A někdo se tu ptal zda jde při nabíjení v autě topit, chladit - to samozřejmě jde, ale nabíjení se trochu zpomalí (imho neznatelně) <br><br>Zajímavost je a ne každý to ví, že elektromobily mají i běžnou olověnou baterii - bez ní auto nepojede, auto má standardní palubní a ovládací napětí 12V a Kona příležitostně dobije akumulátor z trakční baterie. Má v čumáku kontrolku, že zapla "vysoké napětí"<br><br>Jara<br><br><br>-----Original Message-----<br>From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka<br>Sent: Monday, March 1, 2021 12:21 PM<br>To: HW-news<br>Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?<br><br>po 1. 3. 2021 v 12:01 odesílatel DeeJay <deejay@email.cz> napsal:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #729fcf; padding-left: 1ex;">Jezdí s tím manželka cca 80km denně, nabíjíme obvykle v práci do 80%, nabíječku mám i doma bez speciálního tarifu (nechce se mi předělávat rozvaděč i když na to časem dojde)<br>Pokud mohu, auto si také vezmu - od prázdnin máme najeto cca 16tkm (za garančku si Hnujdaj vzal 5tisíc za nic :-(<br></blockquote><br>Ehm, 5000 za garančku a nic neudělali? U benzínového aspoň vymění olej.<br><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #729fcf; padding-left: 1ex;">Rychlo nabíječky u cest obvykle nepoužíváme, nejezdíme víc než 400km na zátah.<br></blockquote><br>Stalo se, že jste potřebovali ráno odjet a nebylo to nabité?<br><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #729fcf; padding-left: 1ex;">Fajn je ovládání auta přes appku - nahřátí, chlazení atd... funguje to, ale poněkud kostrbatě, appka je pomalá ovládání šílené. Můžete sice zapnout topení, ohřát okna a volant, ale nemůžete ohřát sedadla a co si budeme říkat, kůže studí do zadku i když je v autě teplo. Zapnout si to musíte ručně až nasednete. Rovněž doba topení chlazené je omezena na několik minut, takže to musíte zapnout několikrát po sobě - některé nelogičnosti prostě nepochopíte, namátkou jen natrvalo zapnuté hlídání v pruzích, takže to tahá za volant, musí se vypnout pokaždé po nastartování.<br></blockquote><br>Uf, auto za milion a zabijou ho aplikací na mobil... bohužel stejnou<br>zkušenost mám s robovysavačem. (Já vim, na aplikaci to nejezdí, to ani<br>ten robot, ale pustit do světa aplikaci, co nefunguje...)<br><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #729fcf; padding-left: 1ex;">Levný plastový vnitřek byste rovněž u auta s cenovkou na 1M zrovna nečekali - ano je to proto, že vychází z levné spalovací Kony. Nicméně myslím, že už je to zase o trochu dál a nový Ionic 5 bude super.<br></blockquote><br>No, někde ušetřit museli.<br><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 1ex 0.8ex; border-left: 1px solid #729fcf; padding-left: 1ex;">Jezdím rád jak dýzlovým Passatem tak elektrickou Konou - ale jako u všeho jsou na světe 2 tábory lidí, kteří by si navzájem nejraději vyškrábali oči :-) Však to znáte, větší hnus než dýzl není - smrdí to, kouří, rakovina všude, zabíjí to koťátka, všichni umřeme vs. hned to shoří, nikam to nedojede, výfuk to má v Prunéřově, nedá se to uhasit a všichni umřeme.<br></blockquote><br>Jo, znám ty ekofanatiky :-)<br><br>P.K.<hr>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><hr>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br></pre></blockquote></div><br>-- <br>Odoslané z môjho Android zariadenia prostredníctvom K-9 Mail. Prosím, ospravedlňte moju stručnosť.</body></html>