Asi žijete v jiném světě. Souhlasím s tím, že je třeba se učit. Ale systém jakým jsou dnes ve školách podávané informace jsou tristní. Už jsem to tu před časem psal, děti nedělají žádné pokusy, fyzika a matika je abstraktní nauka.. V matice teď taky  dělají převody jednotek, nemají absolutně pojem a přehled, jak vypadá dm3, litr, kolik vody  se vejde do kyblu a pak to podle toho vypadá. Takže to nakopani by občas nějaký ten kantor vážně potřeboval. Ano, mají blbě osnovy, to snad ale nebrání tomu občas vytáhnout nějaké pomůcky.... nebo vytípat to důležité. <div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><a href="https://www.krajskelisty.cz/praha/24625-skoly-nam-produkuji-polovicni-analfabety-a-vzdelanost-naroda-strme-klesa-5x-pondeli-pavla-preucila.htm">https://www.krajskelisty.cz/praha/24625-skoly-nam-produkuji-polovicni-analfabety-a-vzdelanost-naroda-strme-klesa-5x-pondeli-pavla-preucila.htm</a></div><div><br></div><div>Proč myslíte, že nám klesá vzdělanost? Jako že děti se rodí hloupejsi? Ne! Je to o přístupu k výuce ať už ve školách tak doma. </div><div><br></div><div>PS: moje žena učí na ZŠ 1. stupeň, tak vím o čem mluvím. Stále řeší nějakou administrativu okolo disxxxxx, píše posudky, zprávy na socialku, na přípravy moc času není. IT, tabuli, atd. chodím ladit do školy já, nejsou peníze, lidi<br><div><br><br>úterý 6. října 2020 Šerých Jakub <<a href="mailto:Serych@panska.cz">Serych@panska.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Matika je hnusná pro toho, kdo se ji odmítá učit. V okamžiku, kdy se člověk naučí pár základních pravidel - a zrovna priority operátorů a práce s nimi je skutečně fundus - tak ho začne bavit a připadá mu naopak nádherná. <br>
Takže za mě jsou to zcela správné příklady, a kdyby jich učitelé děti nadrilovaly desítky až stovky (ne jen jeden osamělý v domácím úkolu), nemuseli bychom tady vést tuto týdenní diskusi :-)<br>
Jenže dnešní generaci musí hlavně všechno bavit a padat samo z předražených učebnic, kde je více nesmyslných obrázků než látky, přímo do hlavy. Jinak je vše špatně a paňčelky se nejraději kopou do pozadí. Jsem zvědav, kdy tato móda vstoupí třeba do sportu. Těším se na soutěže sportovců, kteří vůbec netrénovali, protože je to nebavilo a neměli to rádi, ale např. simulátor fotbalu na jejich mobilu je nesmírně bavil. :-)))    <br>
<br>
Jakub Šerých <br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list <<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>> On Behalf Of Petr Labaj<br>
Sent: Monday, October 5, 2020 11:35 PM<br>
To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
Subject: Re: OT: nedělní matematické okénko<br>
<br>
Pančelku by to to chtělo kopnou do pozadí s poznámkou, že má naučit děti  používat matematiku v praxi a mít ji rádo.<br>
Ne řešit chytáky. To nenaučí děti matiku, ale spíš je to naučí za vším hledat nějaký podraz. A že je matika hnusná.<br>
<br>
PL<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div>