<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style></head><body lang=CS link=blue vlink="#954F72"><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>Já si myslím, že to není žádný chyták. Normální příprava na to, že jednou přijdou horší věci, třeba kvadratické rovnice. A je dobré, aby v té době děti netápaly v chování jejich základních komponent, jako třeba -2x². Pak je najednou jasné, že vyučovaný způsob interpretace je jediný smysluplný, žádná sociologie:</p><p class=MsoNormal>-x² = -1x² </p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Jinak samozřejmě souhlasím, že je dobré, aby výuka děti bavila. Ale nejde kvůli tomu vynechat dost důležité základy s odůvodněním, že jsou to fuj zlé chytáky.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>PH</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><b>Od: </b><a href="mailto:labaj@volny.cz">Petr Labaj</a><br>S nakopáváním do zadku jsem začal já, tak se ještě sluší zareagovat na </p><p class=MsoNormal>případné nesouhlasné názory.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Podle mě je fajn, když žáka kantor něco naučí. Ale je ještě </p><p class=MsoNormal>mnohem-mnohem více fajn, když ten kantor naučí žáka mít daný předmět rád.</p><p class=MsoNormal>A pokud ho to sice naučí ale současně mu předmět znechutí, tak negativa </p><p class=MsoNormal>výrazně přebijí pozitiva.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Ten příklad -4^2 je (podle mě) navíc hodně umělý. V praxi buď mám </p><p class=MsoNormal>nějakou hodnotu, a chci spočítat její 2. mocninu. Pak by ale matematický </p><p class=MsoNormal>zápis vypadal jinak, byl by ozávorkovaný.</p><p class=MsoNormal>Nebo je to součástí nějakého většího výpočtu, pak to zase mění situaci, </p><p class=MsoNormal>protože pak je situace jasná.</p><p class=MsoNormal>Takto vytrženo a samostatně postaveno je to jen a pouze čistý chyták. </p><p class=MsoNormal>Pokud by to takto bylo podáno a vysvětlováno v nějaké hodině typu </p><p class=MsoNormal>"budeme řešit žertovné příklady z matematiky" (Škola základ života) nebo </p><p class=MsoNormal>prostě v nějaké části výuky, zaměřené na podobné okrajové situace, tak </p><p class=MsoNormal>fajn. Tam to patří.</p><p class=MsoNormal>Pokud to ale bylo jen vystřeleno do písemky, tak je to (podle mě) špatně </p><p class=MsoNormal>a je to kontraproduktivní.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Když jsem to zadání viděl já, tak jsem ho vyřešil správně. Ne pro své </p><p class=MsoNormal>znalosti matematiky, ale pro znalosti sociologie. Je jasné, že když to </p><p class=MsoNormal>někdo poslal do konference, tak výsledek bude přesně opačný, než by se </p><p class=MsoNormal>zdálo na první pohled.</p><p class=MsoNormal>V konferenci je to OK, v písemce ne.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Ano, striktně matematicky je výsledek jasný, dá se to dohledat v knize atd.</p><p class=MsoNormal>Ale jestli někdo do budoucna bude mít matiku rád nebo ne, to vůbec nemá </p><p class=MsoNormal>takto striktní pravidla.</p></div></body></html>