<div dir="ltr">Zdravím,<div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">v Praze je ten zákaz koncipován takto:</span></div><div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br></span></div><div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">Zákaz přítomnosti studentů na pražských vysokých školách platný od pondělí 21. září se podle nařízení hygieniků nevztahuje na zkoušení do 10 lidí, laboratorní, experimentální a uměleckou práci do 15 lidí a praktickou výuku. Možné jsou také individuální konzultace a návštěvy studoven a knihoven.</span></div><div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br></span></div><div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">Nemáte to podobné?</span></div><div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br></span></div><div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center">A mimochodem ta věta "</span>sa snazime robit veci, ktore budu neskor ako inzinieri navrhari potrebovat" </div><div>ve spojitosti s "Je to uvod pre tych, ktori o elektronike zatial nevedia" a "Doma/na internate si nic nepostavia ani neodmeraju"</div><div>je tak nějak naivní...</div><div>Protože praxe a životní zkušenost říká, že pokud vystudovaný ing. je navrhář, tak se tomu věnoval aktivně i mimo školu, tudíž určitě má nějaké zázemí.</div><div>Nevím jak teď, ale dřív většina vystudovaných ing. elektro pak žádné návrháře nedělala, už jen z finančních důvodů.</div><div><br></div><div>Karel</div><div><br></div><div><span style="color:rgb(0,0,0);font-size:12px;text-align:center"><br></span></div><div><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">so 19. 9. 2020 v 22:38 odesílatel balu <<a href="mailto:balu@k-net.fr">balu@k-net.fr</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div>
<p>Zdravim osadenstvo,</p>
<p>v pondelok sa zacina semester a bude sa ucit cez pocitac na
dialku. To sa tyka aj mojej meracej techniky na elektrofakulte. <br>
</p>
<p>Priamy kontakt so studentami je len velmi tazko nahraditelny, ale
ma to aj pozitivne stranky - nebudem muset chodit do skolskej
jedalne na obed a u nas v robote mozem ist na zachod bez toho aby
som sa uz pri otvoreni dveri dogrcal, alebo musel vsetko cim som
sa niecoho dotkol dezinfikovat :-)</p>
<p>Upravujem pre potreby dialkovej vyuky prednasky. Aby to dokazali
sledovat chcem to urobit velmi interaktivne. Tema prvych dvoch
prednasok je obvody pre upravu signalu. Uvod do vsetkych delicov,
bocnikov, filtrov, a hlavny doraz je na uvod do problematiky
operacnych zosilnovacov a typicke/uzitocne zapojenia s operakmi.
Prepracoval som to aby sme sa mohli niecomu venovat viac do hlbky
so zapojenim studentov.<br>
</p>
<p>Predmet sme koncipovali velmi hardwarovo, na cviceniach sa
snazime robit veci, ktore budu neskor ako inzinieri navrhari
potrebovat. Na temu operaky boli aj prve dve laboratorne cvicenia
a tu uz niekolko dni rozmyslam ako to urobit. Je to uvod pre tych,
ktori o elektronike zatial nevedia (nie elektronikov z
priemysloviek). Doma/na internate si nic nepostavia ani
neodmeraju. Material by sa este dal nejak distribuovat, ale nemaju
pristroje. Ulohy uplneho uvodu boli:<br>
</p>
<p>1. Navrhnite obvodové zapojenie invertujúceho (neinvertujúceho)
zosilňovača s operačným zosilňovačom so zosilnením Au= -10, -100,
11, 101. Zapojte navrhnutý zosilňovač. <br>
2. Meraním získajte medznú frekvenciu fh pre pokles amplitudy
výstupného signálu o 3dB. <br>
3. Zmerajte amplitúdovo frekvenčnú charakteristiku zosilňovača a
vyneste ju do grafu.<br>
4. Porovnaním výsledkov z ostatných pracovísk sa presvedčte, či
platí fakt, že súčin medznej frekvencie fh a napäťového
zosilnenia Au sa rovná konštante.<br>
5. Zmerajte fázový posun výstupného signálu voči vstupnému signálu
pri medznej frekvencii fh.<br>
6. Meraním získajte prevodovú charakteristiku zosilňovača.<br>
7. Zmerajte rýchlosť prebehu du/dt výstupného signálu zosilňovača.</p>
<p>Na dalsom cviceni si mali vybrat z katalogu roznych zapojeni OZ,
vypocitat hodnoty suciastok, postavit, odmerat ci to funguje podla
vypoctu.<br>
</p>
<p>Navrhnut stale vieme. Tuto cast rozsirim, aby navrhli konkretne
zapojenie pre konkretnu aplikacie (ultra precizny na vstup
multimetra, velmi sirokopasmovy pre budenie ADC...) s tym, ze si
budu muset sami najst a vybrat suciastky (vyrobca, typ prvku,
konkretny typ suciastky, kde to kupit). <br>
</p>
<p>Ale co dalej, aby to bolo pre nich aspon trochu uzitocne?
Ukazovat nieco v simulatore podla mna nema velky zmysel. Na tych
praktickych cviceniach sa vela naucili pri tom ako im obvody
nefungovali. Nizke hodnoty rezistorov v spatnej vazbe, vysoka
zataz operaku, prebudeny, lebo na vstupe 1V a zisk 100, obvody
lepsie funguju ked sa zapne zdroj... Netusim ako a cim nahradit
tuto cast.</p>
<p>b.</p>
<p><br>
</p>
<p>
</p>
</div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>