<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<div class="moz-cite-prefix">Drážní zabezpečovačka je sice svázaná
složitými předpisy (nevidím do toho detailně), ale co vidím třeba
ohledně připojení polarizovaných drenáží, opravdu nechápu. Třeba
dřív předpisy nebyly tak přísné, nikdo to neřešil a jak už někde
něco >20 let funguje, nikdo do toho nerýpe. <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">O co jde. V zemi pod kolejema prochází
plynovod a protože vlivem úbytků na koleji a tím vznikajících
bludných proudů je potenciál okolní půdy někdy posunutý (s
polaritou podle toho, kde je zrovna vlak), zavádí se proud z
koleje do toho potrubí tak, aby se potrubí udrželo záporné proti
zemi. Aby to neovlivňovalo zabezpečovačku, jsou tam dvě opatření.
EPD se připojuje na střed stykového trafa, tedy na elektrický
střed kolejí. Jenže pokud dojde k lomu koleje, tohle nefunguje.
Tak se ještě dává drenážní tlumivka 16,5 mH/100A, která by to měla
oddělit. V příslušné normě se píše, že je nutno učinit technická
opatření, aby proud nenarostl nad jmenovitý proud tlumivky. EPD se
dělají už od 60. let a sice byly pokusy, jak ten proud omezit
docela šílenou kombinací žárovek (žárovková drenáž je původně
francouzský patent), ale nakonec to stejně skončilo u diody buď se
sériovým odporem, nebo častěji bez něj. Drenážní tlumivky jsem
ještě neviděl jiné než na 100A, ale pokud k té diodě dáte pojistku
menší než 250A, dlouho nevydrží. Sice je fakt, že ta tlumivka
ztrácí indukčnost až někde nad 200A, ale nedá se na to spoléhat a
co jsem viděl měření ve Studénce, chvilkama tam teklo až 350A.
Tenhle proud je nesmyslně velký, na potrubí je zbytečně i -10V a
potřebujete -1,5V. Když se pak někam místo té diody dává řízená
drenáž, je kolem toho hora papírů, ale provozovatel toho potrubí
ví, že dřív tam teklo (přes tu 100A tlumivku) až 300A a když je
samotná drenáž počítaná na 160A, proč prý tam chci dávat 100A
pojistku. Plynařům tohle nevysvětlíte, ani to, že tam takový proud
není potřeba. A co na to dráha? UTZ (určené technické zařízení),
které podléhá drážním předpisům, je pouze přívodní kabel od
kolejí. Co je za ním, dráhu nezajímá. Holt někdo to při tvorbě
předpisů asi nedomyslel. Zatím se nic nestalo a tak nebylo potřeba
zjišťovat, kdo za co může...</div>
<div class="moz-cite-prefix">Anděl</div>
<div class="moz-cite-prefix"> <br>
</div>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 9.7.2020 v 7:27 Pavel Kadečka
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAE=fyGYuDj4g8B24xK_Eg-b4wfp7--KFNtaXer+w4T5=0uB8MQ@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="auto">Já jsem teď z oboru, pracuju v konstrukci
kolejových vozidel. Těch zabezpečovacích systémů je po Evropě
hned několik, pokud vlak jezdí přes více států, musí je mít
všechny. Cíl je přejít na jednotný evropský systém.
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Mimochodem, v Praze jsou tři trasy metra a na
každé se používá jiné zabezpečení, takže když přejíždí cizí
souprava kvůli údržbě do depa, musí jet v ručním režimu a
samozřejmě mimo dobu, kdy jezdí cestující. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Každá trasa má sice svoje depo, ale někdy je
potřeba přejet do cizího. Třeba proto, že některé věci ve
vlastním depu nejdou, nemají tam příslušný stroj nebo se jim
zrovna rozbil atd. </div>
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">P.K. </div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne st 8. 7. 2020 20:31
uživatel Jaroslav Buchta <<a
href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz"
moz-do-not-send="true">jaroslav.buchta@hascomp.cz</a>>
napsal:<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Ted rikali v
bedne, ze je preferovana instalace nejakeho Evropskeho <br>
zabezpecovaciho systemu s cenou 10 micu na vozidlo a jine
levnejsi <br>
varianty se pouzivat nesmi. A na to nemaji prachy. Takze asi
tak.<br>
<br>
Dne 08.07.2020 v 11:50 Jan Waclawek napsal(a):<br>
>>> Tady je evidentní, že systémy na železnici jsou
zastaralé. 50 let a víc.<br>
>>> Kdyby u dopravních letadel byly navigační a
elektronické systémy staré 50<br>
>>> let tak v dnešním provozu padají jako hrušky..<br>
><br>
> Tak to mi pripomenulo tento clanok<br>
> <a
href="https://www.wired.com/2015/02/air-traffic-control/"
rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">https://www.wired.com/2015/02/air-traffic-control/</a><br>
><br>
> wek<br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer"
target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer"
target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<p><br>
</p>
</body>
</html>