U te Fabie  1,9 SDI 2001  to bohuzel i po vytazeni klicku sviti... :-(   Ale je pravda ze novejsin w polo 2003 uz vytazenim klicku svetla zhasne.. <br><br>středa 20. května 2020 Pavel Kutina <<a href="mailto:hw@prelude.cz">hw@prelude.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div><div dir="auto" style="direction:ltr;margin:0;padding:0;font-family:sans-serif;font-size:11pt;color:black">Nevím jak u jedničkové Fabie, ale nestačí nechat světla trvale svítit? Moje tři poslední auta jsem tak provozoval a provozuji, prostě zapomenout na to, že je v autě vypínač světel. Land Rover Discovery 1996, Volvo 850 1998 i Volvo V70 s tím neměly problém, po vytazeni klíčku zhasnou, totéž i trojková Fabie, kterou jsem si párkrát půjčil jako služební. A nic se bastlit nemusí (což samozřejmě může být trochu <span></span>kontraproduktivní 😀).<br>
<br>
</div>
<div dir="auto" style="direction:ltr;margin:0;padding:0;font-family:sans-serif;font-size:11pt;color:black">Pavel Kutina</div>
<br><br><br>
<div class="gmail_quote">On Wed, May 20, 2020 at 6:30 AM +0200, "Pavel Kadečka" <span dir="ltr"><<a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com" target="_blank">pavel.kadecka@gmail.com</a>></span> wrote:<br>
<br>

<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">




<div dir="3D"ltr"">
<div dir="ltr">Automatické rozsvícení světel do jedničkové fabie. <div><br></div><div>Není to moje auto, ale přítelkyně a když si ho půjčím, všichni na mě blikají, že nesvítím. Na svém autě mám světla pro denní svícení (už jsem ho s nimi koupil), na minulém autě (ford focus 2002) jsem si automatické rozsvěcení dodělal, bylo to velice jednoduché, stačila na to jedna dioda. Nebo zadrátovat jedno relé navíc (což jsem i původně udělal, ale pak jsem koukal do schématu auta a viděl, že je to úplně zbytečné, protože už jsem měl auto po faceliftu (žárovky H1 + H7 místo H4), kde na to fakt stačila jedna dioda. Tak jsem to nakonec předělal).<div><br></div><div>Ve fabii to jednoduše nejde, je tam přepínač světel a vlastně je zapíná přímo, žádné relátko. Dá se na to koupit hotový modul, buď na principu měření napětí v síti (nastartovaný motor = napětí se zvedne z 12,6 V na 14V, přibližně) nebo na principu času (30s po otočení klíčkem sepne relé).</div><div><br></div><div>Protože jsem inženýr (skoro), tak jsem se do toho pustil, ten první způsob, všechny součástky v šuplíku mám. Tak jsem na stará kolena objevoval Ameriku, tzn. vymýšlel komparátor s OZ. Na stole na nepájivém poli mi to fungovalo, tak jsem to spájel, rozhrabal auto a zjistil, že je to blbě, on ten můj komparátor neměl referenční napětí, ale jen dva děliče, na každý vstup jeden, takže mi to chodilo tak nějak omylem a v autě vůbec (po zapnutí světel napětí v palubní síti o nějakou desetinu pokleslo, takže relé se sice zapínalo, ale s efektním bzučením a zdaleka ne spolehlivě).</div><div><br></div><div>Tak jsem hodil ručník do ringu a auto zase poskládal do původního stavu.</div><div><br></div><div>Dodělal jsem to v pondělí. Pro jeden vstup komparátoru použil napětí ze zenerovy diody 5V, experimentoval s odporovými děliči, zpětnou vazbou (ta určuje hysterezi) a nakonec zvítězil. Dělá to přesně to, co má. Teda opět jen na stole, tak jsem zvědavý, až do namontuju do auta, jestli to bude chodit. A jelikož světla berou 8A a neměl jsem v šuplíku autorelé, jen nějaká obyčejná do DPS, na kterých je napsáno 10A, 30VDC, pro jistotu jsem dal dvě paralelně, aby se ten proud rozložil mezi dva kontakty. Dal jsem tam i trimr na nastavení napětí, při kterém to má sepnout.</div><div><br></div><div>Některé moduly zapínají všechna světla i podsvícení budíků, ale to jsem nechtěl, pro denní svícení stačí jen potkávačky, v noci si prostě člověk sepne světla přepínačem. (Ono myslím s tou automatikou stejně nefunguje přepínání potkávací / dálkové).</div><div><br></div><div>Pavel Kadečka.</div></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">po 18. 5. 2020 v 22:32 odesílatel Petr Zahradník <<a href="mailto:clexpert@clexpert.cz" target="_blank">clexpert@clexpert.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Ahoj,<br>
<br>
jen takový můj nedělní miniprojekt z dílů "co dům dal" (nebo snad co dala garáž?) 😊<br>
<br>
<a href="https://youtu.be/0G10_Xuksp4" rel="noreferrer" target="_blank">https://youtu.be/0G10_Xuksp4</a><br>
<br>
<br>
Petr Zahradník, počítačový expert<br>
e-mail: <a href="mailto:clexpert@clexpert.cz" target="_blank">clexpert@clexpert.cz</a><br>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000<br>
<a href="http://www.clexpert.cz" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.clexpert.cz</a>, <a href="http://www.zahradniksebavi.cz" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.zahradniksebavi.cz</a><br>
Petr Zahradník, Computer Laboratory<br>
<a href="https://www.google.com/maps/search/Obvodov%C3%A1+740%2F14,+400+07+%C3%9Ast%C3%AD+nad+Labem?entry=gmail&source=g">Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem</a><br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/<wbr>listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>

</div>

</blockquote>
</div>
</div></blockquote>