<html><body>Já bych asi bral za bratelné, kdyby žáček napsal, že ten vehement co měřil je dlouhý od (řekněme) pěti do šesti centimetrů.<br><br>"Před časem přišel na výpomoc na ZŠ jako zástup na Fy a Mat nějaký důchodce, původně přednášející na VŠ. <br>Nedal to, nebyl schopen se snížit na úroveň těch děcek, neměl přehled o tom , co ví a jsou schopné pojmout."<br>------------------<br>Někdy se přednášející neumí (nebo nechce) "snížit" ani na úroveň vysokoškoláků. Vybavuji si úplně první přednášku z matematiky na FEL ČVUT:<br>"Operace adice je definovaná nad aditivní grupou - následovala hodina povídání a hodně popsaných tabulí - a operaci adice se taky říká sčítání. <div>Operace multiplikace je definovaná nad multiplikativní grupou - následovala další hodina povídání a hodně popsaných tabulí - a operaci multiplikace se taky říká násobení."<br><br>Pokud bych to, nedej Bože, musel ještě někdy absolvovat, tak bych otravoval přednášejícího, jak odpřednášená moudra budu aplikovat v oboru co studuji a ať mi převede nějaký konkrétní příklad.<br><br>Napadá mne pojem "lži_dětem" (Věda na Zeměploše od str. 53). <br><br><br></div></body></html>