Taky jsem to s detmi delal, bere se to tak, ze jasne vidite, kam zaookrouhlit. Jestli je za pulkou nahoru pod pulkou dolu. V tomto pripade je opravdu nepresnost max.  polovina nejmensiho dilku. <br><br>středa 18. března 2020 Pavel Poucha <<a href="mailto:pavel.poucha@papouch.com">pavel.poucha@papouch.com</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div>Zdravím,</div><div><br></div><div>učil jsem se se synem fyziku pro 6 třídu, měření délek a objemů. Zarazilo mě stanovení nepřesnosti měření. </div><div><br></div><div>Příklad: Máme pravítko, na kterém jsou vyznačeny jen centimetrové dílky, bez milimetrů. Měříme kostičku stavebnice, na pravítku vidíme, že délka je 3cm a kousek. Zapíšeme tedy, že délka je 3cm.</div><div>Nepřesnost měření podle knihy je 0,5cm, protože kostička byla jen kousek přes 3 cm a jasně vidíme, že není až do půlky dílku....</div><div><br></div><div>Což mě přijde jako divné tvrzení, podle mne je nepřesnost měření takovým pravítkem 1cm. Totéž se v knize aplikuje na měření běžným pravítkem s vyznačenými milimetry s tím, že si na určení délky vezmeme lupu :-)</div><div><br></div><div>(Fyzika pro 6. ročník základní školy, Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaeDr. Jiří Bohuněk, str. 68)</div><div><br></div><div>Co si o tom myslíte? Děkuji.</div><br clear="all"><div><div dir="ltr" data-smartmail="gmail_signature"><div dir="ltr"><div><div dir="ltr"><div><div dir="ltr">S pozdravem<br>ing. Pavel Poucha<br>jednatel<br><a href="mailto:pavel.poucha@papouch.com" target="_blank">pavel.poucha@papouch.com</a><br>Tel. +420 777 232 485<br><br>Papouch s.r.o. - vývoj<br>Papouch store s.r.o. - obchod</div><div>Papouch production s.r.o. - výroba</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">Máte-li chuť, navštivte naše stránky <a href="http://www.papouch.com/" target="_blank">http://www.papouch.com/</a></div></div></div></div></div></div></div></div>
</blockquote>