<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body dir="auto"><div dir="ltr">Ja bych to uriznul hned, kdybych byl byval takovy trouba, ze bych si s takovym kurvitkem poridil auto 😁 [vtip]</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">T</div><div dir="ltr"><br><blockquote type="cite">25. 2. 2020 v 18:46, Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta@hascomp.cz>:<br><br></blockquote></div><blockquote type="cite"><div dir="ltr">
  
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  
  
    <div class="moz-cite-prefix">Dalsi delsi cesta dneska, zase 2x150km,
      celou cestu sleduji parametry a regenerace nic. Celkem od te
      minule regenerace najeto cca 500km a filtr uz je pekne ucpany, po
      regeneraci mel na volnobeh 0.5kPa, ted uz nad 2, pri vetsim vykonu
      to leze pres 40 (rozsah cidla je 70, mam dojem, ze pri prekroceni
      to spadne do nouzaku a jede na mene nez polovicni max. vykon, i
      kdyz chybovy kod ukazuje na neco jako tlak turba - ale tam
      regulace vypada OK)</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Snazil jsem se vytvaret ruzne podminky
      kdyz jsem dojizdel poslednich 20km ale nic... Uvidime, co bude
      dal, kdyby nekdo vedel, jak vynutit regeneraci za jizdy, bylo by
      po problemu. Staticka je IMHO na houby, jednak nemuzu zaroven
      sledovat parametry motoru a hlavne se asi nedaji prutoky a teploty
      srovnat s poradnym zatizenim motoru pri dokrmovani katu naftou...</div>
    <div class="moz-cite-prefix">ForScan ma v servisnim menu polozku
      neco jako obnoveni parametru filtru, v infu to pise, ze se ma pak
      provest staticka regenerace. Puvodne jsem myslel, ze je to funkce
      po vymene filtru za novy, ale o tom tam nic neni. Mohlo by to
      vyvolat nauceni novych parametru filtru? (je take mozne, ze to
      nekdo pred prodejem uz udelal a tim to vsechno rozhodil...)</div>
    <div class="moz-cite-prefix">Jinak jsem jeste zjistil, ze pri
      jakemkoli vykonu na dalnici teplota pred filtrem sotva doleze ke
      400stC, takze pasivni regenerace ani s aditivem moc nehrozi, nebo
      jo?<br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
    </div>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 18.02.2020 v 20:23 Jaroslav Buchta
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite" cite="mid:6da9ded7-3495-b1ab-c2af-23b3346742c5@hascomp.cz">
      <div class="moz-cite-prefix">Tak dnes jsem se tomu behem 2x150 km
        jizdy (50 dalnice, 100 okreska) vic venoval, koupil jsem
        ForaScan Lite abych videl vic grafu nez jeden a zobrazit teploty
        a tlaky. Celou cestu se nedelo nic, tesne pred dojezdem domu pri
        sjezdu z dalnice asi zacala regenerace - prestal zejmena
        fungovat EGR ktery jinak velmi poctive recykluje az to se...e,
        zadnej koncern :-P</div>
      <div class="moz-cite-prefix">Ten algoritmus musel vymyslet uplnej
        dement, snazil jsem se behem cesty zejmena po dalnici vytvorit
        pro regeneraci idealni podminky, ve meste to prakticky nejde -
        nez teplota vyleze vyse, je tu krizovatka, jizda z kopce atp...</div>
      <div class="moz-cite-prefix">Kazdopadne jsem to vzal na Jested a
        regenerace se asi nejak celkem uspesne povedla, filtr ma misto
        tragicke tlakove ztraty asi 3x mensi...</div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dalsi zahadou je mi prirazeni cidel
        ve ForScan - je tam varianta pred a za katalyzatorem, za filtrem
        uz myslim zadny snimac neni. Ten co je pred katem vykazoval
        velmi rychlou dynamiku a teplotu 500-600 stupnu na vrcholu, ten
        co je jako za se drzel dole, vylezl sotva k 500... Cekal bych to
        obracene nebo ne? Nafty to tam cpe asi mraky, dokud byla
        netesnost priruby za turbem, poznal jsem regeneraci podle
        strasneho smradu nafty.</div>
      <div class="moz-cite-prefix">Regenerace probiha dost blbe, jak se
        ubere vykon, tak to asi prerusi, teplota klesne a muze se zacit
        znova. Treba opel co mam s DPF klidne pridava naftu i pri
        volnobehu a regeneraci uspesne dokonci. Neni potreba to drzet ve
        vyssim vykonu celou dobu.<br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">No bude s tim motorem asi jeste
        sranda (2.0TDCI 100kW, pokud by k tomu mel nekdo nejake detaily,
        zejmena premyslim, jestli by se nedala regenerace za jizdy ve
        vhodny okamzik nejak uzivatelsky vynutit, treba simulaci snimace
        dif. tlaku???) <br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix"><br>
      </div>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 17.02.2020 v 21:57 Pavel
        Kratochvíl napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite" cite="mid:BTs.14tw.59wETDfP%7DEW.1UIlvJ@seznam.cz">Já mám sice
        Focus II 1.6tdci, ale taky s EOLYS. Filtr se postupně zanáší
        popílkem z EOLYSu. Zpětným propláchnutím se popílek vyplaví.
        Protože ale zanesený filtr špatně regeneruje, jsou v něm i saze
        a ty vodou moc nejdou, proto tam ty firmy přidávají nějakou
        chemikálii na odstranění sazí. Já jsem si filtr čistil sám,
        podle návodu na youtube, jako chemikálie na saze jsou různé
        roztoky na DPF, já použil obyčejný Supermafrasol. Saze jsem teda
        nevyplavil žádné (nebo se rozpustily v tom supermafrasolu), ale
        popílek je cihlově červený a bylo ho docela dost. Nevím jak moc
        je to nebezpečné, tak jsem raději prvních 50l proplachovací vody
        nachytal do plastové nádoby a dal do sběrného dvora. Pak jsem
        proplachoval ještě asi hodinu, ale už tekla jen čistá voda.
        <div>Hodnota dif. tlaku se podstatně snížila a regenerace mi teď
          probíhají cca po 200-500km bez problémů. Regeneraci poznám na
          diagnostice, pokud teplota DPF začne velmi rychle stoupat a
          dosáhne 450C, tak se regeneruje. Teplota při regeneraci je
          500-600C a trvá to asi 5 minut, pak teplota spadne stejně
          rychle jako rostla a vynuluje se vzdálenost od poslední
          regenerace.</div>
        <div><br>
        </div>
        <div>Pavel</div>
        <div><br>
          <aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
            Od: Jaroslav Buchta <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz" moz-do-not-send="true"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a><br>
            Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
            Datum: 17. 2. 2020 18:09:41<br>
            Předmět: Re: [OT] Cisteni DPF filtru </aside>
          <br>
          <blockquote data-email="jaroslav.buchta@hascomp.cz">Diky za
            info, prave teplotu u v diagnostice nemohu najit (2.0 TDCI
            100kW <br>
            typ G6DB) Asi bude nejjednodussi pridelat na trubku pred
            filtr sponou <br>
            termoclanek a protahnout si dovnitr drat pro merak...<br>
            Tlaky mam o dost horsi, problemy to nejak pozorovatelne
            nedela, <br>
            regenerace jsou nenapadne a netusim, jak caste - najel jsem
            zatim asi <br>
            3kkm a nafta v oleji citit je, asi je i neco navic na merce,
            budu si to <br>
            muset odmerovat.<br>
            Zajimave je, ze po ohrati se rozdil tlaku dost zvetsi -
            tipuju rtepelna <br>
            roztaznost keramiky a zmenseni poru?  Kdyz jsem spustil
            regeneraci na <br>
            miste, tak pocatecni tlak byl 8.8 kPa/3000rpm, po skonceni
            12.6 kPa a <br>
            regenerace oznacena za uspesnou. Ted je na volnobeh
            zastudena asi 0.6 a <br>
            za tepla 1.3 kPa na volnobeh. Cim dal vic mi jako
            nejucinnejsi metoda <br>
            levneho vycisteni pripada ten filtr chvili provozovat proste
            obracene, <br>
            pokud tam dochazi i k tepelnym dilatacim ve strukture, mohl
            by <br>
            nespalitelny bordel z poru ucinne vyficet...<br>
            Nasel jsem spravne, ze zavit pro tepelne cidlo je M14x1.5?<br>
            <br>
            <br>
            Dne 17.02.2020 v 16:06 Tomas Chvatal napsal(a):<br>
            > Regenerace by mela jit rozeznat od teploty u filtru. V
            diag. je na to <br>
            > PID.<br>
            > Nad ?500? st. bych ocekaval regen.<br>
            ><br>
            ><br>
            > Ohledne tlaku na DPF mam ulozene toto:<br>
            >
            <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15" moz-do-not-send="true">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=41771&st=0&sk=t&sd=a&start=15</a>
            <br>
            ><br>
            ><br>
            > novy DPF 80- 150 Pa<br>
            > dobry 200- 900 Pa<br>
            ><br>
            > zaneseny 1,5 - 4 kPa<br>
            ><br>
            > Tlaky:<br>
            > foki: novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca 500-600Pa
            , zaneseny <br>
            > jsem delal i 4kPa<br>
            >
            <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans" moz-do-not-send="true">http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=275&t=34787&st=0&sk=t&sd=a&start=75Fleishans</a>
            <br>
            > na skoleni:<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh" moz-do-not-send="true">https://www.fcd.eu/blog/post/1472volnobeh</a>         
            : do 6 <br>
            > mbar = 0.6 kPazvysene (4000tis.): 45hPa = 4.5 kPas
            přáním hezkého dne <br>
            > / best regardsTomáš Chvá<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:taltchvatal@fordiag.cz" moz-do-not-send="true">taltchvatal@fordiag.cz</a>-----
            Původní zpráva <br>
            > -----Od: "Jaroslav Buchta" <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz" moz-do-not-send="true"><jaroslav.buchta@hascomp.cz></a>Komu:
            <br>
            > <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true"><hw-list@list.hw.cz></a>Odesláno:
            15. února 2020 6:48Předmět: Re: [OT] <br>
            > Cisteni DPF filtru> LPG jsem dost dlouho mival ale
            uz bych to nechtel. <br>
            > Nejen technicke ale iorganizacni komplikace (parkovani,
            tankovani - <br>
            > zejmena v zahranici...)>> Kazdopadne filtr
            zaneseny podle poslednich <br>
            > informaci a mereni je, tlakovyrozdil je po zahrati
            podstatne vetsi nez <br>
            > zastudena, coz mne zmatlo - priplnem vykony pres 30,
            mozna i pres 40 <br>
            > kPa, volnobeh 10-25kPa coz je asi 3xvic, nez jsem se na
            ruznych forech <br>
            > docetl o beznych hodnotach ???> Premyslim o te
            opacne montazi na <br>
            > nejakou dobu, asi uz na nem neni moc cozkazit, hrdlo
            snimace by melo <br>
            > mit zavit M14x1.5? Na druhou stranu bych muselnavarit
            matku pro snimac <br>
            > teploty. Diky provozu s aditivem by zrejme nemelabyt
            potreba <br>
            > katalytickych prvku pro regeneraci ve filtru,
            katalyzator <br>
            > zrejmefunguje dobre, regenerace probihaji. Stale ale
            nevim, ani s <br>
            > diagnostikou,jak zjistit probihajici regeneraci za
            jizdy (motor G6DB <br>
            > Euro4), nevi nekdo?><br>
            > _______________________________________________<br>
            > HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
            > <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            > <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
            <br>
            <br>
            _______________________________________________<br>
            HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
            <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
            <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          </blockquote>
        </div>
        <br>
        <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
        <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
      </blockquote>
      <p><br>
      </p>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  

<span>_______________________________________________</span><br><span>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz</span><br><span>Hw-list@list.hw.cz</span><br><span>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</span><br></div></blockquote></body></html>