<html><head></head><body>...rovnako ako nabijanie pevne zabudovanej baterky.<br><br>wek<br><br><div class="gmail_quote">On 20 February 2020 06:52:30 CET, "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com> wrote:<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">
<div dir="auto"><div>Autonomní je právě to slovo, co se používá a náhrada řidiče je přesně to, čím se všichni výrobci aut a jejich dodavatelé chlubí. </div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">P.K. <br><br><div class="gmail_quote" dir="auto"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne st 19. 2. 2020 20:00 uživatel Jan Waclawek <<a href="mailto:konfera@efton.sk">konfera@efton.sk</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">No tak ja to skusim este raz a pomaly.<br>
<br>
Tie auta maju byt *samojazdiace*, nie *autonomne*. Su to stroje, ktore maju<br>
jazdit v nejakom definovanom strojovom prostredi; ludia sa tomu musia<br>
prisposobit.<br>
<br>
Akekolvek uvahy o nahrade vodica a o jazdeni v existujucom prostredi su<br>
scestne a je to uplne slepa cesta. Pochopitelne aj AI - ja chapem to<br>
okuzlenie, a AI ma svoje miesto, ale nie tu, bodka.<br>
<br>
Tym padom nejake moralne uvahy atd. sa odsuvaju tiez na stranky bulvaru.<br>
<br>
Jasne, nehody sa budu stavat, sporne pripady vzdy budu atd. Co riesite. Ved<br>
je to tak aj s inymi strojmi.<br>
<br>
wek<br>
<br>
<br>
----- Original Message ---------------<br>
Na tom nìco je. Zatím jezdí bez øidièe tak metro a ještì ne každé. Po<br>
kolejích, narazit nemá poøádnì kam, po trase se pohybují jen další soupravy<br>
a systém o všech ví. Když to srovnáte s džunglí silnic...<br>
<br>
Ne, já opravdu nesdílím nadšení všech tìch optimistù, že nás èeká blízká<br>
budoucnost, kdy vlezete do auta, usnete a probudíte se o 1000 km dál.<br>
<br>
Navíc když takové auto jde lehce oklamat pomocí falešných èar na silnici.<br>
<br>
P.K.<br>
<br>
Dne st 19. 2. 2020 18:06 uživatel Jaroslav Buchta <<br>
<a href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz" target="_blank" rel="noreferrer">jaroslav.buchta@hascomp.cz</a>> napsal:<br>
<br>
> Myslim ze zadne autonomni rizeni nemuze fungovat technicky ani pravne v<br>
> beznem provozu, nikdo neschvali funkci bezpecnost na zadne urovni u<br>
> algoritmu, u kterych nelze predem urcit, jak se budou chovat atd...<br>
> Zatim bezne nezavedli automaticky provoz ani na kolejich a tam by to slo<br>
> radove snadneji.<br>
><br>
><br>
> Dne 19.02.2020 v 18:03 Pavel Kadeèka napsal(a):<br>
><br>
> Navzdory tomu letadla poøád padají. A to tìch lidí umøe 200 najednou.<br>
><br>
> Statistika je argument k èemu? Že by ten èlovìk stejnì umøel?<br>
><br>
> P.K.<br>
><br>
> Dne st 19. 2. 2020 17:35 uživatel Zuffa Jan <<a href="mailto:ZuffaJ@cgc.sk" target="_blank" rel="noreferrer">ZuffaJ@cgc.sk</a>> napsal:<br>
><br>
>> Letecky priemysel sa takto uci a vylepsuje desatrocia.<br>
>><br>
>> Kazda nova nehoda znamena vylepsenie bezpecnosti.<br>
>><br>
>> Preco by to s autami malo byt inac?<br>
>><br>
>> Na zemi sa kazdy den narodi cca 250 000 ludi a priblizne tolko ich aj<br>
>> zomrie<br>
>><br>
>> A na zaver este jedno zamyslenie:<br>
>><br>
>> Ak si najstarsi clovek na zemeguli, znamena to, ze sa pocas tvojho zivota<br>
>><br>
>> vymenila cela populacia<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> j<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> *From:* Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] *On Behalf Of *Pavel<br>
>> Kadecka<br>
>> *Sent:* 19. februára 2020 17:23<br>
>> *To:* HW-news<br>
>> *Subject:* Re: elektromobil<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Jo a pak se to setká s nìjakou novou situací a nìkdo umøe. Do centrály se<br>
>> pošlou data, udìlá se update... Ale ten mrtvý už bude mrtvý.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> P. K.<br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> Dne st 19. 2. 2020 14:26 uživatel Miroslav Draxal <<a href="mailto:evik@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">evik@volny.cz</a>> napsal:<br>
>><br>
>> A pánové, jel nìkdo s vás v nìjaké Tesle, co má nemá starší FW než 1/4<br>
>> roku? Já jo. Èumìl jsem jako blázen, co to všechno dokáže. Vìøím, že to<br>
>> urèitì má ještì mouchy, ale tím, že každé auto vlastnì sbírá informace a<br>
>> uèí se, posílá následnì co se nauèilo do centrály, kde ty "vìdomosti"<br>
>> zamontují do nového FW a tím se to nauèí všechna další auta. Èím víc toho<br>
>> bude jezdit, tím rychleji se to bude uèit. Je to skvìlá technologie a když<br>
>> vezmete, že tu není ani 10 let, tak to dìlá velké skoky. Proto to všechno<br>
>> musejí vyvíjet mladí lidé, protože ti ještì neví, ŽE TO NEJDE. My starší to<br>
>> prostì shodíme ze stolu, že to nejde.<br>
>> Podotýkám, mùj názor.<br>
>> Míra<br>
>><br>
>><br>
>> -----Original Message-----<br>
>> From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] On Behalf Of Ales<br>
>> Prochaska<br>
>> Sent: Wednesday, February 19, 2020 2:08 PM<br>
>> To: HW-news<br>
>> Subject: Re: elektromobil<br>
>><br>
>> Podle mì je znaèný kus problému v tom, že si výrobci vzali moc velké<br>
>> sousto. Snaží se dìlat auta pro hipstery pro které je fyzické øízení<br>
>> auta nìco nevýslovnì odporného, zatímco normálnímu èlovìku (=mnì) by<br>
>> staèilo auto, které bezpeènì zastaví na kraji dálnice, když øidiè<br>
>> usne. Už to by vyøešilo nìjakých deset procent dálnièních nehod a pak<br>
>> by se mohlo pokraèovat dál :-)<br>
>><br>
>> Aleš Procháska<br>
>><br>
>> > Jinak problém je spíš to, že auto si myslí, že vidí nìco jiného, než ve<br>
>> > skuteènosti. Velká bílá plocha není nebe, ale bok kamionu, napøíklad.<br>
>><br>
>> > Chybìjící nebo blbì namalované znaèení na silnici. Nìkde nejdøív<br>
>> namalovali<br>
>> > èáry, pak pøes to vrazili ostrùvek. Chytré auto to tam pošle podle èar a<br>
>> > klidnì si ulomí kolo nebo prorazí pneumatiku. Øidiè se musí prát s<br>
>> > volantem, aby se tomu vyhnul.<br>
>><br>
>> > P.K.<br>
>><br>
>><br>
>> > Dne st 19. 2. 2020 13:50 uživatel Pavel Kadeèka <<br>
>> <a href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com" target="_blank" rel="noreferrer">pavel.kadecka@gmail.com</a>><br>
>> > napsal:<br>
>><br>
>> >> Spíš než o to, že by koèka mìla smùlu, jde o to, že auto by se muselo<br>
>> >> rozhodnout, co pøejet a co ne.<br>
>> >><br>
>> >> P.K.<br>
>> >><br>
>> >> Dne st 19. 2. 2020 13:48 uživatel Jan Waclawek <<a href="mailto:konfera@efton.sk" target="_blank" rel="noreferrer">konfera@efton.sk</a>><br>
>> napsal:<br>
>> >><br>
>> >>> Presne tak: tie samoriadiace auta musia mat urcitu uroven<br>
>> automatizacie,<br>
>> >>> inteligencie, musia mat majaky a odpovedace, s predvidatelnou a<br>
>> >>> regulovanou premavkou.<br>
>> >>><br>
>> >>> To, co sa teraz prezentuje ako samoriadiace auta, su znova len smiesne<br>
>> >>> pokusu nahradit cloveka 1:1, to je cista blbost. Ved to tu tym<br>
>> robotikom<br>
>> >>> vravim uz roky.<br>
>> >>><br>
>> >>> Zdrogovany sofer je problem aj dnes, rieseny legislativne; macka ma<br>
>> proste<br>
>> >>> smolu (viacmenej tiez rovnako ako dnes).<br>
>> >>><br>
>> >>> wek<br>
>> >>><br>
>> >>><br>
>> >>> >neporovnatelne<br>
>> >>> ><br>
>> >>> >ve vzduchu jsou z 99.99% stroje, ktere maji urcitou uroven<br>
>> automatizace,<br>
>> >>> inteligence, maji majaky, odpovidace, ... a jejich provoz je<br>
>> predvidatelny<br>
>> >>> a z 99.99% nejak regulovan<br>
>> >>> ><br>
>> >>> >Na zemi nemate moznost vedet jak se zachova zdrogovany sofer,<br>
>> zatoulana<br>
>> >>> kocka, ...<br>
>> >>> ><br>
>> >>> ><br>
>> >>> >jg<br>
>> >>> ><br>
>> >>> >-----Original Message-----<br>
>> >>> ><br>
>> >>> >V tom možná nemáte úplnì pravdu. Svìøili. Porovnejte si jen, kolik<br>
>> >>> automatiky, mnohdy neovlivnitelné pilotem je v letadlech. Dost èasto<br>
>> to ani<br>
>> >>> bez ní vùbec nejde. Prostì je to nad lidské síly, co do pøesnosti a<br>
>> >>> rychlosti. Nebudeme proto létat letadlem?<br>
>> >>> ><br>
>> >>> >Martin Záruba<br>
>> >>> ><br>
>> >>> >Dne 19.2.2020 v 13:20 Pavel Kadeèka napsal(a):<br>
>> >>> >> Samoøiditelnost je další vìc s nejistou budoucností. Není to<br>
>> technicky<br>
>> >>> >> zdaleka tak dokonalé, jak nám tvrdí, vemte si jaký problém je s<br>
>> >>> >> pitomou couvací kamerou, když se èoèka zamaže blátem. Mnohem vìtší<br>
>> >>> >> problém ale bude odpovìdnost za škody / zdraví / životy, pokud se<br>
>> nìco<br>
>> >>> >> stane (a ono už se stalo).<br>
>> >>> >><br>
>> >>> >> Svìøili byste svùj život nìjakému stroji? Když víte, jak<br>
>> "spolehlivì"<br>
>> >>> >> technika funguje?<br>
>> >>> >><br>
>> >>> >> P.K.<br>
>> >>> >><br>
>> >>> >> st 19. 2. 2020 v 11:51 odesílatel Jan Waclawek <<a href="mailto:konfera@efton.sk" target="_blank" rel="noreferrer">konfera@efton.sk</a>><br>
>> >>> napsal:<br>
>> >>> >>> Pochopitelne, samoriaditelnost aut by bola aj v tejto veci vyhoda.<br>
>> >>> >>> Ale to chce mysliet trocha vo vacsom nez len na vlastnom dvorceku.<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div></div>
</blockquote></div><br>-- <br>Sent from my Android device with K-9 Mail. Please excuse my brevity.</body></html>