<div dir="auto"><div dir="auto">OK, tak pak by to mělo jen nevýhodu malého dojezdu a nemožnosti dobíjet nebo měnit baterii na každém rohu. </div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">Nevýhody prostě převažovaly. A převažují dosud. </div><div dir="auto"><br></div><div dir="auto">P.K. </div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Dne st 19. 2. 2020 13:46 uživatel Miroslav Mraz <<a href="mailto:mrazik@volny.cz" target="_blank" rel="noreferrer">mrazik@volny.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Asi jsem se špatně vyjádřil - náklady na 1 km - tím byly myšleny <br>
celkové náklady včetně amortizace vozidla. To auto nebylo pro zákazníka <br>
dražší - baterii (resp. energii v ní), která tvoří podstatnou část ceny <br>
jste si jako zákazník pouze pronajímal. Zkrachovali, protože si ukousli <br>
příliš velké sousto a technologie na to nebyla v té době dostatečně <br>
vyspělá. A ona není zřejmě ještě ani dnes.<br>
Je to už cca 10 let a dnes už články o ekonomice provozu tohoto modelu <br>
nedohledám, ale dost se o tom psalo a je možné, že ty náklady na km byly <br>
o něco nižší než u spalovacích motorů, ale ne příliš podstatně. <br>
Podstatnější je, že bez dotací (podle dostupných informací, které mám, <br>
ale připouštím, že se mohu mýlit) je zatím jakýkoli obchodní model <br>
elektromobility neudržitelný. Z toho vyvozuji, že ta technologie není <br>
zralá pro masové nasazení.<br>
<br>
Mrazík<br>
<br>
Dne 19. 02. 20 v 13:13 Pavel Kadečka napsal(a):<br>
> Cena za km odpovídala provozu auta se spalovací motorem - a nebude to<br>
> právě ten důvod, proč firma zkrachovala? Nabídnete zákazníkovi auto,<br>
> které je dražší než klasické, má menší dojezd, lze ho dotankovat na<br>
> omezeném počtu míst, baterii lze sice vyměnit za nabitou, ale ne<br>
> zrovna na každém rohu - a náklady na energii za km jsou v nejlepším<br>
> případě stejné jako u toho klasického auta? Proč by někdo takové auto<br>
> chtěl?<br>
> <br>
> P.K.<br>
> <br>
> st 19. 2. 2020 v 11:41 odesílatel Miroslav Mraz <<a href="mailto:mrazik@volny.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">mrazik@volny.cz</a>> napsal:<br>
>> Tohle by už asi stálo za nějaký kompromis v konstrukci. Pokud si dobře<br>
>> pamatuji, Better Place se dostala v nákladech spotřebitele na ujetý km<br>
>> zhruba na cenu odpovídající nákladům na provoz vozidla se spalovacím<br>
>> motorem. Přesto firma zkrachovala.<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div></div>