<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Tahoma;
        panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
p.msonormal0, li.msonormal0, div.msonormal0
        {mso-style-name:msonormal;
        mso-margin-top-alt:auto;
        margin-right:0cm;
        mso-margin-bottom-alt:auto;
        margin-left:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
span.StylE-mailovZprvy18
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;}
span.StylE-mailovZprvy19
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:#1F497D;}
span.StylE-mailovZprvy20
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;}
span.StylE-mailovZprvy21
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:#1F497D;}
span.StylE-mailovZprvy23
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>
<body lang="CS" link="blue" vlink="purple">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Ano, píšu přece, že je úplně jedno, jak si to pošta pojmenuje. Pokud pošta do trackingu uvede doručeno, ale přitom není doručeno, tak takovou zásilku nevyreklamuješ. A právě proto se dražší zásilky
 posílají jako registrované. Ne proto, aby bylo vidět, že odešly z Číny a přišly do ČR. Ale proto, aby se zásilka neztratila, aby bylo zřejmé, že byla doručena adresátovi. A takhle se prostě nechová registrovaná zásilka. Musí být dosledovaná až k adresátovi,
 jestli ji dostal, nebo ne.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, počítačový expert<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">e-mail: clexpert@clexpert.cz<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, Computer Laboratory<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem<o:p></o:p></p>
</div>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
<p class="MsoNormal"><b>From:</b> Hw-list <hw-list-bounces@list.hw.cz> <b>On Behalf Of
</b>Zdenek<br>
<b>Sent:</b> Thursday, December 12, 2019 7:22 PM<br>
<b>To:</b> 'HW-news' <hw-list@list.hw.cz><br>
<b>Subject:</b> RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D">Jde o to, že registrovaná </span>
<span lang="EN-GB" style="color:#1F497D"><></span><span style="color:#1F497D"> doporučená. Registrovaná znamená jen to, že lze sledovat cestu zásilky. Dnes mi jedna taková přišla. Během dne změnila stav na Doručeno a odpoledne jsem ji našel ve schránce.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D">Jen nevím, jestli je to vlastnost služby nebo jestli si takto pošta ulehčuje práci.
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="color:#1F497D"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #B5C4DF 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
<p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma",sans-serif">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma",sans-serif"> Hw-list [<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz</a>]
<b>On Behalf Of </b>Petr Zahradník<br>
<b>Sent:</b> Thursday, December 12, 2019 7:11 PM<br>
<b>To:</b> HW-news<br>
<b>Subject:</b> RE: OT: jak řešit spor s prodejcem na Ali - ČP asi ztratila zásilku...<o:p></o:p></span></p>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Ono ani tak nejde o to, jak to pojmenujeme. Jde o ten tracking. Pokud je zásilka odeslaná jako Registered Air Mail, pak se prostě jedná o registrovanou zásilku. To znamená, že má sledovací číslo
 a je dohledatelné, kde se zrovna nachází. A zda byla, nebo nebyla doručena. Úplně stejně jako třeba doporučená zásilka. Ať už pošta takové zásilky nazývá jakkoliv, měla by zajistit ono doručení proti podpisu nebo prostě nějak prokazatelně. Jestli z takové
 registrované zásilky udělá zásilku neregistrovanou, ale směrem k odesílateli je stále registrovaná, pak je to takový podvod. Adresát zásilku nedostal, což nemůže prokázat ani on ani pošta, ale přitom pošta zásilku označila jako doručenou, protože poštovní
 doručovatel řekl, že ji doručil. Je tedy potřeba se proti tomu ohradit. A dost možná, že by to mohl řešit i třeba poštovní ombudsman nebo soud.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, počítačový expert<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">e-mail: <a href="mailto:clexpert@clexpert.cz">clexpert@clexpert.cz</a><o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><a href="http://www.clexpert.cz">http://www.clexpert.cz</a>,
<a href="http://www.zahradniksebavi.cz">http://www.zahradniksebavi.cz</a><o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, Computer Laboratory<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</body>
</html>