<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body dir="auto"><div dir="ltr">Zhavi se vsechny motory vcetne PD i CR. Ono to ciste teoreticky neni vzdy uplne “nutne”, ale je to proste lepsi. A to z mnoha duvodu.</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">Ale to nam uz muze byt asi jedno neb diesel si brzo nekoupime ani v nakladaku 😁</div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr">T</div><div dir="ltr"><br><blockquote type="cite">30. 10. 2019 v 10:06, Tomáš Hamouz <hamouz@divesoft.cz>:<br><br></blockquote></div><blockquote type="cite"><div dir="ltr"><title>Re: Rele zhaveni</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">


<span style=" font-family:'Courier New'; font-size: 10pt;">Žhavení je potřeba u motorů s nepřímým vstřikem (do komůrky). PV3S má přímý vstřik a tam to není nutné (i když pro studené starty vhodné).<br>
Teorii proč jsem nestudoval, ale předpokládám že komůrka, tím že je malá, se silně ochlazuje od stěn a nestačí se ohřát natolik aby to stačilo na vznícení paliva.<br>
<br>
Tomáš<br>
<br>
<br>
</span><table bgcolor="#ffffff">
<tbody><tr>
<td width="2" bgcolor="#0000ff"><br>
</td>
<td width="1155"><span style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;">Zajimave, ja mel za to, ze zhaveni je jen podpora za hodne zapornych teplot a jinak by mel motor chytnout normalne. Je ale fakt, ze jsem jednou za mirne plusovych teplot zapnul zapalovani, pak par minut nastavoval navigaci - to se asi zhavit prestalo na timeout a pak to teda chytalo velmi neochotne...<br>
Takze bez zhaveni by dyzl startoval spatne az vubec?<br>
<br>
Dne 29.10.2019 v 19:52 Jan Kuba napsal(a):</span></td>
</tr>
</tbody></table>
<span style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;">Ono nejspíš bylo asi také několik verzí a co motor, to jinak řešené. U HDi to taky bylo jinak - mělo to nějaký systém  předžhavení, aby se nemuselo čekat. <br>
U starých aut asi nemá smysl to moc řešit, koupí náhradních dílů vzrůstá prudce cena vozu :-( <br>
 Předělat, aby to bylo závislé na teplotě motoru, nebo nejjednodušší cesta to tlačítko a zaučit obsluhu. <br>
Druhá věc je, jak na STK, primárně jde o to, aby ŘJ nic nehlásila, pokud jak píšete si to s ní nějak povídá.<br>
<br>
út 29. 10. 2019 v 17:40 odesílatel AZe <</span><a style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;" href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a><span style=" font-family:'courier new'; font-size: 10pt;">> napsal:<br>
<span style=" font-family:'calibri'; font-size: 12pt;"> Zatím to asi dopadne tak, že ten zázrak odpojíme a někam na palubku dáme tlačítko s kontrolkou...<br>
aze<br>
<span style=" font-family:'tahoma'; font-size: 10pt;"> <br>
<span>_______________________________________________</span><br><span>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz</span><br><span>Hw-list@list.hw.cz</span><br><span>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</span><br></span></span></span></div></blockquote></body></html>