<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type></HEAD>
<BODY dir=ltr bgColor=#ffffff text=#000000>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000">
<DIV><FONT size=3>Bez žhavení se diesel v zimě nastartuje po mnoha pokusech, až 
se motor ohřeje energií z baterie, což není to pravé. Zkuste odpojit žhavicí 
svíčky nebo vyndat relé.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3>Kdysi jsem jezdil s dieselem PV3S, neměl žhavení, v zimě blbě 
startoval, chytalo to jen s pomocí éteru z takových plechových ampulek, ale do 
zahřátí to silně kouřilo.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3>Ještě mám traktorbagr Zetor 40 čtyřválec, ten je  bez 
žhavení, a s podivem, startuje i v zimě přímo na naftu. Asi záleží na kompresi a 
způsobu vstřikování. Dnešní emise asi neplní.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3>Dnes jsem nastudoval, že moderní diesely žhaví před startem a 
dožhavují až 6 minut po a je to z důvodů snížení emisí a zahumusení katalyzátoru 
a filtru pevných částic, a žhavení zapínají i při startech teplého motoru a při 
brzdění motorem, což kontrolky neindikují.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3>Jen jsem netušil, stejně jako mnoho diskutérů na autofórech, 
že auto z roku kolem 2002 už má takovou vychytávku, jako je dožhavení několik 
minut po startu. </FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3>Považoval jsem to za závadu. Ještě to proměřím při jiné 
teplotě venkovního vzduchu, zda se ta doba dožhavení mění.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3>Proto dáme někam na palubovku jen malou kontrolku 12V a 
připojíme ji na žhavicí svíčky. Ještě lepší řešení by bylo připojit ji přes 
jazýčkový kontakt umístěný u drátu ke žhavení a “ocejchovat” toto proudové relé 
třeba na 45A.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3>aze</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=3></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=3></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=3></FONT> </DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=jaroslav.buchta@hascomp.cz 
href="mailto:jaroslav.buchta@hascomp.cz">Jaroslav Buchta</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Tuesday, October 29, 2019 8:11 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Rele zhaveni</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV class=moz-cite-prefix>Zajimave, ja mel za to, ze zhaveni je jen podpora za 
hodne zapornych teplot a jinak by mel motor chytnout normalne. Je ale fakt, ze 
jsem jednou za mirne plusovych teplot zapnul zapalovani, pak par minut 
nastavoval navigaci - to se asi zhavit prestalo na timeout a pak to teda chytalo 
velmi neochotne...</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Takze bez zhaveni by dyzl startoval spatne az 
vubec?</DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix> </DIV>
<DIV class=moz-cite-prefix>Dne 29.10.2019 v 19:52 Jan Kuba napsal(a):<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE 
cite=mid:CAD8qwROZPG+fdYSb391d-UGs8ueV52fz-xaZ-Y=HEZJ7HQ=8ig@mail.gmail.com 
type="cite">
  <DIV dir=ltr>Ono nejspíš bylo asi také několik verzí a co motor, to jinak 
  řešené. U HDi to taky bylo jinak - mělo to nějaký systém  předžhavení, 
  aby se nemuselo čekat. 
  <DIV>U starých aut asi nemá smysl to moc řešit, koupí náhradních dílů vzrůstá 
  prudce cena vozu :-( </DIV>
  <DIV>Předělat, aby to bylo závislé na teplotě motoru, nebo nejjednodušší cesta 
  to tlačítko a zaučit obsluhu. </DIV>
  <DIV>Druhá věc je, jak na STK, primárně jde o to, aby ŘJ nic nehlásila, pokud 
  jak píšete si to s ní nějak povídá.</DIV>
  <DIV>
  <DIV> </DIV>
  <DIV class=gmail_quote><FONT size=4 
face=Arial></FONT> </DIV></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>