<div dir="ltr">Tam musí být někde čidlo teploty motoru ( chl. vody ), čas žhavení je závislý právě od teploty motoru. Evidentně to čidlo nefunguje.<div>Diagnostika nic nenapíše?<br><div><br></div><div>Žhavit by to mělo takto:</div><div><div>- 30 °C 3 minutes<br>- 10 °C 3 minutes<br>0 °C 1 minute<br>10 °C 1 minute<br>18 °C 30 seconds<br>40 °C 0 seconds<br></div></div></div><div><br></div><div>Ještě bych zkontroloval napětí při žhavení a po nastartování - když je napětí malé ( nedobíjí ) tak to žhavilo déle. Ale to řídila ta jednotka relé podle proudu.</div><div>Jinak po nažhavení ten proud opravdu spadne , jak se žhaviče ohřejí a zvedne se odpor....</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">út 29. 10. 2019 v 15:43 odesílatel AZe <<a href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:Calibri;color:rgb(0,0,0)">
<div>Zdravím. Teď se to chová takto: žhavicí proud 65A a mírně klesá, asi s 
rostoucím odporem svíček, drátů s a klesajícím napětí na aku při stojícím 
motoru.</div>
<div>Připojil jsem na svíčky kontrolní žárovku 12V. </div>
<div>Studený motor, po zapnutí klíčku se na pár sec. rozsvítí kontrolka-spirálka 
na panelu auta, pak zhasne. Přidaná kontrolka svítí. Po nastartování studeného 
motoru tato kontrolka zhasne, ale až za 3 minuty (!) a slyšitelně se změní 
(zklidní) chod motoru.</div>
<div>Další start, už mírně zahřátého motoru: žhavicí svíčky jsou pod proudem 
zase 3 minuty. Přitom motor v tomto stavu startuje i bez žhavení.</div>
<div>Přijde mi divné, že stále 3 minuty a kromě toho, na pin 2 žhavicího relé, 
kde by podle info z netu mělo být připojeno nějaké teplotní čidlo, není 
připojeno nic, otvor pro drátek na kabeláži je zaslepen nějakým lepidlem.</div>
<div>Otevřel jsem krabičku relé, vše vypadá jako nové, kontakty relé čisté, 
jeden IC 2903 8 nožiček – dvojitý komparátor, druhý U4793B, dva automotive 
komprarátory pro testování proudu, u něj BZG05C, asi 5V Zenerka.</div>
<div>Přijde mi ta doba 3 minuty žhavení šíleně dlouhá, měla by být pod 10 sec. a 
závislá na teplotě. </div>
<div>Co o tom soudíte?</div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="honza.kuba@gmail.com" href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">Jan Kuba</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Tuesday, October 29, 2019 12:09 AM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: Rele zhaveni</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Sice to není odpověď na váš dotaz - zapojení neznám.  Ale také 
jsem se s tím u Berlinga na ropu "prasil"... Dělalo to ze kontrolka zhaveni jen 
kratce blikla a nezhavilo to, start pak byl velmi problematicky. 
<div>Myslel jsem, ze rele vadne  kdyz jen kratce klapne a pocital, ze neco 
uvnitr co casuje zhaveni odeslo. Tak jsem si pujcil jine  -  a ono to 
delalo stejne. </div>
<div>Pak jsem zjistil, ze rele nejak dokaze zjistit, ze tam netece proud do 
zhavicich svicek a sepne jen velmi kratce.  Mereni odporu svicek nemelo 
zadny vysledek, az kontrola proudu ukazala na jednu vadnou.</div>
<div>I tak slo nastartovat provizorne natazenim dratu primo od + polu baterie ke 
svickam a nazhavit.</div>
<div>Pokud jsou vsechny OK, pak tam tece asi 60 A.   Po vymene vadne 
svicky rele mlaska jak ma, nazhavi to a startovalo na drc.</div>
<div>Staci taky , aby tam byl nekde prechodak, zoxidovany spoj, nedotazeny, nebo 
vadna svicka a uz to nenazhavi....vsechno okolo tech proudovych spoju vycistit. 
Na mereni to ukazuje nula nic, jak tam tecou desitky amper, je tam najednou 
ubytek.</div></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">po 28. 10. 2019 v 21:07 odesílatel AZE <<a href="mailto:aze@seznam.cz" target="_blank">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204)">
  <div dir="ltr">
  <div dir="ltr">
  <div style="font-size:14pt;font-family:arial;color:rgb(0,0,0)">
  <div><font size="4">Zdravím osazenstvo. Nemáte někdo zapojení žhavicího relé pro 
  1,9D Berlingo? Těch typů je víc, nemyslím jen zapojení zvenku, to se dá najít, 
  ale co je uvnitř.</font></div>
  <div><font size="4">Je tam silové relé pro sepnutí proudu kolem 60A, výstup pro 
  kontrolku žhavení a teplotní čidlo. Neznáte jeho typ-NTC, PTC- odpor, 
  charakteristiku?</font></div>
  <div><font size="4">To zapojení nebude složité, tipuji nějaký RC člen a 2 
  komparátory, relé a kontrolka spínají asi současně, kontrolka zhasíná dřív, 
  než končí žhavení. Kamarád má Berlingo a nějak to blbne, zatím jsem mu to 
  nekuchal, možná jen studeňák, ale na netu jsem kromě vnějších schemat nic 
  nenašel.</font></div>
  <div><font size="4">Vypadá to asi takto <a title="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" href="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" target="_blank">https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE</a></font></div>
  <div><font size="4">aze</font></div></div></div></div>_______________________________________________<br>HW-list 
  mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br></blockquote></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
<a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br><p></p></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>