<div dir="ltr">Tam musĂ­ bĂ˝t nÄ›kde ÄŤidlo teploty motoru ( chl. vody ), ÄŤas ĹľhavenĂ­ je závislĂ˝ právÄ› od teploty motoru. EvidentnÄ› to ÄŤidlo nefunguje.<div>Diagnostika nic nenapíše?<br><div><br></div><div>Ĺ˝havit by to mÄ›lo takto:</div><div><div>- 30 Â°C 3 minutes<br>- 10 Â°C 3 minutes<br>0 Â°C 1 minute<br>10 Â°C 1 minute<br>18 Â°C 30 seconds<br>40 Â°C 0 seconds<br></div></div></div><div><br></div><div>JeštÄ› bych zkontroloval napÄ›tĂ­ pĹ™i ĹľhavenĂ­ a po nastartovánĂ­ - kdyĹľ je napÄ›tĂ­ malĂ© ( nedobĂ­jĂ­ ) tak to Ĺľhavilo dĂ©le. Ale to Ĺ™Ă­dila ta jednotka relĂ© podle proudu.</div><div>Jinak po naĹľhavenĂ­ ten proud opravdu spadne , jak se ĹľhaviÄŤe ohĹ™ejĂ­ a zvedne se odpor....</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Ăşt 29. 10. 2019 v 15:43 odesĂ­latel AZe <<a href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:Calibri;color:rgb(0,0,0)">
<div>ZdravĂ­m. TeÄŹ se to chová takto: ĹľhavicĂ­ proud 65A a mĂ­rnÄ› klesá, asi s 
rostoucĂ­m odporem svĂ­ÄŤek, drátĹŻ s a klesajĂ­cĂ­m napÄ›tĂ­ na aku pĹ™i stojĂ­cĂ­m 
motoru.</div>
<div>PĹ™ipojil jsem na svĂ­ÄŤky kontrolnĂ­ ĹľĂˇrovku 12V. </div>
<div>StudenĂ˝ motor, po zapnutĂ­ klĂ­ÄŤku se na pár sec. rozsvĂ­tĂ­ kontrolka-spirálka 
na panelu auta, pak zhasne. PĹ™idaná kontrolka svĂ­tĂ­. Po nastartovánĂ­ studenĂ©ho 
motoru tato kontrolka zhasne, ale aĹľ za 3 minuty (!) a slyšitelnÄ› se zmÄ›nĂ­ 
(zklidnĂ­) chod motoru.</div>
<div>Další start, uĹľ mĂ­rnÄ› zahřátĂ©ho motoru: ĹľhavicĂ­ svĂ­ÄŤky jsou pod proudem 
zase 3 minuty. PĹ™itom motor v tomto stavu startuje i bez ĹľhavenĂ­.</div>
<div>PĹ™ijde mi divnĂ©, Ĺľe stále 3 minuty a kromÄ› toho, na pin 2 ĹľhavicĂ­ho relĂ©, 
kde by podle info z netu mÄ›lo bĂ˝t pĹ™ipojeno nÄ›jakĂ© teplotnĂ­ ÄŤidlo, nenĂ­ 
pĹ™ipojeno nic, otvor pro drátek na kabeláži je zaslepen nÄ›jakĂ˝m lepidlem.</div>
<div>OtevĹ™el jsem krabiÄŤku relĂ©, vše vypadá jako novĂ©, kontakty relĂ© ÄŤistĂ©, 
jeden IC 2903 8 noĹľiÄŤek â€“ dvojitĂ˝ komparátor, druhĂ˝ U4793B, dva automotive 
komprarátory pro testovánĂ­ proudu, u nÄ›j BZG05C, asi 5V Zenerka.</div>
<div>PĹ™ijde mi ta doba 3 minuty ĹľhavenĂ­ ĹˇĂ­lenÄ› dlouhá, mÄ›la by bĂ˝t pod 10 sec. a 
závislá na teplotÄ›. </div>
<div>Co o tom soudĂ­te?</div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="honza.kuba@gmail.com" href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">Jan Kuba</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Tuesday, October 29, 2019 12:09 AM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: Rele zhaveni</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Sice to nenĂ­ odpověď na váš dotaz - zapojenĂ­ neznám.  Ale takĂ© 
jsem se s tĂ­m u Berlinga na ropu "prasil"... DÄ›lalo to ze kontrolka zhaveni jen 
kratce blikla a nezhavilo to, start pak byl velmi problematicky. 
<div>Myslel jsem, ze rele vadne  kdyz jen kratce klapne a pocital, ze neco 
uvnitr co casuje zhaveni odeslo. Tak jsem si pujcil jine  -  a ono to 
delalo stejne. </div>
<div>Pak jsem zjistil, ze rele nejak dokaze zjistit, ze tam netece proud do 
zhavicich svicek a sepne jen velmi kratce.  Mereni odporu svicek nemelo 
zadny vysledek, az kontrola proudu ukazala na jednu vadnou.</div>
<div>I tak slo nastartovat provizorne natazenim dratu primo od + polu baterie ke 
svickam a nazhavit.</div>
<div>Pokud jsou vsechny OK, pak tam tece asi 60 A.   Po vymene vadne 
svicky rele mlaska jak ma, nazhavi to a startovalo na drc.</div>
<div>Staci taky , aby tam byl nekde prechodak, zoxidovany spoj, nedotazeny, nebo 
vadna svicka a uz to nenazhavi....vsechno okolo tech proudovych spoju vycistit. 
Na mereni to ukazuje nula nic, jak tam tecou desitky amper, je tam najednou 
ubytek.</div></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">po 28. 10. 2019 v 21:07 odesĂ­latel AZE <<a href="mailto:aze@seznam.cz" target="_blank">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204)">
  <div dir="ltr">
  <div dir="ltr">
  <div style="font-size:14pt;font-family:arial;color:rgb(0,0,0)">
  <div><font size="4">ZdravĂ­m osazenstvo. Nemáte nÄ›kdo zapojenĂ­ ĹľhavicĂ­ho relĂ© pro 
  1,9D Berlingo? TÄ›ch typĹŻ je vĂ­c, nemyslĂ­m jen zapojenĂ­ zvenku, to se dá najĂ­t, 
  ale co je uvnitĹ™.</font></div>
  <div><font size="4">Je tam silovĂ© relĂ© pro sepnutĂ­ proudu kolem 60A, vĂ˝stup pro 
  kontrolku ĹľhavenĂ­ a teplotnĂ­ ÄŤidlo. Neznáte jeho typ-NTC, PTC- odpor, 
  charakteristiku?</font></div>
  <div><font size="4">To zapojenĂ­ nebude sloĹľitĂ©, tipuji nÄ›jakĂ˝ RC ÄŤlen a 2 
  komparátory, relĂ© a kontrolka spĂ­najĂ­ asi souÄŤasnÄ›, kontrolka zhasĂ­ná dřív, 
  neĹľ konÄŤĂ­ ĹľhavenĂ­. Kamarád má Berlingo a nÄ›jak to blbne, zatĂ­m jsem mu to 
  nekuchal, moĹľná jen studeňák, ale na netu jsem kromÄ› vnÄ›jších schemat nic 
  nenašel.</font></div>
  <div><font size="4">Vypadá to asi takto <a title="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" href="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" target="_blank">https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE</a></font></div>
  <div><font size="4">aze</font></div></div></div></div>_______________________________________________<br>HW-list 
  mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br></blockquote></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
<a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br><p></p></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>