<div dir="ltr">Tam musĂ bĂ˝t nÄ›kde ÄŤidlo teploty motoru ( chl. vody ), ÄŤas ĹľhavenĂ je závislĂ˝ právÄ› od teploty motoru. EvidentnÄ› to ÄŤidlo nefunguje.<div>Diagnostika nic nenapĂše?<br><div><br></div><div>Ĺ˝havit by to mÄ›lo takto:</div><div><div>- 30 °C 3 minutes<br>- 10 °C 3 minutes<br>0 °C 1 minute<br>10 °C 1 minute<br>18 °C 30 seconds<br>40 °C 0 seconds<br></div></div></div><div><br></div><div>JeštÄ› bych zkontroloval napÄ›tĂ pĹ™i ĹľhavenĂ a po nastartovánĂ - kdyĹľ je napÄ›tĂ malĂ© ( nedobĂjĂ ) tak to Ĺľhavilo dĂ©le. Ale to Ĺ™Ădila ta jednotka relĂ© podle proudu.</div><div>Jinak po naĹľhavenĂ ten proud opravdu spadne , jak se ĹľhaviÄŤe ohĹ™ejĂ a zvedne se odpor....</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Ăşt 29. 10. 2019 v 15:43 odesĂlatel AZe <<a href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:Calibri;color:rgb(0,0,0)">
<div>ZdravĂm. TeÄŹ se to chová takto: ĹľhavicĂ proud 65A a mĂrnÄ› klesá, asi s
rostoucĂm odporem svĂÄŤek, drátĹŻ s a klesajĂcĂm napÄ›tĂ na aku pĹ™i stojĂcĂm
motoru.</div>
<div>PĹ™ipojil jsem na svĂÄŤky kontrolnà žárovku 12V. </div>
<div>StudenĂ˝ motor, po zapnutĂ klĂÄŤku se na pár sec. rozsvĂtĂ kontrolka-spirálka
na panelu auta, pak zhasne. PĹ™idaná kontrolka svĂtĂ. Po nastartovánĂ studenĂ©ho
motoru tato kontrolka zhasne, ale aĹľ za 3 minuty (!) a slyšitelnÄ› se zmÄ›nĂ
(zklidnĂ) chod motoru.</div>
<div>Dalšà start, uĹľ mĂrnÄ› zahřátĂ©ho motoru: ĹľhavicĂ svĂÄŤky jsou pod proudem
zase 3 minuty. PĹ™itom motor v tomto stavu startuje i bez ĹľhavenĂ.</div>
<div>PĹ™ijde mi divnĂ©, Ĺľe stále 3 minuty a kromÄ› toho, na pin 2 ĹľhavicĂho relĂ©,
kde by podle info z netu mÄ›lo bĂ˝t pĹ™ipojeno nÄ›jakĂ© teplotnĂ ÄŤidlo, nenĂ
připojeno nic, otvor pro drátek na kabeláži je zaslepen nějakým lepidlem.</div>
<div>Otevřel jsem krabičku relé, vše vypadá jako nové, kontakty relé čisté,
jeden IC 2903 8 nožiček – dvojitý komparátor, druhý U4793B, dva automotive
komprarátory pro testovánà proudu, u něj BZG05C, asi 5V Zenerka.</div>
<div>PĹ™ijde mi ta doba 3 minuty Ĺľhavenà šĂlenÄ› dlouhá, mÄ›la by bĂ˝t pod 10 sec. a
závislá na teplotě. </div>
<div>Co o tom soudĂte?</div>
<div>aze</div>
<div>Â </div>
<div>Â </div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div>Â </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="honza.kuba@gmail.com" href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">Jan Kuba</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Tuesday, October 29, 2019 12:09 AM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: Rele zhaveni</div></div></div>
<div>Â </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Sice to nenà odpověď na váš dotaz - zapojenà neznám. Ale také
jsem se s tĂm u Berlinga na ropu "prasil"... DÄ›lalo to ze kontrolka zhaveni jen
kratce blikla a nezhavilo to, start pak byl velmi problematicky.
<div>Myslel jsem, ze rele vadne kdyz jen kratce klapne a pocital, ze neco
uvnitr co casuje zhaveni odeslo. Tak jsem si pujcil jine - a ono to
delalo stejne. </div>
<div>Pak jsem zjistil, ze rele nejak dokaze zjistit, ze tam netece proud do
zhavicich svicek a sepne jen velmi kratce. Mereni odporu svicek nemelo
zadny vysledek, az kontrola proudu ukazala na jednu vadnou.</div>
<div>I tak slo nastartovat provizorne natazenim dratu primo od + polu baterie ke
svickam a nazhavit.</div>
<div>Pokud jsou vsechny OK, pak tam tece asi 60 A.  Po vymene vadne
svicky rele mlaska jak ma, nazhavi to a startovalo na drc.</div>
<div>Staci taky , aby tam byl nekde prechodak, zoxidovany spoj, nedotazeny, nebo
vadna svicka a uz to nenazhavi....vsechno okolo tech proudovych spoju vycistit.
Na mereni to ukazuje nula nic, jak tam tecou desitky amper, je tam najednou
ubytek.</div></div>
<div>Â </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">po 28. 10. 2019 v 21:07 odesĂlatel AZE <<a href="mailto:aze@seznam.cz" target="_blank">aze@seznam.cz</a>> napsal:<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204)">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:14pt;font-family:arial;color:rgb(0,0,0)">
<div><font size="4">ZdravĂm osazenstvo. Nemáte nÄ›kdo zapojenĂ ĹľhavicĂho relĂ© pro
1,9D Berlingo? TÄ›ch typĹŻ je vĂc, nemyslĂm jen zapojenĂ zvenku, to se dá najĂt,
ale co je uvnitĹ™.</font></div>
<div><font size="4">Je tam silové relé pro sepnutà proudu kolem 60A, výstup pro
kontrolku žhavenà a teplotnà čidlo. Neznáte jeho typ-NTC, PTC- odpor,
charakteristiku?</font></div>
<div><font size="4">To zapojenà nebude složité, tipuji nějaký RC člen a 2
komparátory, relĂ© a kontrolka spĂnajĂ asi souÄŤasnÄ›, kontrolka zhasĂná dĹ™Ăv,
neĹľ konÄŤĂ ĹľhavenĂ. Kamarád má Berlingo a nÄ›jak to blbne, zatĂm jsem mu to
nekuchal, moĹľná jen studeĹák, ale na netu jsem kromÄ› vnÄ›jšĂch schemat nic
nenašel.</font></div>
<div><font size="4">Vypadá to asi takto <a title="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" href="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" target="_blank">https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE</a></font></div>
<div><font size="4">aze</font></div></div></div></div>_______________________________________________<br>HW-list
mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br></blockquote></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>HW-list mailing listÂ
-Â sponsored by
<a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br><p></p></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>