<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Upřesnil jsem problém. Hledal jsem a našel jsem přesně ten typ, který to je 
(na krabičce není nic, štítek asi odpadl). A našel jsem, že je to typ NAGARES, 
CEP/6-12 12V. Na stole, zapojené jen na zdroj 12V, nefunguje.</DIV>
<DIV>Podle datasheetu tam není teplotní čidlo, ale dva dráty (3-4) vedou do 
“calculateur injection diesel”. Ani kontrolka žhavení na panelu (spirálka) není 
připojená na toto relé, svítí a zhasíná, i když je relé vymontované a jako kdyby 
to žhavilo. Žeby řídící jednotka ovládala žhavení? Je to možné, asi to tak je. 
Pro start, jak jsem si ověřoval, venku +8, stačilo “ruční žhavení” cca 10 sekund 
(než jsem doběhl od kabelů v motoru ke klíčku a zpět). </DIV>
<DIV>Napětí po nastartování vyleze na 14,4V, v zásuvce zapalovače je voltmetr. 
Podle mne jsou 3 minuty žhavení při +8°C moc, a nejen to, po cca 3-4 minutách 
chodu motoru, kdy už je malinko ohřátý a staruje i bez žhavení, to zase žhaví 3 
minuty. Zatím to asi dopadne tak, že ten zázrak odpojíme a někam na palubku dáme 
tlačítko s kontrolkou...</DIV>
<DIV>aze</DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=honza.kuba@gmail.com 
href="mailto:honza.kuba@gmail.com">Jan Kuba</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Tuesday, October 29, 2019 5:08 PM</DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: Rele zhaveni</DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV 
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>Tam musí být někde čidlo teploty motoru ( chl. vody ), čas žhavení 
je závislý právě od teploty motoru. Evidentně to čidlo nefunguje. 
<DIV>Diagnostika nic nenapíše?<BR>
<DIV> </DIV>
<DIV>Žhavit by to mělo takto:</DIV>
<DIV>
<DIV>- 30 °C 3 minutes<BR>- 10 °C 3 minutes<BR>0 °C 1 minute<BR>10 °C 1 
minute<BR>18 °C 30 seconds<BR>40 °C 0 seconds<BR></DIV></DIV></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Ještě bych zkontroloval napětí při žhavení a po nastartování - když je 
napětí malé ( nedobíjí ) tak to žhavilo déle. Ale to řídila ta jednotka relé 
podle proudu.</DIV>
<DIV>Jinak po nažhavení ten proud opravdu spadne , jak se žhaviče ohřejí a 
zvedne se odpor....</DIV></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV class=gmail_attr dir=ltr>út 29. 10. 2019 v 15:43 odesílatel AZe <<A 
href="mailto:aze@seznam.cz">aze@seznam.cz</A>> napsal:<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">
  <DIV dir=ltr>
  <DIV dir=ltr>
  <DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: calibri; COLOR: rgb(0,0,0)">
  <DIV>Zdravím. Teď se to chová takto: žhavicí proud 65A a mírně klesá, asi s 
  rostoucím odporem svíček, drátů s a klesajícím napětí na aku při stojícím 
  motoru.</DIV>
  <DIV>Připojil jsem na svíčky kontrolní žárovku 12V. </DIV>
  <DIV>Studený motor, po zapnutí klíčku se na pár sec. rozsvítí 
  kontrolka-spirálka na panelu auta, pak zhasne. Přidaná kontrolka svítí. Po 
  nastartování studeného motoru tato kontrolka zhasne, ale až za 3 minuty (!) a 
  slyšitelně se změní (zklidní) chod motoru.</DIV>
  <DIV>Další start, už mírně zahřátého motoru: žhavicí svíčky jsou pod proudem 
  zase 3 minuty. Přitom motor v tomto stavu startuje i bez žhavení.</DIV>
  <DIV>Přijde mi divné, že stále 3 minuty a kromě toho, na pin 2 žhavicího relé, 
  kde by podle info z netu mělo být připojeno nějaké teplotní čidlo, není 
  připojeno nic, otvor pro drátek na kabeláži je zaslepen nějakým 
lepidlem.</DIV>
  <DIV>Otevřel jsem krabičku relé, vše vypadá jako nové, kontakty relé čisté, 
  jeden IC 2903 8 nožiček – dvojitý komparátor, druhý U4793B, dva automotive 
  komprarátory pro testování proudu, u něj BZG05C, asi 5V Zenerka.</DIV>
  <DIV>Přijde mi ta doba 3 minuty žhavení šíleně dlouhá, měla by být pod 10 sec. 
  a závislá na teplotě. </DIV>
  <DIV>Co o tom soudíte?</DIV>
  <DIV>aze</DIV>
  <DIV> </DIV>
  <DIV> </DIV>
  <DIV 
  style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: calibri; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: rgb(0,0,0); FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
  <DIV style="FONT: 10pt tahoma">
  <DIV> </DIV>
  <DIV style="BACKGROUND: rgb(245,245,245)">
  <DIV><B>From:</B> <A title=honza.kuba@gmail.com 
  href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target=_blank>Jan Kuba</A> </DIV>
  <DIV><B>Sent:</B> Tuesday, October 29, 2019 12:09 AM</DIV>
  <DIV><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz href="mailto:hw-list@list.hw.cz" 
  target=_blank>HW-news</A> </DIV>
  <DIV><B>Subject:</B> Re: Rele zhaveni</DIV></DIV></DIV>
  <DIV> </DIV></DIV>
  <DIV 
  style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: calibri; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: rgb(0,0,0); FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
  <DIV dir=ltr>Sice to není odpověď na váš dotaz - zapojení neznám.  Ale 
  také jsem se s tím u Berlinga na ropu "prasil"... Dělalo to ze kontrolka 
  zhaveni jen kratce blikla a nezhavilo to, start pak byl velmi problematicky. 
  <DIV>Myslel jsem, ze rele vadne  kdyz jen kratce klapne a pocital, ze 
  neco uvnitr co casuje zhaveni odeslo. Tak jsem si pujcil jine  -  a 
  ono to delalo stejne. </DIV>
  <DIV>Pak jsem zjistil, ze rele nejak dokaze zjistit, ze tam netece proud do 
  zhavicich svicek a sepne jen velmi kratce.  Mereni odporu svicek nemelo 
  zadny vysledek, az kontrola proudu ukazala na jednu vadnou.</DIV>
  <DIV>I tak slo nastartovat provizorne natazenim dratu primo od + polu baterie 
  ke svickam a nazhavit.</DIV>
  <DIV>Pokud jsou vsechny OK, pak tam tece asi 60 A.   Po vymene vadne 
  svicky rele mlaska jak ma, nazhavi to a startovalo na drc.</DIV>
  <DIV>Staci taky , aby tam byl nekde prechodak, zoxidovany spoj, nedotazeny, 
  nebo vadna svicka a uz to nenazhavi....vsechno okolo tech proudovych spoju 
  vycistit. Na mereni to ukazuje nula nic, jak tam tecou desitky amper, je tam 
  najednou ubytek.</DIV></DIV>
  <DIV> </DIV>
  <DIV class=gmail_quote>
  <DIV class=gmail_attr dir=ltr>po 28. 10. 2019 v 21:07 odesílatel AZE <<A 
  href="mailto:aze@seznam.cz" target=_blank>aze@seznam.cz</A>> 
  napsal:<BR></DIV>
  <BLOCKQUOTE class=gmail_quote 
  style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">
    <DIV dir=ltr>
    <DIV dir=ltr>
    <DIV style="FONT-SIZE: 14pt; FONT-FAMILY: arial; COLOR: rgb(0,0,0)">
    <DIV><FONT size=4>Zdravím osazenstvo. Nemáte někdo zapojení žhavicího relé 
    pro 1,9D Berlingo? Těch typů je víc, nemyslím jen zapojení zvenku, to se dá 
    najít, ale co je uvnitř.</FONT></DIV>
    <DIV><FONT size=4>Je tam silové relé pro sepnutí proudu kolem 60A, výstup 
    pro kontrolku žhavení a teplotní čidlo. Neznáte jeho typ-NTC, PTC- odpor, 
    charakteristiku?</FONT></DIV>
    <DIV><FONT size=4>To zapojení nebude složité, tipuji nějaký RC člen a 2 
    komparátory, relé a kontrolka spínají asi současně, kontrolka zhasíná dřív, 
    než končí žhavení. Kamarád má Berlingo a nějak to blbne, zatím jsem mu to 
    nekuchal, možná jen studeňák, ale na netu jsem kromě vnějších schemat nic 
    nenašel.</FONT></DIV>
    <DIV><FONT size=4>Vypadá to asi takto <A 
    title=https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE 
    href="https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE" 
    target=_blank>https://www.automobilovedily24.cz/febi-bilstein/1877152?gshp=1&gclid=CjwKCAjwo9rtBRAdEiwA_WXcFoMr8xPCAiCNPC8WseJn0GRks-N2wEQeGUYjE2RxwALsZZnFRSNNGRoCxB0QAvD_BwE</A></FONT></DIV>
    <DIV><FONT 
    size=4>aze</FONT></DIV></DIV></DIV></DIV>_______________________________________________<BR>HW-list 
    mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
    rel=noreferrer target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A 
    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
    target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV>
  <HR>
  _______________________________________________<BR>HW-list mailing list  
  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
  target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" 
  target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" 
  target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></DIV></DIV></DIV></DIV>_______________________________________________<BR>HW-list 
  mailing list  -  sponsored by <A href="http://www.HW.cz" 
  rel=noreferrer target=_blank>www.HW.cz</A><BR><A 
  href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target=_blank>Hw-list@list.hw.cz</A><BR><A 
  href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel=noreferrer 
  target=_blank>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</A><BR></BLOCKQUOTE></DIV>
<P>
<HR>
_______________________________________________<BR>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>