Celou diskuzi sleduji a dělá to na mě dojem že se tu pletou dva pojmy. Zaprvé balancér který se stará o to aby se články v sérii nabíjely správně a některé z nich se nepřebíjely. A za druhé "odpojovač" který bývá součástí některých balancérů a zajišťuje odpojení zátěže, pokud celkové napětí li-ion baterie poklesne pod nějakou mez. Nebo pokud jeden z článků má podhraniční napětí. <br><br>pondělí 24. června 2019 Pavel Hudecek <<a href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</a>> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Mě teda vyrdží většinou do ztráty letadla:-)<br>
<br>
Srovnat stačí jednou, úplně na začátku. Pak už jen měřím a vždy zjistím, že je stále vše OK.<br>
<br>
Druhá možnost zničení je, ponechání v plně nabitém stavu přez zimu. To se pak nafoukne. Ale ani potom není potřeba rovnat. Jen už vydrží kratší dobu.<br>
<br>
Ale pozor, srovnat se musí na stejné vybití, nikoli nabití. Nabíjecí napěťový balancer naopak baterku uvede do stavu, kdy se článek s nejnižší kapacitou nejsnáze poškodí.<br>
<br>
PH<br>
<br>
-----Původní zpráva----- From: Josef Zeman<br>
Tříčlánek v letadle<br>
bez balanceru pár cyklů vydrží. Pak je nutné ho srovnat, aby neumřel<br>
zbytečně rychle. <br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</blockquote>