<HTML><HEAD></HEAD>
<BODY dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000">
<DIV>Já taky netvrdím, že to nejde. Jen je dobré vědět, že to nejspíš nebude jen
tak zapojit šváb dle DS a hotovo:-)</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Sám jsem před cca 10 lety něco takového dělal pro LiFePO v elektromobilech,
právě s těmi operáky. Základem bylo dynamické chování, kdy krátkodobý pokles je
ignorován až do fakt nízké hranice a v průběhu času hranice roste, až pro
“nekonečnou” dobu to vypíná přesně na katalogovém minimu baterky. Ta krátkodobá
hranice navíc byla ještě tím nižší, čím vybitější baterka byla. Zadavatel,
majitel velké firmy, co dodává LiFePO, tomu velmi dobře rozuměl a dost jsme
poklábosili jak na téma vlastnosti baterek, tak i elektromobilů. Když se mi ze
začátku nezdála kapacita, že je to málo, odpověď byla “elektromobilem jezdím
každý den”:-)</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>PH</DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: #f5f5f5">
<DIV style="font-color: black"><B>From:</B> <A title=opavelka@gmail.com
href="mailto:opavelka@gmail.com">Ondřej Pavelka</A> </DIV></DIV></DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV dir=ltr>
<DIV>V Lídl nářadí něco uvnitř být musí, protože pokud není ochrana v baterii,
musí být v tom ručním nářadí. Takže předpokládám nějaký vypínaní kolem 15-16V.
Bohužel nemám žádný po záruce, abych to kuchnul.<BR></DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV id=DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2> </DIV>
<DIV class=gmail_quote>
<DIV class=gmail_attr dir=ltr>so 22. 6. 2019 v 11:52 odesílatel Pavel Hudecek
<<A href="mailto:edizon@seznam.cz">edizon@seznam.cz</A>> napsal:<BR></DIV>
<BLOCKQUOTE class=gmail_quote
style="PADDING-LEFT: 1ex; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: rgb(204,204,204) 1px solid">
<DIV dir=ltr>
<DIV dir=ltr>
<DIV style='FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Calibri"; COLOR: rgb(0,0,0)'>
<DIV>Bez přístupu k článkům to udělat jde, ale je možné, že to bude buď
nespolehlivé (zničí se horší článek), nebo paranoidní (vypíná i když nemá,
třeba při každém rozběhu). Tyhle celkové ochrany se prostě k neregulovanému
motoru moc nehodí.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Ale samozřejmě, zkusit to můžete, třeba to tak hrozné nebude. Takový
obvod se dá postavit třeba s AVR, nebo nějakým ultra low power operákem.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: rgb(0,0,0); FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>
<DIV style="FONT: 10pt tahoma">
<DIV> </DIV>
<DIV style="BACKGROUND: rgb(245,245,245)">
<DIV><B>From:</B> <A title=opavelka@gmail.com href="mailto:opavelka@gmail.com"
target=_blank>Ondřej Pavelka</A> </DIV>
<DIV></DIV>
<DIV
style='FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none; FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal; COLOR: rgb(0,0,0); FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline'>koupil
jsem si v Lídlu akumulátor Parkside X20V s tím ,že si vytisknu 3D redukci na
starou Black & Decker aku sekačku a budu ho používat tam. Původní BD
sekačka jela na NiMH. Jenže ačkoli ten X20V aku má v sobě elektroniku,
pravděpodobně balancer, neboť Lídl nabíječka má jen dva kontakty, tak nemá
vybíjecí ochranu a podařilo se mi ho zničit vybitím. <BR></DIV></DIV></DIV>
<DIV dir=ltr>
<DIV>Zkoušel jsem různé BMS (Battery Management System) z eBaye, ale ony
chtějí přímý přístup k článkům, protože slouží jak pro nabíjení, tak vybíjení.
Samotný vybíjecí ochranný obvod jsem nenašel, baterku (jako články) kuchat
nechci, protože ji mám ještě do vrtačky a kompresoru.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Máte nějaké doporučení pro obvod, který bych vestavěl do oné BlackDecker
sekačky jako ochranu před totálním vybitím LiON ? Odhaduju tam proud kolem
10-15A při
rozběhu.</DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></DIV></DIV></BODY></HTML>