<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:#954F72;
        text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style></head><body lang=CS link=blue vlink="#954F72"><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>S jednim Zyxelem NAS (4 diskovy, mozna i 540) jsme také měli takove divne problémy. Rozpadalo se pole (2 disky zrcadlo), po obnoveni pole to chvilku vydrzelo, ale za nejaky cas se zase rozpadlo. Disky v poradku v logu NASu nic, žádný problem. Vyřešila to az reklamace u Apollo servisu. Sice tam taky žádný problem nenasli, ale vyměnili nam to za jiny kus (novy) a od té doby je klid. Presto, ze je to NAS, který clovek porizuje, aby na tom data vydržela tak od té doby na to moc nespoléhám a i to je nutne zálohovat… (uz jenom z duvodu sifrovacich viru). Něco podobného se nam stalo i se Synology. Je to jenom HW a záloha je nutna i v těchto případech (treba na USB disk, aby bylo v nouzi alespon neco). Pak muze clovek klidněji spat a mit pocit, ze udělal maximum co v danych podmínkách slo.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='mso-element:para-border-div;border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal style='border:none;padding:0cm'><b>Od: </b><a href="mailto:aze@seznam.cz">AZe</a><br><b>Odesláno:</b>neděle 5. května 2019 9:30<br><b>Komu: </b><a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a><br><b>Předmět: </b>NAS help</p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>Zdravím. NAS Zyxel 540, RAID5, 4 disky WD30EFRX . Přejmě po výpadku sítě nastaly problémy s připojením, resp. s přístupem.<o:p></o:p></span></p><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>NAS se v síti najde, přes NAS Starter Utility se najdou sdílené složky admin/music/photo/video. Dají se i otevřít, jsou v nich adresáře a soubory, ale ty nejdou číst ani kopírovat. Někdy se naopak objeví stav okna “Složka je prázdná”. Po jednom úspěšném přihlášení přes webové rozhraní se objevila hláška “Pole RAID je v degradovaném stavu” s doporučením provést jako Správce opravu. <o:p></o:p></span></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>NAS je v režimu  “Stav snížené výkonnosti” s obrázkem a popisem, že podezřelým je disk č. 3 a s možností opravy svazku. To jsem provedl, ale nic se nezměnilo, nicméně jsem objednal nový disk.<o:p></o:p></span></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>Nové otevření webové stránky ukazuje už jen varování “Stav snížené výkonnosti” bez nabídky opravy. <o:p></o:p></span></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>Okno “Pevný disk” pak u 3 disků píše RAID5, u podezřelého č.3  “disk rychlé zálohy”.<o:p></o:p></span></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>Jaký postup zvolit?  Nemáte s podobným jevem zkušenosti? Jako první krok asi osadit nový disk. Nerad bych přišel o data.<o:p></o:p></span></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>Může být zrada v samotném NASu. Co se stane, kdyby se disky přendaly do jiného stejného NASu? <o:p></o:p></span></p></div><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;color:black'>aze<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></body></html>