<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 14 (filtered medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
{font-family:Tahoma;
panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0in;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{mso-style-priority:99;
color:purple;
text-decoration:underline;}
span.EmailStyle17
{mso-style-type:personal-reply;
font-family:"Calibri","sans-serif";
color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;
font-family:"Calibri","sans-serif";}
@page WordSection1
{size:8.5in 11.0in;
margin:1.0in 1.0in 1.0in 1.0in;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>
<body lang="EN-US" link="blue" vlink="purple">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">Bohuzial dnesne auta zasuvky po vypnuti zapalovania odpajaju,<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">takze jedine vytiahnut servisnu zasuvku a pripajat to do nej.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">alebo otvarat kapotu.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">j.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif""> Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
<b>On Behalf Of </b>Jan Kuba<br>
<b>Sent:</b> Friday, March 08, 2019 12:06 AM<br>
<b>To:</b> HW-news<br>
<b>Subject:</b> Re: transformator temperature class<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<div>
<div>
<div>
<div>
<p class="MsoNormal">Tak, tak... šidí to a ne že ne. Je třeba se zamyslet a když mám vyrobit 2W trafo, nemůžu ošidit ani jádro, ani vinutí - naopak je třeba proti standardnímu výpočtu předimenzovat.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Možná znáte signálkové trafo 24V / 2VA - zalité také v plastu, má po obvodu 4 šrouby. označení TR2 <o:p></o:p></p>
<div>
<p class="MsoNormal"><a href="http://www.elektroodbyttp.cz/obrazek/6be4f29b-4dae-4143-990e-faa33276c041.jpg">http://www.elektroodbyttp.cz/obrazek/6be4f29b-4dae-4143-990e-faa33276c041.jpg</a><o:p></o:p></p>
<div>
<p class="MsoNormal">To je naprosto studené, v klidu ( bez zátěže ) nehne elektroměrem. To ještě tatíci dokázali spočítat, nešidit a poctivě vyrobit.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Má průřez sloupku cca 2x1,2cm, což odpovídá (dle běžných vztahů pro výpočet transformátorků) výkonu okolo 5W.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Příklad toho, že to jde, když se chce. <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">V dobách studia jsem s těmito tráfky dělal konzervátory na autobaterie. V dobách předrevolučních to byl hit a pro mě skromný zdroj příjmů :-) <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Do série se sekundárem se dala jediná KY703 a žárovička 12V/2W a rovnou na autobaterii pomocí palubního konektoru.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><a href="http://www.fprik.net/x003.html">http://www.fprik.net/x003.html</a> <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Takže to jádro bylo ještě stejnosměrně sycené, ale nikdy jediné trafo neodešlo. <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> Já pro malé aparátky a různé měřáčky, nabíječky a udělátka ze sítě napájené mám v oblibě zvonková trafa. <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Mám zásobu těchto rumunských:<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><a href="https://rodsolid.rezk.cz/obrazky/zvonkove-trafo.jpg">https://rodsolid.rezk.cz/obrazky/zvonkove-trafo.jpg</a><o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Primární a sekundární cívky jdou od sebe úplně oddělené - na C jádru na každé straně sloupku jedna.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Primární proud se trochu liší podle toho, jak kdo asi zastavil mašinu co motala tu primární cívku, ale vždycky je do max 0,5mA.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> Přičemž upravený "lídlometr" ( bočník 10x menší ) ukáže 0,1 W a střídá se s 0..<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">A co je důležité, nevadí zkrat na výstupu a díky konstrukci na C sloupku je minimální rozptylové pole. <o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</body>
</html>