<div dir="ltr"><div dir="ltr"><div>Zdravím, já jsem pře časem kupoval řemínky do starého kazeťáku zde:</div><div><a href="http://www.icompo.cz/">http://www.icompo.cz/</a><br></div></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">so 23. 2. 2019 v 14:37 odesílatel Pavel Troller <<a href="mailto:patrol@sinus.cz">patrol@sinus.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Zdravím,<br>
<br>
> U magneťáků čtyřkové řady byl problém s ložiskem motoru. Plochý řemínek<br>
> táhne dost velkou sílou a kluzná vložka v motoru se ojede tak, že se povrch<br>
> jako by zdrsní a podstatně stoupne tření. Možná že to, co si myslíte že se<br>
> řemen prokluzuje, je ve skutečnosti jen snížení otáček motoru. Teda nebavím<br>
> se o převíjení, ale o přehrávání. Když řemínek sundáte a zatočíte si s<br>
> motorem, půjde volně. Když s ním zatočíte a budete řemenici tlačit do směru,<br>
> kam táhne řemínek, ucítíte podstatně větší odpor, než když ji budete tlačit<br>
> na jinou stranu.<br>
<br>
Ano ano, je to tak.<br>
<br>
> Řešení je jednoduché. Motor má tři šrouby po 120 stupních a stačí ho o těch<br>
> 120 st. pootočit. Teda pokud motor už někdo dřív neotočil.<br>
<br>
Pokud pootočil jen jednou, je to dobré, ještě je jedna poloha v záloze<br>
:-). Jinak je ten motor opravdu zralý na výměnu, ale to se pozná mimo<br>
jiné i podle toho, že je už o dost hlučnější než normálně (nový bez<br>
řemenu není prakticky slyšet, s tím vyběhaným ložiskem různě vrní a<br>
chvěje se).<br>
<br>
Zdraví Pavel<br>
<br>
> Anděl<br>
> <br>
> Dne 22.02.2019 v 21:53 Pavel Troller napsal(a):<br>
> > Zdravím,<br>
> >    nu, mohou to být gumičky a nemusí.<br>
> >    Na převíjení se u řady B4 podílí jen 1 řemen - plochý řemen mezi<br>
> > motorem a předlohovým kolem. Pokud ten prokluzuje, zastavuje se<br>
> > během převíjení i setrvačník/tónový hřídel.<br>
> >    Je ovšem druhá, velmi častá příčina prokluzu - oběhaná guma na tom<br>
> > předlohovém kole (při převíjení vlevo), případně i na mezikole (při<br>
> > převíjení vpravo).<br>
> >    Na chalupě bych měl mít většinu těchto dílů k dispozici (kromě<br>
> > předlohového kola, no ono to moc kolo není, spíš taková "káča" :-),<br>
> > ale říká se tomu tak). Možná by to šlo seřídit nastavením táhel,<br>
> > prokluzující plochý řemen se také dá seřídit vzdálením motoru od toho<br>
> > kola, vzdálenost je do jisté míry nastavitelná.<br>
> >    Zdraví Pavel<br>
> > <br>
> > > Zdravim,<br>
> > > <br>
> > > prave jsem vystrachal tento kotoucak z jednoho bazaru.<br>
> > > Podle prvni naryclo zkousky jsou uz asi vytahane gumicky: i kdyz zalozim malou civku, tak to moc netahne.<br>
> > > Vecer doma ho jeste rozeberu a kouknu na streva detailneji.<br>
> > > <br>
> > > Muj dotaz: nevite nahodou o nejakem zdroji nahradnich dilku?<br>
> > > Tedy ted hlavne ty gumicky.<br>
> > > Predpokladam, ze mne bude jeste cekat vymena elytu.<br>
> > > Polovodice snad budou ok - nahrazovat Ge tranzistory moc nemam chut :)<br>
> > > <br>
> > > <br>
> > > --------------------------<br>
> > >    Sam<br>
> > > --------------------------<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>