<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:"Segoe UI Emoji";
        panose-1:2 11 5 2 4 2 4 2 2 3;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
p.msonormal0, li.msonormal0, div.msonormal0
        {mso-style-name:msonormal;
        mso-margin-top-alt:auto;
        margin-right:0cm;
        mso-margin-bottom-alt:auto;
        margin-left:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
span.StylE-mailovZprvy18
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>
<body lang="CS" link="blue" vlink="purple">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">No to je otázka, samozřejmě. Chápu, že 50 telefonů za hodinu je dost. Ale to číslo je relativní. Pro někoho je dost i daleko menší číslo za den. Včetně různých situací, kdy zrovna zavolá.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Píšeš, že od toho je služba CLIR. Ale kdo to stanovil? Stanovil to vůbec někdo? Jak to, že lidé o tom nevědí? Proč tedy neberou anonymní hovory, když někdo stanovil, že to je právě pro tyto účely?
 Třeba mají zkušenost, že anonymně pak volají marketingové společnosti a otravují. Nebo prostě nechtějí mluvit s někým, kdo se schovává.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Když tedy lidé neberou anonymní hovory, musíš to přece vyřešit jinak. Nejsou jen dvě možnosti – CLIR a nechat se obtěžovat. Vyřeš návratové číslo někam jinam. Já jsem anonymní hovor neměl už ani
 nepamatuju. Firmy samy zjistily, že to není cesta, že jim to nikdo nebere. Volat se dá z VoIP, CLIP se dá měnit u operátora. Třeba manželka má VoIP linku a CLIP má na mobil. Takže když volá z toho čísla, vypadá to, jako by volala z mobilu. Tím pádem jí na
 to VoIP číslo nikdo nevolá, volají ji na mobil. Prostě když jde o byznys, dá se to určitě vyřešit nějak rozumně. Není potřeba volat anonymně. Koneckonců ty s tím máš největší problém a sám to vidíš.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US">Podobný problém jsem měl kdysi dávno. Posílal jsem zákazníkům SMSky o odeslaných zásilkách a další z GSM modemu. Protože jsem tam měl SIM kartu s levnými SMSkami a posílal jsem jich celkem dost.
 A lidi mi často na ten modem volali a samozřejmě se nedovolali. Bylo to prostě blbé řešení. Později jsem používal O2 SMS Connector, kde už to číslo vypadalo jinak než mobilní, tak asi nevolali. A potom, když začaly ty neomezené paušály, začal jsem ty SMSky
 posílat rovnou přes svůj mobil.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, počítačový expert<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">e-mail: clexpert@clexpert.cz<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">Petr Zahradník, Computer Laboratory<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><span style="mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><b>From:</b> Hw-list <hw-list-bounces@list.hw.cz> <b>On Behalf Of
</b>Jan Kuba<br>
<b>Sent:</b> Saturday, December 15, 2018 1:35 PM<br>
<b>To:</b> HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>
<b>Subject:</b> Re: OT - víkendová telefonní perlička<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<div>
<p class="MsoNormal">no<o:p></o:p></p>
<div>
<div>
<p class="MsoNormal">so 15. 12. 2018 v 13:04 odesílatel Petr Zahradník <<a href="mailto:clexpert@clexpert.cz" target="_blank">clexpert@clexpert.cz</a>> napsal:<o:p></o:p></p>
</div>
<blockquote style="border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm">
<div>
<div>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto">.<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto"> <o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto">A teď se ještě tedy vraťme k té původní otázce, a zamysleme se nad ní. Píšeš: „Je takový problém zvednout anonymní hovor?  Vždyť s tím můžu vzápětí šlehnout... :-)“ OK, proč tedy
 sám používáš skryté číslo? Aby ti lidi nevolali, když nechceš. Mimo pracovní dobu. Nebo proto, že jsi servis a máš od toho jiné oddělení. Ale - je pro tebe problém ten hovor zvednout a vzápětí s ním šlehnout?
<span style="font-family:"Segoe UI Emoji",sans-serif">😊</span> To je přece úplně stejné, nebo ne?<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</blockquote>
<div>
<p class="MsoNormal"> <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Není to stejné. Je sakra rozdíl šlehnout s jedním telefonem, nebo  s 50  telefony za hodinu.  Sakra  záleží na počtu lidí, co na mě telefon má, nebo nemá<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Když padne páteř, nebo něco podobného, tak nic nejde, televize nety... lidi volají většinou rovnou tomu technikovi, který to tam zřizoval. Ví, že helplina bude vopruz a že by bylo fajn volat rovnou "kováři"<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Proto nechci, aby si lidé, firmy pro které jsem něco dělal ( a že jich je )  měli na mě telefon.  Mají od toho jasné postupy , které stejně nejde obejít.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Navíc pokud by měli na mě telefon  nemůžu ty lidi poslat do háje - musím jim vysvětlit, že jsem "mimo" a že stejně musí volat helplinu atd...  <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Právě proto nechci, aby to numero vůbec měli...  OD  TOHO JE SLUŽBA CLIR. Nic jiného za tím není třeba hledat.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Když na tu společnou linku zavolají, jsou slušní  a mermomocí se mnou chtějí mluvit, tak je spojovatelka spojí.  <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> <o:p></o:p></p>
</div>
<blockquote style="border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm">
<div>
<div>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto"><span style="font-family:"Segoe UI Emoji",sans-serif">😊</span> Lidi jsou různí. Někdo nechce aby mu volal anonym, někdo nechce, aby mu volali ostatní
<span style="font-family:"Segoe UI Emoji",sans-serif">😊</span><o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</blockquote>
<div>
<p class="MsoNormal"> <o:p></o:p></p>
</div>
<blockquote style="border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm">
<div>
<div>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto"> <o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto">Představ si situaci, že ti doma někdo zazvoní na zvonek před dveřmi. Jdeš otevřít a koukneš se do kukátka. Jenže to kukátko je zakryté. Někdo na tebe zvoní a zakryl kukátko, abys
 neviděl, kdo přichází. Může to být kdokoliv.<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</blockquote>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<blockquote style="border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm">
<div>
<div>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto">Ale kdo by to dělal? Proč by to dělal? Z legrace? Nebo tě chce překvapit, ať už mile, nebo ošklivě? Zeptáš se tedy: „Kdopak to na mě zvoní?“ a nedostaneš žádnou odpověď. Otevřeš?<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</blockquote>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">No to je ake "ku*va" rozdíl. Doma , když mu otevřu, tak mě může přetáhnout hadicí, když zvednu anonyma tam mě může tak leda.... <o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">  <o:p></o:p></p>
</div>
<blockquote style="border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm">
<div>
<div>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto"> <o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal" style="mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto">Já tě samozřejmě chápu, mně také volají zákazníci mimo pracovní dobu. Tak je mimo tu pracovní dobu nebo o víkendu neberu. Jistě, že mě to i tak obtěžuje, když mi volá nějaké číslo
 v sobotu, ani nevím, kdo to je, ale nevezmu to. Mohlo by to být něco důležitého, ale většinou to bude nějaký zákazník, který to zkouší. A špatně se s tím seká zákazníkovi. Ale je pro mě pohodlnější mít jedno mobilní číslo a zveřejnit ho, než mít ještě druhé
 soukromé, případně své číslo skrývat.<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</blockquote>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Ale jo, ať si to každý dělá jak chce. Dobré je, že nikdo nikomu nenařizuje, jak se musí chovat když volá "anonym" ..  I když anonym to může být jen do doby, než se představí .<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Pro mne je to lépe, než když volá z  "čísla" a nepředstaví se ..k čemu mi je číslo na displeji? A jaký význam to číslo má, pokud je to prudič a stejně má zpětné volání na něj blokované?<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> Jak jsem psal,  dobách holého telefonního přístroje bylo každému šumák, kdo volá, zvedalo se všechno. Podle mě je to psychologie.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"> Dali jsme jednou do kanclu na dopravu jedné kočce na stůl pevnou. Protože prý nechce mít mobil u ucha atd... bla bla.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Notorická nezvedačka skrytých čísel.  Na ten pevný telefon  jsme jí naučili přesměrovat ten mobil.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Když jí kdokoliv zavolá ze skrytého, na mobil  -  nikdy to nezvedne. Pokud to má přesměrované na tu pevnou  , tak zvedá všechno.<o:p></o:p></p>
</div>
<div>
<p class="MsoNormal">Podobných lidí bude víc....<o:p></o:p></p>
</div>
</div>
</div>
</div>
</body>
</html>