<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 15 (filtered medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Verdana;
        panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
@font-face
        {font-family:Consolas;
        panose-1:2 11 6 9 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman",serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
pre
        {mso-style-priority:99;
        mso-style-link:"Formátovaný v HTML Char";
        margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:10.0pt;
        font-family:"Courier New";}
span.FormtovanvHTMLChar
        {mso-style-name:"Formátovaný v HTML Char";
        mso-style-priority:99;
        mso-style-link:"Formátovaný v HTML";
        font-family:Consolas;
        mso-fareast-language:CS;}
p.msonormal0, li.msonormal0, div.msonormal0
        {mso-style-name:msonormal;
        mso-style-priority:99;
        mso-margin-top-alt:auto;
        margin-right:0cm;
        mso-margin-bottom-alt:auto;
        margin-left:0cm;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman",serif;}
span.StylE-mailovZprvy21
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Verdana",sans-serif;
        color:black;
        font-weight:normal;
        font-style:normal;
        text-decoration:none none;}
span.StylE-mailovZprvy23
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>
<body lang="CS" link="blue" vlink="purple">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US">No to jsou věci teda
</span><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Segoe UI Emoji",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US">😊</span><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"> Tak já jsem si taky na něco vzpomněl. A to je taky perla.
 Před několika lety jsem jel do nemocnice na nějaké vyšetření nebo na návštěvu, no to je celkem jedno. Parkoval jsem přímo v areálu nemocnice. Tam to funguje tak, že na příjezdu vyleze lísteček s čárovým kódem a při odjezdu je tam budka s pracovnicí. Přijede
 se k budce, do okénka se dá lísteček. Ona ho načte do počítače, na displeji se ukáže třeba 60 Kč, zaplatíte a dostanete jiný lísteček, což je daňový doklad s čárovým kódem pro otevření závory. Odjedete několik metrů k závoře, ke čtečce přiložíte lísteček a
 závora se otevře.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US">Tak přesně takhle to tehdy probíhalo. Akorát ta čtečka u závory ten můj kód nebrala. Téměř okamžitě ale u mě byla ta ženská z budky (vyskočila a
 doběhla k závoře) a povídá něco jako: „V tom větru to špatně načítá, co? Já vám pomůžu.“ Vzala si ode mě lísteček, v ruce ho dala na další nějaký lísteček, dala na čtečku, závora se otevřela. Zeptala se, jestli ten doklad potřebuju, já že ano, tak mi ho vrátila
 a já odjel. Jak tak jedu, tak si tu situaci v hlavě srovnávám a přemýšlím o ní. To je opravdu docela podivné, protože ženská fakt musela z budky vyjít hned, ještě než jsem byl u závory, pak nějaká taková manipulace s lístečky. Bylo mi to hodně divné.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US">Když jsem přijel domů, tak se ještě v garáži koukám na ten lísteček. A on to byl lísteček na úplně jinou částku a s včerejším datem. Prostě úplně
 nějaký jiný. Tak mi to konečně došlo. Nevím, jak ukázala na displeji těch 60 Kč, ale v každém případě nevytiskla mou účtenku, dala mi nějakou starou, a závoru otevřela nějakou jinou účtenkou. Tak jsem si řekl, že by to asi zajímalo nemocnici, která si na tohle
 najímá firmu, a tedy jsou okrádáni. Věnoval jsem tomu tedy nějaký čas, zavolal těm lidem v nemocnici, kteří mají parkování na starosti. Naskenoval jsem jim tu špatnou účtenku, popsal své auto, dodal čas, kdy jsem tam byl, povyprávěl to všechno. Oni tam mají
 kamerový systém. A chlapík to tedy zkontroloval. Zjistil, že opravdu, jen co jsem začal odjíždět od budky, ženská už vybíhala ven. A také zjistil, že žádná účtenka pro mé vozidlo v ten okamžik nebyla generována. Prostě v jejich systému v tomto čase nebylo
 nic zaplaceno.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US">Jak to celé vyřešili, to netuším, o tom mě samozřejmě dál už neinformovali. Ale lidi jsou schopní si přivydělávat a okrádat někoho docela zajímavým
 způsobem. Většina lidí účtenku nechce. A ti ostatní se asi vykašlou na to, aby někomu volali, že ho jejich zaměstnanec okrádá. Může jim to být jedno a stálo by je to jen čas a peníze za telefon.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"><o:p></o:p></span></p>
<div>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif">Petr Zahradník, počítačový expert<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif">e-mail: clexpert@clexpert.cz<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif">mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif">http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif">Petr Zahradník, Computer Laboratory<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif">Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem<o:p></o:p></span></p>
</div>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;mso-fareast-language:EN-US"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm">
<p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif">From:</span></b><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif"> Hw-list <hw-list-bounces@list.hw.cz>
<b>On Behalf Of </b>Radek Koutský<br>
<b>Sent:</b> Monday, November 26, 2018 10:30 PM<br>
<b>To:</b> 'HW-news' <hw-list@list.hw.cz><br>
<b>Subject:</b> RE: vkladomaty - chybovost<o:p></o:p></span></p>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Verdana",sans-serif;color:black">Zdravím,<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Verdana",sans-serif;color:black"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Verdana",sans-serif;color:black">Také přidám jednu zkušenost – kamarád kdysi, před cca 20ti lety, pracoval na benzínce dole v Praze v Nuslích. Vyprávěl mi o kolegovi, který úmyslně okrádal zákazníky
 tak, že platili za benzín „2x“ resp. jak píše pán níže: první transakce byla „jakoby“ falešná, tedy chybný PIN (leč byl správný) a druhá platba byla již v pořádku. Na tu první platbu měl přichystané nastříhané čárové kódy zboží, které si mezitím, než přišel
 zákazník k pokladně nacvakal v přibližné hodnotě tankovaného paliva. Dělal to vždy, když měl noční s tím mým kamarádem, protože v noci tam skoro nikdo nejezdil a měl tedy možnost si to nějak pohlídat a věnovat se tomu. Po pracovní době sebral věci, které měl
 zaplacené zákazníky a šel to prodat, byť ze ztrátou, ale prodal. Kamarád byl tehdá mladý ucho (čerstvě po škole a studoval VŠ dálkově, tak potřeboval každou kačku z brigády) a bál se ho bonznout - vydržel tam makat asi 2 měsíce a pak odešel a stejně se bál,
 že mu ten dotyčný pitomec někde namlátí; myslím, že věděl, že to dělá…ale nějak to tiše přecházeli oba.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Verdana",sans-serif;color:black"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Verdana",sans-serif;color:black">Takže funguje to asi všude, kde jsou rychlé prsty a vychcaní lidé.<o:p></o:p></span></p>
</div>
</body>
</html>