<html xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:#954F72;
        text-decoration:underline;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style></head><body lang=CS link=blue vlink="#954F72"><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>Tak to si asi nerozumite/nerozumime. Ja jsem psal o tom, ze by se mi tento projekt hodil k prepracovani mého jiz hotového reseni, které jsem tvorit pro ucely Retrogame resp jednoduchého ovladani/konfigurace tlacitek pro hraní her pomoci emulatoru u kterých je klávesnice skoro nutnost.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div style='mso-element:para-border-div;border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal style='border:none;padding:0cm'><b>Od: </b><a href="mailto:edizon@seznam.cz">Pavel Hudecek</a><br><b>Odesláno:</b>úterý 20. listopadu 2018 17:09<br><b>Komu: </b><a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</a><br><b>Předmět: </b>Re: LVGL</p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Aha. A jak je to tedy s tou nutností USB klávesnice?</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>PH</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>-----Původní zpráva----- </p><p class=MsoNormal>From: Jaroslav Buchta</p><p class=MsoNormal>Proc myslite, ze se to neda takto pouzit? Je otazka, co myslite malym</p><p class=MsoNormal>armem, ale pokud ma treba aspon 128kB FLASH (fonty jsou trosku rozezrane</p><p class=MsoNormal>ale i do 64kB by se asi vlezlo) a 32kB RAM tak nejaky maly design</p><p class=MsoNormal>obrazovky nebude problem. V konfiguraci se da lecos povypinat, treba</p><p class=MsoNormal>animace, nejake narocnejsi prvky atd. a pak to je asi dost nenarocne i</p><p class=MsoNormal>na FLASH.</p><p class=MsoNormal>V STM32F103 to chodi s SPI displejema slusne, ESP32 luxusne, M4 a M7</p><p class=MsoNormal>samozrejme levou zadni.</p><p class=MsoNormal>Kdyby to chtel nekdo vyzkouset, muzu poslat projekt pro MSVS kde to mam</p><p class=MsoNormal>jako simulator integrovano i s nejakym projektem (na strankach je</p><p class=MsoNormal>simulator take ale delal jsem vlastni uz kdysi davno)</p><p class=MsoNormal>Integrace do MCU je velmi snadna, staci pravidelne casovani z nejakeho</p><p class=MsoNormal>periodickeho preruseni, funkce pro kopirovani obdelniku na displej a</p><p class=MsoNormal>funkce pro cteni aktualnich souradnic touchpadu + detekce doteku a</p><p class=MsoNormal>periodicky po par ms volat obsluznou funkci z nejakeho vlakna nebo fce</p><p class=MsoNormal>main. Ma to i moznost pohybovat se v oknech tlacitky.</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Dne 20.11.2018 v 16:35 Pavel Hudecek napsal(a):</p><p class=MsoNormal>> Původně mě potěšilo, že se to dá použít k nějakému malému ARMu s displejem </p><p class=MsoNormal>> a pár tlačítkama, ale podle toho co píšete, tak jsem se asi mýlil.</p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> -----Původní zpráva----- From: Michal Grunt</p><p class=MsoNormal>> To vypadá na zajímavý projekt. Mám tu x let rozdělanou herní konzoli</p><p class=MsoNormal>> na staré hry - RPi/Retropie (RPi 2, malý TTF LCD 320x240, 12 tlačítek</p><p class=MsoNormal>> pře I2C expander... je toho plný internet). Tato knihovna by se mi</p><p class=MsoNormal>> hodila...</p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> Pokud by to někoho zajímalo uvedu trochu informací z praxe...Když jsem</p><p class=MsoNormal>> to sestavil (bez krabičky) a zkoušel to v praxi tak to bylo absolutně</p><p class=MsoNormal>> nepoužitelný co se týče ovládání. Chtěl jsem to na cesty tzn. bez USB</p><p class=MsoNormal>> klávesnice (celé to ovládat jenom pomocí 12 tlačítek) a hrát na tom</p><p class=MsoNormal>> různé hry, které mají různé ovládání (předem nebudu vědět kterou budu</p><p class=MsoNormal>> chtít hrát) a u některých her je potřeba zmáčknout tlačítko/klávesu,</p><p class=MsoNormal>> která není předem namapovaná... No prostě to bylo nepoužitelný (možná</p><p class=MsoNormal>> tak někde v obýváku u televize s klávesnicí). V Retropie je RetroArch,</p><p class=MsoNormal>> ale jednak se mi to neporařilo na RPi rozchodit a pak co jsem koukal</p><p class=MsoNormal>> na internet co to umí tak by to stejně nesplnilo moje požadavky (USB</p><p class=MsoNormal>> klávesnice prakticky nutnost na nastavení/vytvoření dalšího profilu a</p><p class=MsoNormal>> vůbec je to celé takové složité a monstrózní). Takže cíl byl takový</p><p class=MsoNormal>> ovládat celou konzoli jenom pomocí 12 tlačítek a úplně ignorovat USB</p><p class=MsoNormal>> klávesnici. K dispozici jsem měl i touchscreen na LCD. Tlačítka jsou</p><p class=MsoNormal>> ovládáná pomocí jednoduchého softwaru Retrogame od Adafruit, který</p><p class=MsoNormal>> ukládá konfiguraci tlačítek do souboru retrogame.cfg a toho jsem</p><p class=MsoNormal>> využil. V první fázi jsem naprogramoval průhlednou virtuální</p><p class=MsoNormal>> klávesnici na LCD (na grafiku jsem využil dispmanx, přímí přístup do</p><p class=MsoNormal>> fb0 se neosvědčil - pomalé, ale třeba jsem to dělal špatnou</p><p class=MsoNormal>> metodou...) tím jsem eliminoval v některých případech nutnost USB</p><p class=MsoNormal>> klávesnice a v dalším kroku jsem využil souboru retrogame.cfg a</p><p class=MsoNormal>> vytvořil jsem takový manager tohoto souboru (přímou editaci souboru,</p><p class=MsoNormal>> vytvoření dalšího profilu... a vše jednoduše pomocí grafiky - ukládá</p><p class=MsoNormal>> se x kopií tohoto souboru v mém případě existuje 20+1 kopie a kopii</p><p class=MsoNormal>> přepíši "ostrý" soubor). Sice to má svoje mouchy (spíš po SW stránce,</p><p class=MsoNormal>> které je nutno dodělat), ale když si řeknu, že nyní bych chtěl</p><p class=MsoNormal>> vyzkoušet nějakou hru, kterou jsem ještě nehrát a u které neznám její</p><p class=MsoNormal>> ovládání není problém si pomocí touchscreenu vytvořit další profil</p><p class=MsoNormal>> (kopii retrogame.cfg) pro tlačítka a mohu vesele hrát (vyvolat tento</p><p class=MsoNormal>> soubor). A když je nutno během hry zmáčknout nějakou klávesu, která</p><p class=MsoNormal>> není v profilu nastavena, vyvolám si virtuální klávesnici a je</p><p class=MsoNormal>> hotovo... Proč to píši, protože ten můj software je takové vrabčí</p><p class=MsoNormal>> hnízdo a pomocí knihoven littlevgl by to vypadalo dalko lépe a hlavně</p><p class=MsoNormal>> by to celý program daleko zjednodušilo a i co se týče dalších úprav by</p><p class=MsoNormal>> to bylo jednodužší a přehlednější. Ještě přiložím pár fotek jak to</p><p class=MsoNormal>> funguje. Jsem s tím spokojen a funguje to dle představ (principielně</p><p class=MsoNormal>> je to absolutně jednoduché na pochopení).</p><p class=MsoNormal>> Tak ještě dodělat krabičku (repráček, systém napájení, uspořádat</p><p class=MsoNormal>> tlačítka...) a mohu kdykoliv krát cokoliv. Akorát krabička bude trochu</p><p class=MsoNormal>> problém, protože jediné co ovládám z 3D programů (krabičku bych</p><p class=MsoNormal>> vytiskl) je OpenSCAD a v něm dělat něco složitějšího je pro mě docela</p><p class=MsoNormal>> problém...</p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> https://drive.google.com/drive/folders/1_QtetuT1s8H0czy2MEnWCwaaD7PAWNUF</p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> MG</p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>> so 17. 11. 2018 v 21:51 odesílatel Jaroslav Buchta</p><p class=MsoNormal>> <jaroslav.buchta@hascomp.cz> napsal:</p><p class=MsoNormal>>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>>> Nevim, jestli jste si vsimli tohoto projektu https://littlevgl.com/</p><p class=MsoNormal>>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>>> ale opravdu zije a je neskutecne dokonaly, az tak, ze ho zasponzoruju...</p><p class=MsoNormal>>><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>>> Sleduju to a pouzivam delsi dobu, ma opravdu optimalni koncepci</p><p class=MsoNormal>>> vykreslovani i na pomaleji komunikujici displeje, pocita s ruznymi</p><p class=MsoNormal>>> koncepcemi HW, IMHO vyjimecna zalezitost. </p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>_______________________________________________</p><p class=MsoNormal>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz</p><p class=MsoNormal>Hw-list@list.hw.cz</p><p class=MsoNormal>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></body></html>