<html><body>Dobrý den,<br><br> Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí směru vám prohoří můstek přes relé do napájení. <br><br> Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá jí i desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce už jiné napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor, ale kontakt toho relé se ještě nezačal pohybovat .... <br><br>  pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl při každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování PWM. Pak vám nebudou hořet 25A pojistky.<br><br>S pozdravem,<br><br>  František Burian<br><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jaro Rybárik <rybarik@xtech.sk><br>
Komu: hw-list@list.hw.cz<br>
Datum: 6. 11. 2018 21:14:43<br>
Předmět: Re: dve rychlosti DC motorov
</aside><br><blockquote data-email="rybarik@xtech.sk">Tak nasiel som schemu, je v prilohe (15kB tak snad nikoho nepohorsi). Na 
<br>ovladacom konektore je signal PWM a prepinanie smeru tocenia 
<br>(spiatocka). Podla spiatocky sa prepne relatko a tiez jeden z dvoch 
<br>kanalov budicov tranzistorov. Takze na jednom kabli motora je stale +12V 
<br>a na druhom je PWM na zemi. Ono problem viacmenej urcite bude v tom 
<br>"startovacom" prude, hlavne preto, ze tam povodne bola jedna 7Ah gelova 
<br>bateria a teraz tam je 44Ah akumulator z auta, takze trocha tvrdsi zdroj 
<br>:) Ale ak uprava bude zlozitejsia ako jedna cievka do napajania, tak im 
<br>to proste necham s rele ktore je ovladane plynovym pedalom a pojdu stale 
<br>naplno :)
<br>
<br>Jaro
<br>
<br>
<br>
<br>On 11/6/18 4:11 PM, Zuffa Jan wrote:
<br>> Ake je zapojenie?
<br>> Moze tam dochadzat k dead time ked su kratko otvorene obidva tranzistory vo vetve
<br>> alebo tam chyba nadprudova ochrana (elektronicka) ktora eliminuje spicky v najvyssej zatazi
<br>> ked sa motor rozbieha a motory si naraz cucnu aj 100vku a este ma napada
<br>> spatne otvaranie tranzistorov slupkami z indukcnosti motorov
<br>> Nie som odbornik na PWM u velkych vykonov takze su to len take moje typy.
<br>>
<br>> j
<br>>
<br>>
<br>> -----Original Message-----
<br>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Jaro Rybárik
<br>> Sent: Tuesday, November 06, 2018 4:05 PM
<br>> To: hw-list@list.hw.cz
<br>> Subject: Re: dve rychlosti DC motorov
<br>>
<br>> Ano, taka bola uplne povodna myslienka + nudzove STOP tlacidlo na dialkovom ovladani. Len mi to kazdu chvilu prepaluje tu 25A poistku, ked je to PWM aktivne a osciloskop sa mi nechcelo zatial tahat von k auticku. Ale asi uz dotiahnem auto k osciloskopu, chalani rastu a toto je mozno posledna sezona aby to auto este vyuzili aj so salt-pakou :)
<br>>
<br>> Jaro
<br>>
<br>>
<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></blockquote></body></html>