<div dir="ltr"><div dir="ltr">Kdysi se to tu řešilo, já jsem dával k dispozici měření úbytku na spoji krouceném a letovaném a na  wago svorce. Podobný test je na webu, i s hezkým videem.<br><div><a href="https://elektrika.cz/data/clanky/vysledky-proudoveho-testovanibezsroubovych-svorek-wago-a-ideal">https://elektrika.cz/data/clanky/vysledky-proudoveho-testovanibezsroubovych-svorek-wago-a-ideal</a><br></div><div><br></div><div>Závěr je, že kroucený a letovaný spoj  "nevydržel"... Jasně, při 100A se tak ohřál, že cín vytekl...a asi se to valkalo.</div><div><br></div><div>Já si osobně myslím že jediný problém wagosvorky je v životnosti. Jak toho plastu okolo , tak té přítlačné pružiny. Dlouhodobě ( v horizontu 15-20 let ) ta přítlačná síla bude slábnout a v místě přimáčknutí a nepatrného zaříznutí drátu do styčného ( vodivého) materiálu  wagosvorky bude spoj taky elektrochemicky stárnout, oxidovat, sublimovat atd... Vzhledem k tomu, že na rozdíl od spoje pod šroubem, nebo od krouceného pájeného spoje je u wago ta styčná plocha spoje poměrně malá, lze se domnívat, že v dlouhodobém horizontu bude takový spoj méně trvanlivý, než skrut-pájení nebo šroub...</div><div><br></div><div>Když jsem kdysi začínal u "Spojů" ( Dálkové kabely, SPT Telecomt, Český telecom... ) tak jsme občas opravovali fosforbronzové sloupové vedení. Spoje se dělaly tak, že se strčily do takové  měděné trubičky  z obou stran a celé se to podélně zakroutilo a zaletovalo.</div><div>Pokud se to nezaletovalo, tak to přestávalo vlivem oxidace tak po roce vést.. Opravovalo se to výbojem, kdy se jedna strana uzemnila a druhá připojila na nabitý kond. Ale po čase to zase nevedlo.</div><div><br></div><div>Pak přišla inovace ve formě mech. spojek, kam se vyčnívající dráty po zkrutu zasunuly - pérková pružina oba konce přimáčkla na takovou hrubou plošku. </div><div>Tyhle spoje byly funkční, jen pokud tam protékal proud. Když ne, v místě přítlaku to asi  vlivem povětronostních vlivů oxidovalo, zelenalo a hlavně nevedlo.</div><div><br></div><div>Asi díky tomu ve mě přetrvává  pocit, že takový " přimáčknutý"  spoj sice funguje, ale na pořádně zaletovaný drát ( Sn<u>Pb </u>) to nemá.</div><div><br></div><div>Jo a někde jsem se vrtal v el. instalaci a viděl úžasné spoje v krabicích.   Zakroucený drát - zaletovaný, na konce nastrčené wago, celé to bylo ve smrštovačce a ještě uvnitř nějaká vazelína..  Někde mám fotku. :-)</div><div><br></div><div><br></div></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr">út 16. 10. 2018 v 18:07 odesílatel ajtservis <<a href="mailto:info@ajtservis.cz">info@ajtservis.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">presne, jedine wago.<br>
a pokud ma clovek divnej pocit z tech zastrkavacich svorek, muze si <br>
priplatit za packovy 😊.<br>
tomik.<br>
p.s. kdyby se neco stalo a hledala se pricina pozaru, bude lepsi <br>
uskvarena certifikovana svorka, nebo rucne udelane a utazene ocko ?<br>
<br>
Dne 2018-10-16 v 18:00 Pavel Hudecek napsal(a):<br>
> U mědi je to jedno, ale s wago je míň práce a menší pravděpodobnost <br>
> závady typu že drát vyleze mimo šroub. U hliníku jednoznačně vítězí <br>
> wago, protože má trvalou přítlačnou sílu.<br>
> <br>
> A zásuvky bych propojoval průběžně, bez krabic.<br>
> <br>
> PH<br>
> <br>
> -----Původní zpráva----- From: Fanda Kopriva<br>
> <br>
> predelavam elektriku na chate a navim jestli pro zasuvky pouzit klasicke<br>
> venecky se sroubama v rozvodnych krabicich nebo<br>
> <br>
> wagosvorky a draty jenom zastrcit.<br>
> <br>
> Stale se nemuzu zbavit pocitu ,ze ty sroubky jsou lepsi a ty wago jenom<br>
> nouzovka.<br>
> <br>
> Mate s  nima nejake zkusenosti?<br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
-- <br>
AJT SERVIS s.r.o.<br>
<br>
Oparno 65<br>
Velemín<br>
<br>
ICO:04203879<br>
DIC:CZ04203879<br>
<br>
email:<br>
<a href="mailto:info@ajtservis.cz" target="_blank">info@ajtservis.cz</a><br>
<br>
tel.<br>
777 584 558<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>