<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix">Na nejakem skoleni funkcni bezpecnosti
      zaznelo pro zajimavost, ze pozadavek na MTBF pro ECU osobnich
      automobilu je 5000h... Takze se zavery udelejte sami.<br>
      Kdyz se to lehce prepocita na prumernou rychlost 60km/h ktere cca
      dosahuji, tak to je 300kkm, kdy se asi na 63% ECU pos... ze...
      Proste dneska je auto spotrebni zbozi.<br>
      A to by me zajimalo, jak to maji elektromobily, kde je 10x vic
      vykonove elektroniky, urcite vcetne chutovek jako velke
      elektrolyty atp...<br>
      <br>
      Dne 15.10.2018 v 17:21 Radek Sztwiorok napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CAHJpJicuV2-XPLqtimJ3Npvs2TPxShf5F87uQvKS+wJoshjGpg@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
      <div dir="auto">Tak to jo. Od 2005 je pravda. Fiat stim má ještě
        problémy na 1.2 kde se mu proměnu odlepí piny z keramiky . 
        <div dir="auto">Ta jednotka na motoru bohužel není nic
          neobvyklého a Opel měl vždy tento uctihodny nápad ať u benzínu
          a i u nafty. </div>
        <div dir="auto">No zdruhe strany Ford zas cpe jednotky do
          podběhu takže si nevyberete.</div>
      </div>
      <br>
      <div class="gmail_quote">
        <div dir="ltr">Dne po 15. 10. 2018 16:46 uživatel Václav Ovsík
          <<a href="mailto:vaclav.ovsik@gmail.com"
            moz-do-not-send="true">vaclav.ovsik@gmail.com</a>>
          napsal:<br>
        </div>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
          .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">On Mon, Oct
          15, 2018 at 03:49:51PM +0200, Radek Sztwiorok wrote:<br>
          > Jelikož je to Opel motor tak stejný problém mají i 1.6 u
          opla. Rozdíl je<br>
          > vtom že u Fiatu padá v drtivé většině can komunikace
          kdežto u oplu napájení<br>
          > čerpadla.<br>
          > Hybridní jednotky se ale sypou vesměs všechny a je jedno
          která značka.<br>
          <br>
          Letmo jsem hodil do Googla a nutno dodat, že mám kus z roku
          2001, který<br>
          má motor Fiat. Motory Opel se dle nějakých příspěvků do Stila
          začaly<br>
          dávat v/po roce 2005. Ano, můj problém byl skutečně s
          CANbusem.<br>
          Napsalo to "Loose connection", zapípalo a motor se za jízdy
          vypnul.<br>
          Naštěstí následně při pokusu nastartovat se chytil a dojel
          jsem domů do<br>
          garáže. :-)<br>
          <br>
          ECU měla být repasovaná firmou Pat a Mat :-) z České Kamenice
          za<br>
          5 litrů, tak jsem pana S. zkusil, že jako záruka. Ovšem
          předtím<br>
          jsem jí oddekloval v naději, že to budou piny na konektrorech.<br>
          Následovaly posléze výmluvy, otevřená jednotka - padla záruka
          apod., do<br>
          reflow se mu nechtělo - nejspíš to ani neumí.<br>
          Tak jsem holt odsál těch 2x64 pinů, aby se dala sejmout PCB a
          zašel za<br>
          tím pánem do PC-HELP, který mi to jako na tom videu obalil
          alobalem<br>
          a udělal reflow CPU, které jsem tušil, že by mohl být příčina.
          Čert<br>
          ví, jak dlouho to vydrží, ale zatím ťuk ťuk...<br>
          <br>
          Nechápu, že někdo umístí ECU na hlavu motoru<br>
          <a href="https://www.youtube.com/watch?v=TQgUZjpVZgw"
            rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
            moz-do-not-send="true">https://www.youtube.com/watch?v=TQgUZjpVZgw</a><br>
          ...spáchal jsem to podobně...<br>
          -- <br>
          Zito<br>
          <br>
          > <br>
          > Dne po 15. 10. 2018 12:27 uživatel Václav Ovsík <<a
            href="mailto:vaclav.ovsik@gmail.com" target="_blank"
            rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">vaclav.ovsik@gmail.com</a>><br>
          > napsal:<br>
          > <br>
          > > On Sun, Oct 14, 2018 at 09:00:53PM +0200, Jan Kuba
          wrote:<br>
          > > > To už se sypou i řídicí jednotky v autech na
          studeňáky?<br>
          > ><br>
          > > No speciálně u Fiata Stilo jako zralé hrušky,
          protože jednotku chytře<br>
          > > namontovali na hlavu motoru :-/<br>
          > > Spíchnul jsem si provizorní držák, přidělanej na
          kaslík aku, a ECU<br>
          > > přemístil na něj. Doufám, že to chvíli bude
          fungovat...<br>
          > ><br>
          > > --<br>
          > > Zito<br>
          > > _______________________________________________<br>
          > > HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer"
            target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
          > > <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
            rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
          > > <a
            href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
            moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          > ><br>
          <br>
          > _______________________________________________<br>
          > HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer"
            target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
          > <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
            rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
          > <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
            moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
          <br>
          <br>
          _______________________________________________<br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a
            href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer"
            target="_blank" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
          <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank"
            rel="noreferrer" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
          <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
            rel="noreferrer noreferrer" target="_blank"
            moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
        </blockquote>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <p><br>
    </p>
  </body>
</html>