<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    To schéma je ilustrační, ta dioda byla myslím SR560 (schottky
    5A/60V). Číňan u modulu píše 120W při 12V. Motorek stěrače Škoda 120
    má na štítku 4/2,5A.<br>
    Trafo má na štítku 4A, pojistka je 6A. Frekvenci PWM nevím, neměřil
    jsem ji, ale bude to pomalé, tam stačí i obyčejná dioda.<br>
    <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Hanek</pre>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 1.10.2018 v 14:03 Pavel Hudecek
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:2878188275824A01AE2D544D72A1723E@bla">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="ltr">
        <div style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR:
          #000000">
          <div>Tam se prostě střídá doba kdy proud prochází FETem a
            diodou. A dioda pak topí prostě proto, že skrz ní prochází
            proud. Teoreticky by mohla topit i kvůli tomu že je pomalá,
            ale podle R a C na schématu předpokládám, že frekvence bude
            malá. Nevím kolik žere motorek do stěrače, ale předpokládám,
            že ve schematu uvedená 1A dioda se na to prostě nehodí a
            vyhořela by i kdyby byla jen mezi motorem a baterkou a žádné
            PWM tam nebylo.</div>
          <div> </div>
          <div>Takže, aby se dioda neupekla, musí být dimenzována na
            správné U a I, pokud je spínání poněkud častější než na
            uvedeném schématu, měla by být i rychlá, aby se na ní pálilo
            jen Uf*If a ne ještě Ucc*Irr*trr (tedy ono se to tam pálit
            bude, ale při trr<<T to bude zanedbatelné). Pak je
            samozřejmě otázka, zda to zvládne uchladit, takže se vyplatí
            snížit Uf použitím předimenzované shottky a případně i
            přidat chladič.</div>
          <div> </div>
          <div>Jestli tam chlazení diody není řešené, tak asi výrobce
            předpokládal napájení odporové zátěže, pak by dioda sloužila
            jen k omezení špiček z rozpínání indukčnosti vedení a proud
            by skrz ní procházel zanedbatelnou dobu.</div>
          <div> </div>
          <div>PH</div>
          <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
            <div style="FONT: 10pt tahoma">
              <div> </div>
              <div style="BACKGROUND: #f5f5f5">
                <div style="font-color: black"><b>From:</b> <a
                    title="honza.kuba@gmail.com"
                    href="mailto:honza.kuba@gmail.com"
                    moz-do-not-send="true">Jan Kuba</a> </div>
              </div>
            </div>
          </div>
          <div style="FONT-SIZE: small; TEXT-DECORATION: none;
            FONT-FAMILY: "Calibri"; FONT-WEIGHT: normal;
            COLOR: #000000; FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline">
            <div dir="ltr">Tam nejde o proudové dimenzovani, ale o
              ztrátovy výkon. Ta dioda topí, musí se odvádět teplo.  A v
              určitém režimu může být ztrátový výkon na té diodě větší,
              než na tom FETu. Dost záleží na charakteru zátěže.
              <div>Jistě by přežila i ta původní dioda, pokud by byla
                dobře chlazená...<br>
                <div>Já bych využil stávající chladič a nějakou  diodu v
                  TO-220 přišrouboval třeba z druhé strany.</div>
              </div>
              <div>Ten elyt ( blokovací - napájení )  bouchnul nejspíš
                poté, co se přerušila ta dioda paralelně k motoru a ty
                proudové špičky pak tekly napájením.... </div>
            </div>
            <div> </div>
            <div class="gmail_quote">
              <div dir="ltr">po 1. 10. 2018 v 11:36 odesílatel Martin
                Hanek <<a href="mailto:martin@hanek.net"
                  moz-do-not-send="true">martin@hanek.net</a>>
                napsal:<br>
              </div>
              <blockquote class="gmail_quote" style="PADDING-LEFT: 1ex;
                MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; BORDER-LEFT: #ccc 1px solid">
                <div bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">Hmm to tam
                  nenarvu, FET snese až 75A. Trafo dá 4A, pojistka na
                  sekundáru má 6A. <br>
                  <pre class="m_-8307236131270653038moz-signature" cols="72">Martin Hanek</pre>
                  <div class="m_-8307236131270653038moz-cite-prefix">Dne
                    1.10.2018 v 11:24 Krucinsky, Ladislav napsal(a):<br>
                  </div>
                  <blockquote type="cite">
                    <pre class="m_-8307236131270653038moz-quote-pre">Ta dioda by měla být proudově dimenzována obdobně jako ten FET.


-----Original Message-----
From: Hw-list [<a class="m_-8307236131270653038moz-txt-link-freetext" href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank" moz-do-not-send="true">mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] On Behalf Of jurp
Ono nejde jen o diodu. Ale to teplo z diody jak se v ni mari ztratovy vykon, se
musi nekam vyzarit. Takze pokud na to neni dimenzovany PCB s velkyma
plochama od padu, tak vetsi dioda jaksi moc nepomuze.


Dne 1.10.2018 v 11:04 Martin Hanek napsal(a):</pre>
                    <blockquote type="cite">
                      <pre class="m_-8307236131270653038moz-quote-pre">Diodu jsem identifikoval jako SR560, schottky 5A/60V. Na stejné desce jsem na 
různých webech viděl také diodu 10A10, což je obyčejná 10A/1000V.
Dám tam nějaké co snesou větší ztrátový výkon.

Martin Hanek

Dne 1.10.2018 v 10:44 Jan Kuba napsal(a):
</pre>
                      <blockquote type="cite">
                        <pre class="m_-8307236131270653038moz-quote-pre">Proudové špičky vznikající na indukčnosti kotvy při přerušení proudu fetem  ( 
mají obrácenou polaritu než napájení )  mají takovou energii, že to dioda 
nevytopila  ....

po 1. 10. 2018 v 9:47 odesílatel Martin Hanek <<a class="m_-8307236131270653038moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:martin@hanek.net" target="_blank" moz-do-not-send="true">martin@hanek.net</a> 
<a class="m_-8307236131270653038moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:martin@hanek.net" target="_blank" moz-do-not-send="true">mailto:martin@hanek.net</a>> napsal:

    Dobré dopoledne,
    mám PWM regulátor pro 12V DC motory:
    <a class="m_-8307236131270653038moz-txt-link-freetext" href="http://www.uxcell.com/pwm-output-ccm5n2-motor-speed-controller-governor-10v-12v-24v-30v-120w-p-514057.html" target="_blank" moz-do-not-send="true">http://www.uxcell.com/pwm-output-ccm5n2-motor-speed-controller-governor-10v-12v-24v-30v-120w-p-514057.html</a>
    Je tam NE555, FET IRL2203N, dioda cca 3A antiparalelně k motoru + další
    součástky.

    V sobotu jsem jej půjčil známému, točili s tím celý den prase na rožni,
    motor 12V ze stěračů.
    Jelo jim to celý den, na konci prý zasmrdělo, něco bouchlo a přestalo to
    jet. Byla totálně upečená dioda antiparalelně k motoru, totálně černá,
    nafouklá a prasklé pouzdro podél. Taky vybouchl kondík 220u/35V co je
    vedle LED diody. To asi bylo tím teplem. Princip zapojení je zde:
    <a class="m_-8307236131270653038moz-txt-link-freetext" href="https://www.electronicshub.org/wp-content/uploads/2015/08/Speed-Control-of-DC-Motor-Circuit-Diagram.jpg" target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.electronicshub.org/wp-content/uploads/2015/08/Speed-Control-of-DC-Motor-Circuit-Diagram.jpg</a>

    Čím to, že se ta dioda upekla?</pre>
                      </blockquote>
                    </blockquote>
                  </blockquote>
                </div>
              </blockquote>
            </div>
          </div>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>