<div dir="auto">U fabie to nehlásilo chybu motoru ale byla tam chyba EPC.<div dir="auto">U novějších aut je napájení provedeno z jednotky komfortu u vw aut . Na výstupu integrovaného budiče je snímán odběr. Je tam i obezlicka vtom že je nastavena i svítivost jednotlivých žárovek. To je třeba vidět u Audi či Passatu kdy je jednovlaknovka společná v zadu pro brzdu a zadní světla a řídí se proud přes žárovku. Pro světla 40% pro brzdy 90%.</div><div dir="auto">Kontrola žárovek se provádí i ve vypnutém stavu soustavnym buzením tuším že 1khz pulzy a snímáním proudu todle třeba dělalo problémy při montáži denního svícení či instalaci tažného. </div><div dir="auto">Ono to není až tak jednoduché a každá automobilka to má jinak. Jediné co mají společné je že ve všech jsou použity stm procesory. <br><div dir="auto"><br></div></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr">Dne út 10. 4. 2018 16:20 uživatel Radek Benedikt <<a href="mailto:benedikt@lphard.cz">benedikt@lphard.cz</a>> napsal:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Jen drobnost,<br>
<br>
        někdo kdysi komentoval auta na F třeba Franzouz. Jednoho mám a jako typická závada je, že se žárovky pro denní svícení nevyplatí kupovat po kusech. Spotřeba tak 5 kusů/rok. Naštval jsem se a dal tam LEDky 12-24V a je klid. Homologované ale nejsou a jsou na hranici rozumného použití. Jako denní svícení jsou perfektní, v noci protože jsou mimo osu paraboly by oslňovaly. A v provedení jako jednovláknovka do couvačky to nemá chybu. A když jsem najednou při vjezdu do Chrudimi měl dojem, že vypli pouliční osvětlení tak jsem zjistil, že mi odešly najednou obě žárovky v hlavních světlometech. K Tescu jsem dojel a vyměnil je... Ještě že se u Pažouta dají docela rozumně měnit žárovky. Skončilo to tuningem originál Škoda / VW auto - odporové dráty pro H7 žárovky. Prostě prodlužka mezi žárovku a přívod k žárovce z odporového drátu.<br>
<br>
        A CAN kompatibilní žárovka je něco podobného. Buď je to prodlužka, tentokrát s paralelním odporem, nebo přímo žárovka tento odpor obsahující. Ten odpor je tam jen k tomu, aby zvedl spotřebu úsporné žárovky na hranici odpovídající "normální" žárovce. Spínaná, resp. kontrolovaná je ta žárovka přes CAN, a měří se proud do ní. U starších modelů mi třeba Fabie při poruše na kabelu k brzdovému světlu nahlásila trochu zmatečnou hlášku engine failure a udělej s tím něco. U novějších aut se ale může klidně stát, že to nehlásí řidiči, ale přímo servisu. A ten pak má zavolat majiteli, "víte nesvítí Vám žárovka, nechcete to opravit". Jó pokrok nezastavíš.<br>
<br>
Radek (<a href="http://benedikt2hw.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">benedikt2hw.cz</a>)<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] On Behalf Of soteza<br>
Sent: Tuesday, April 10, 2018 3:51 PM<br>
To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">hw-list@list.hw.cz</a><br>
Subject: Re: "CANBUS" Ziarovky do auta<br>
<br>
Zdravim.<br>
<br>
Zrovna dnes jsem se na to dival, LED je spousta, ale ani jedna jedina neni homologovana do hlavnich svetlometu. Nektere kvuli chlazeni maji i ventilatorek. Eliminator chyboveho hlaseni maji take, ale asi jeste neprisla ta spravna doba dat si to legalne do auta.<br>
<br>
<a href="https://www.stualarm.cz/k470-svetla-zarovky-led-led-autozarovky-h1-hb4-patice-h7" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://www.stualarm.cz/k470-svetla-zarovky-led-led-autozarovky-h1-hb4-patice-h7</a><br>
<br>
Zaplik<br>
<br>
<br>
Dne 10.4.2018 v 15:01 Zuffa Jan napsal(a):<br>
><br>
> Zdravim,<br>
><br>
> Znamy by rad vymenil H7 ziarovky v aute za LED.<br>
><br>
> Vraj by to malo svietit lepsie. Okrem toho, ze bude musiet zhanat<br>
> certifikovane<br>
><br>
> a tie “spravne” (reflektor je povodne stavany na vlakno ziarovky nie<br>
> na kopu vysokosvietivych led)<br>
><br>
> narazil som na termin CANBUS ziarovka co asi znamena odpor paralelne<br>
> priletovany ku kontaktom<br>
><br>
> co v preklade znamena, ze RJ nezdetekuje vadnu ziarovku ako by to bolo<br>
> v pripade prepaleneho vlakna.<br>
><br>
> Otazka je, ci sa vyrabaju LED ziarovky ktore toto vsetko maju osetrene<br>
> a je ich mozne pouzit ako plnohodnotnu<br>
><br>
> nahradu.<br>
><br>
> j.<br>
><br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank" rel="noreferrer">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>