<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2"><meta name=Generator content="Microsoft Word 14 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        mso-fareast-language:EN-US;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
span.StylE-mailovZprvy17
        {mso-style-type:personal-compose;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        color:windowtext;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=CS link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal>Zdravím.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Četl jsem teď ve Světě motorů (asi měsíc starý výtisk) o dopadech stop-start systémů na životnost baterie. Je tam zajímavá informace, že zatímco stop-start funkce jde vypnout, inteligentní dobíjení funguje stále.<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal>Funguje tak, že už neudržuje akumulátor dobitý na konstantní napětí. Místo toho omezuje dobíjení v běžném režimu jízdy a dobíjet se snaží až při brzdění motorem. Tedy má snahu o jakousi rekuperaci. Jenže pokud se motorem nebrzdí dostatečně dlouho a často, dochází k nadměrnému vybíjení. Uvádějí, že konkrétně až na 12,1 V. Přičemž podle citovaného odborníka dochází k nevratné degradaci už při poklesu pod 12,5 V…<o:p></o:p></p><p class=MsoNormal>Při dobíjení se naopak snaží dobíjet až na 16 V!<br><br><o:p></o:p></p><p class=MsoNormal>Výsledkem je nižší životnost a nedostatečné nabití například na delší odstávku. <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal>Zdeněk<o:p></o:p></p></div></body></html>