<div dir="ltr">Samozřejmě, to jsem se bavil čistě o tepelných ztrátách v motoru. Vstupují do toho ještě další vlivy.<div><br></div><div>Asynchron napájený ze sítě má bez zátěže nejvyšší otáčky a pokud má nucené vzduchové chlazení pak toto chlazení má nejvyšší možný výkon právě naprázdno. Při dimenzování proudu chladícího vzduchu na plnou zátěž je pak naprázdno dokonale chlazený a ohřát se nemůže.</div><div><br></div><div>Aby jsme do toho příliš mnoho nezabředli tak jsem jen Vás chtěl potěšit, že motor zavřený v převodovce chlazený pouze vedením na plášť může být i naprázdno překvapivě teplý aniž by byl vadný nebo nezvládal svůj nominální výkon.</div><div><br></div><div>Martin<br><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 11. ledna 2018 20:43 ZU1234 <span dir="ltr"><<a href="mailto:zu1234@seznam.cz" target="_blank">zu1234@seznam.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Necítím se být nijak extra fundovaný!<br>
<br>
Pokud je to jednofázový asynchronní motor, tak má prakticky stejné otáčky ať je zatížen nebo ne.<br>
Chlazení je tedy zajištěno i při nízkém výkonu (a malé účinnosti (podle Vás)).<br>
<br>
Mám motor tohoto typu na cirkulárce a 'uvařím' ho jedině při zátěži - jinak je studený.<br>
Proto mne to zajímalo.<br>
<br>
Možné je čínsky - špatně navržen a dochází k přesycení??<br>
<br>
Jinak kondenzátor je myslím nutný jen pro rozběh. Ale často je zapojen trvale.<br>
<br>
Možná bych viděl tu botu tady: motor je malý (a čínský) a proto nemá odstředivý spínač.<br>
Proto má kondenzátor připojený trvale. Kondenzátor je možná úměrný<br>
tomu že se předpokládá obtížný start do převodovky a zátěže, ale příliš velký pro trvalý provoz.<br>
<br>
Ale pozor, to si všechno jen vymýšlím :-)<br>
<br>
<br>
Dne 11.1.2018 v 19:02 Martin Úlehla napsal(a):<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Omlouvám se za pozdní odpověď, konference mi taktéž vytrvale padá do spamu.<br>
<br>
Není to tak že by motor naprázdno byl teplejší než motor pod plnou zátěží.<br>
<br>
Může se stát, že motor jede se 100W příkonu na 20% účinnosti (tj. 80W tepla) a s 1,5kW na 90% účinnosti (tj. 150W tepla). Zrovna tato konkrétní čísla jsem si teď pro ilustraci vycucal z prstu ale obecně - nedá se usuzovat z ohřátí motoru běžícího naprázdno že to teplotně nevydrží v nominále.<br>
<br>
Některé lepší motory mají datasheety a ty ještě lepší i nějaké křivky v nich a tak člověk pak nemusí vařit úplně z vody nebo chodit na motorovou brzdu. Nejlepší je to prostě zkusit, hi :).<br>
<br>
S pozdravem,<br>
Martin OK9SWL<br>
<br>
Dne 10.1.2018 v 09:48 ZU1234 napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Jako že při nižším zatížení motor víc hřeje?<br>
To slyším poprvé.<br>
<br>
Dne 10.1.2018 v 9:14 Martin Úlehla napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Dobrý den, může to být problém s účinností motoru při provozu bez zatížení. Nedělal bych z toho tragické závěry dokud se nebude přehřívat ve finální aplikaci.<br>
<br>
Martin OK9SWL<br>
</blockquote>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</blockquote>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div></div></div>