<div dir="ltr">No ta pridova hruska nema s tim jevem "sonickeho" tresku (potazmo hydrodynamickeho) v podstate nic spolecneho. Je to jak pisete zarizeni, ktere upravuje obtekani vody kolem trupu. V podstate jeho obdobou jsou turbulatory na nekterych typech aerodynamickych profilu. V principu je to tak, ze nelze na dlouhem povrchu udrzet dostatecne dlouho vyhodnejsi laminarni proudeni, ktere se v urcitem okamziku nerizene trha a zpusobuje viry a kavitacni jevy (u letadel ztratu vztlaku) coz je problem a tak se nahradi stabilnejsim proudenim turbulentnim. Ta pridova hruska jeste navic funguje tak, ze vytvori pridovou vlnu, ktera je spocitana tak, ze pri bezne cestovni rychlosti se odcita s pridovou vlnou vytvarene spici lode a tim se omezi vznik vln tvoreny lodi - male vlny znamenaji i male ztraty.<div><br></div><div>RV<br><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 28. července 2017 13:06 Zdenek <span dir="ltr"><<a href="mailto:zdej@atlas.cz" target="_blank">zdej@atlas.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><p style="padding:0 0 0 0;margin:0 0 0 0">U lodí se tvorba vlny eliminuje příďovou hruškou. Tohle řešení má také svou analogii u letadel?</p>

<p style="padding:0 0 0 0;margin:0 0 0 0">Z.</p>

<p style="padding:0 0 0 0;margin:0 0 0 0"><br></p></blockquote></div></div></div></div>