<div dir="ltr"><div><br></div>No nechci Vam brat iluze, ale viklanim pistu ve valci se opravdu nic nezkouselo...<div><br></div><div>obrobky byly roztridene podle rozmeru a vybiraji se k sobe tak aby treba pri lisovani mely stejny presah - paradoxne je to ten nejlepsi zpusob vyroby, ale neni to vhodne pro masovu produkci</div><div><br></div><div>takto se treba kompletuji spickove motory - treba pri lisovani pistniho cepu mate roztridene cepy do peti krabic s navazujicimi rozsahy prumeru - zmerite prumer diry v pistu a podle predepsaneho presahu vyberete ten spravny cep - na mereni se pouzivaji treba pneumaticke kalibratory (jak der tak tech cepu)</div><div><br></div><div>co se tyka tech Jaw a nepasovani prefukovych kanalu vlozky valce na kanaly v telese valce - to je jen naprosta neznalost (od amateru) jak funguje vratne vyplachovani (system Schnurle) a jake panuji podminky v okamziku prefukovani smesi - ten schod mezi oknem vlozky a kanalem ve valci je naprosto zasadni a pokud jej odstranite tak motor ztrati parametry - je to naprosto zasadni a pritom v kazde diskuzi na ruznych moto a skutro forech se na to da narazit </div><div><br></div><div>jeden cas jsem jezdil soutezne kategorii F1-V s modely lodi (uz je asi na odpis nebot je to silene narocne na techniku - opravnene oznaceni F1) a tech motoru jsme se neco natrapili a naupravovali - bezne se litrovy vykon pohyboval kolem 500hp - tam hraly roli i naproste detaily - mimo jine prave i to pasovani ruznych dilu na sebe</div><div><br></div><div>RV<br><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 16. března 2017 8:14 Karel M <span dir="ltr"><<a href="mailto:a8dtljb@gmail.com" target="_blank">a8dtljb@gmail.com</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div><div><div><div>Vrtání motoru bylo skutečně jiné, ale třeba v Jawě (možná i škodovka) seprováděl ruční výběr pístů do válců. Tedy tak, že se písty postupně strčily do válce a zkoušelo se kolik se tam viklají.<br></div>Rozptyl výkonů byl i dán seřízením karburátorů, trysky mohly mít také větší rozptyl. V jawě třeba poslední modely měly vložku válce v hlinikovém tělese a vzájemně jim nepasovaly kanály, byla to náhoda co koupíte.<br></div>Navíc dělaly se i podvody typu, že v mototechně Vám vyměnili před přebírkou něteré díly za použité, třeba tlumiče. Mám příbuzné kteří novou š120 po půl roce raději prodali, koupili si ojetou a až tahle vydržela.<br></div>A to dnes máme lidi, co by tyhle doby chtěli zpět.<br></div>Karel<br><div><div><br></div></div></div></blockquote></div></div></div></div>