<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=windows-1250"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
    Dobrý den,
    <br>
    <br>
    Aha, dík za vysvětlení. To je celkem zajímavé. <br>
    <br>
    S pozdravem,<br>
    <pre class="moz-signature" cols="72">-- 
 Aleš Filip
 Kutná Hora
 <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a></pre>
    <div id="quoteDIV">
      <p><br>
      </p>
      <br>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 14.3.2017 v 21:06 Jindrich Fucik
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote
        cite="mid:5052ec8c-9533-0bae-db33-c1c7853811ae@seznam.cz"
        type="cite">Ano
        <br>
        V principu pokud vám někdo okopíruje kartu, tak vám přijde
        transakce, kterou jste neudělal. Jednoduše to řeknete v bance
        jako reklamaci, pak složitě prokážete, že jste to neudělal,
        protože jste byl třeba zrovna zavřenej v kriminále a tím to pro
        vás končí, transakce se stornuje.
        <br>
        ... pak začíná druhá hra, kdy banka začne hledat kdo to byl a
        jak ho potrestat.
        <br>
        <br>
        To o čem je tento článek je ale trochu jiný případ (myslím, že
        to není moc šťastně popsáno). Tam jde o to, že zákazník zaplatil
        v obhodě za zboží normálně, nejčastěji pípnutím bez pinu (jde to
        i s pinem, jen je to komplikovanější). Karta oznámila terminálu,
        že se jí transakce zdá celkem dobrá, ale že by si to ráda ještě
        ověřila u své domácí banky. Nicméně obchodník preferuje rychlost
        odbavení a tak má terminál nastavený tak, že se spokojí s
        neurčitým potvrzením od karty a ukončí čekání na zákazníka a do
        pokladny ohlásí, že je hotovo. Vyjede účtenka a zákazník
        odchází. A teď má terminál dost času, takže teprve teď začne
        volat do banky pro to ověření. To zabere třeba minutu, takže
        zákazník už je dávno v trapu. Jenže vydavatelská banka oznámí,
        že smůla, účet je zrušen, nebo je karta evidovaná jako kradená
        nebo nějaká jiná zábavná odpověď. Takže vydavatelská banka je
        mimo hru, transakci zamítla. Obchodník dostane zprávu, že má
        kartu zadržet, což neudělal a ani se o to nepokusil, takže on je
        ten, kdo prohrál. Pokud má obchodník nějaké kontakty v lokálním
        médiu, tak se může pokoušet dohledat pachatele, ale pokud má
        pachatel dost znalostí (a tento asi má, nebo má jen štěstí), tak
        mají malou šanci na úspěch.
        <br>
        <br>
        Jen tak pro informaci - tuto techniku používají převážně velké
        řetězce jako tesco nebo shell a normálně si zahrnují tyto
        náklady do počítaného rizika, stejně jako rohlíky snědené na
        prodejně a podobně. U nás je četnost těchto případů velmi malá,
        takže se to vyplácí.
        <br>
        <br>
        Drobným obchodníkům s jedním terminálem jejich banka taková
        kouzla nedovolí a ti poctivě čekají až se transakce ověří celá a
        na všech místech. Pak své peníze dostanou i v tom úplně prvním
        případě, kdy je uhradí pojištění té vydavatelské banky
        <br>
        <br>
        Dne 14.3.2017 v 16:50 Ales Filip napsal(a):
        <br>
        <blockquote type="cite">Dobrý den,
          <br>
          <br>
          Narazil jsem na tento článek:
          <br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://www.svoboda.info/zpravy/cerna-kronika/policiste-hledaji-neznameho-muze-z-kameroveho-zaznamu-prodejny/">http://www.svoboda.info/zpravy/cerna-kronika/policiste-hledaji-neznameho-muze-z-kameroveho-zaznamu-prodejny/</a>
          <br>
          <br>
          To jde? Stornovat platbu provedenou na terminálu v obchodě??
          <br>
          <br>
          S pozdravem,
          <br>
          <br>
          --
          <br>
           Aleš Filip
          <br>
           Kutná Hora
          <br>
           <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://xanadu.khnet.info">http://xanadu.khnet.info</a>
          <br>
          <br>
          <br>
          <br>
          _______________________________________________
          <br>
          HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
          <br>
          <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
          <br>
          <br>
        </blockquote>
        _______________________________________________
        <br>
        HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
    </div>
  </body>
</html>