<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8"></head><body dir="auto"><div>A tusi tu vubec nekteri kolik takovou turbinou(kou) protece paliva a jakou ma ucinnost? Jak tu uz padlo, tohle muze byt uveritelne jedine pro ekoteroristy s vidinou tucnych dotaci. Jinak je to kravovina jak mrakodrap :)</div><div id="AppleMailSignature"><br></div><div id="AppleMailSignature">Obcas mi tu nektere diskuse prijdou jak tlachani zemedelcu o jaderne fuzi u 10 piva. A ze jsem to zazil a bylo to dost podobne :)</div><div id="AppleMailSignature"><br></div><div id="AppleMailSignature">Turby</div><div><br>10. 3. 2017 v 8:14, hwnews konference <<a href="mailto:hwnews@cncnet.info">hwnews@cncnet.info</a>>:<br><br></div><blockquote type="cite"><div><div dir="ltr">Nevidel bych to az tak tragicky....male turbohridelove motory jsou vcelku dostupne a i vyrobitelne doma:<div><br></div><div><a href="http://www.rc-airplanes-simplified.com/model-jet-engines.html">http://www.rc-airplanes-simplified.com/model-jet-engines.html</a><br></div><div><br></div><div>navic na plyn je provoz mnohem jednodussi a dokonce lze lehce prepinat mezi plynem a petrolkou.</div><div><br></div><div>Limitem bude asi jen zivotnost lozisek - ve stacionarnim provozu, ale neni treba resit vahu a tak lze aplikovat nejake lepsi mazani nez je v modelech. I tak ty keramicka loziska maji zivotnost cca 2,000h.</div><div><br></div><div>RV</div><div><br></div></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 10. března 2017 2:37 Pavel Hudecek <span dir="ltr"><<a href="mailto:edizon@seznam.cz" target="_blank">edizon@seznam.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Barák je v pohodě, ale tady byla na začátku řeč o turbíně. Takže to bude stát jak tryskáč:-)<br>
<br>
PH<br>
<br>
-----Původní zpráva----- From: Jaroslav Lukesh<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
Víte vy vůbec, kolik to stojí?<br>
<br>
A elektřina je z toho dražší než ze zásuvky a to i bez započítání servisních<br>
nákladů a amortizace.<br>
<br>
Pokud si kogeneračku neuděláte sám z motoru š136, tak na to rovnou<br>
zapomeňte.<br>
<br>
Mimochodem, používají se u malých kogeneraček 1L motory Toyota a pak jakési<br>
speciály - dvoutaktní tří a u 30kW čtyř válce. Ale ceny jsou jak za celý<br>
barák.<br>
<br>
<br>
----- Původní zpráva ----- Od: "Petr Labaj" <<a href="mailto:labaj@volny.cz" target="_blank">labaj@volny.cz</a>><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
S odpadním teplem je to slabší, ale mohlo by to fungovat naopak, tedy že by turbína byla<br>
na vstupu (jako plynová turbína) a teprve zbytkovým teplem by se vytápěl barák.<br>
Tohle by smysl mohlo dávat, energie z plynu je přece jen výrazně levnější než elektřina.<br>
Prostě klasická kogenerace. <br>
</blockquote>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>
</div></blockquote><blockquote type="cite"><div><span>_______________________________________________</span><br><span>HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a></span><br><span><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a></span><br><span><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a></span><br></div></blockquote></body></html>